PDA

View Full Version : knopje van epiphone



-robbert-
3 juli 2003, 23:11
hey, kheb vandaag een nieuwe gitaar gekocht, namelijk een epiphone G-400! Hij ziet er (tot tegenstelling van veel andere epiphones) zeer mooi afgewerkt uit, geen lijmsporen (ook niet bij de inlays) en de neck speelt zalig!
Nu heb ik wel een probleempje... De bovenste Tone knop zit een beetje los, Er zit een beetje speling tussen, en je trekt em er zo af... Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Anders ga ik in de loop van de volgende week ff terug naar Key.


Oja, de verkoper zei tegen me dat de epiphone prijzen best hoog gaan stijgen (IVM de nieuwe fabriek ofzo :S)

ijzerbroot1
3 juli 2003, 23:14
euh...vloeitje over het asje en de knop er weer op persen?

-robbert-
3 juli 2003, 23:23
geprobeerd, maar nog steeds speling... Er zitten bij mij trouwens ook grover-tuners op (staat er vanachter op) In plaats van de vertrouwde "kroontjes" Zijn dit goede?

Wilson
3 juli 2003, 23:25
ja

bert k
3 juli 2003, 23:26
Als het goed is zit er in de as van de potmeter een gleuf. (kan je zien als je de knop eraf trekt.) Schroevendraaier in die gleuf en voorzichtig een beetje uit elkaar buigen. Klaar.
Geen gleuf? Zit er dan misschien een schroefje in de knop?

ijzerbroot1
3 juli 2003, 23:35
Grover tuners? Da's goeie poep. Als er speling op zit|: terug ermee! Je hebt een nieuwe gitaar gekocht toch? Dan moet alles in orde zijn, punt.

bert k
3 juli 2003, 23:43
Ja, dan doet die verkoper die truc met de schroevendraaier en dan istie gerepareerd :chicken:

-robbert-
4 juli 2003, 12:14
thanks bert

michielv
4 juli 2003, 13:30
hey, kheb vandaag een nieuwe gitaar gekocht, namelijk een epiphone G-400! Hij ziet er (tot tegenstelling van veel andere epiphones) zeer mooi afgewerkt uit, geen lijmsporen (ook niet bij de inlays) en de neck speelt zalig!
Nu heb ik wel een probleempje... De bovenste Tone knop zit een beetje los, Er zit een beetje speling tussen, en je trekt em er zo af... Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Anders ga ik in de loop van de volgende week ff terug naar Key.


Oja, de verkoper zei tegen me dat de epiphone prijzen best hoog gaan stijgen (IVM de nieuwe fabriek ofzo :S)

Kaasje: het asje van de potmeter is als het goed is gespleten (hoort zo!).
Als je daar een schroevendraaier in steekt en de twee uiteindjes een beetje uit elkaar wrikt (niet teveel, anders past de knop er niet meer op) zit alles wat strakker in elkaar.

Gefeli met je nieuwe gitaar trouwens :D

bert k
4 juli 2003, 14:03
hey, kheb vandaag een nieuwe gitaar gekocht, namelijk een epiphone G-400! Hij ziet er (tot tegenstelling van veel andere epiphones) zeer mooi afgewerkt uit, geen lijmsporen (ook niet bij de inlays) en de neck speelt zalig!
Nu heb ik wel een probleempje... De bovenste Tone knop zit een beetje los, Er zit een beetje speling tussen, en je trekt em er zo af... Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Anders ga ik in de loop van de volgende week ff terug naar Key.


Oja, de verkoper zei tegen me dat de epiphone prijzen best hoog gaan stijgen (IVM de nieuwe fabriek ofzo :S)

Kaasje: het asje van de potmeter is als het goed is gespleten (hoort zo!).
Als je daar een schroevendraaier in steekt en de twee uiteindjes een beetje uit elkaar wrikt (niet teveel, anders past de knop er niet meer op) zit alles wat strakker in elkaar.

Gefeli met je nieuwe gitaar trouwens :D

Lees ij wel eens een topic helemaal door vordat je een overbodig antwoord schrijft? :razz:

-robbert-
5 juli 2003, 18:28
ok bedankt,

ik heb alleen nog 1 probleempje... Toen ik de gitaar kocht ging de verkoper hem even afstellen, hij ging aan de truss rod draaien, ik weet niet waarvoor... maar nu het volgende..

Ik heb best een lage actie, maar er zit nog wel fretbuzz op, dit hoor je niet door mn versterker, maar Weet iemand of ik de buzz weg kan krijgen zonder dat ik mn lage actie verlies? heeft dit iets te maken met de truss rod?

of kan ik misschien het beste gewoon even teruggaan?

bert k
5 juli 2003, 19:09
Jazeker. Je actie is net te laag :( Verkoper misschien net te ver gedraaid. Probeer eerst om je brug iets omhoog te draaien, dan is het misschien al over.

michielv
7 juli 2003, 08:19
Lees ij wel eens een topic helemaal door vordat je een overbodig antwoord schrijft? :razz:

Humm, dat was wel heel overbodig van me he? Nou ja, gelukkig schreven we min of meer hetzelfde dus dan zal het wel kloppen.. :D