PDA

View Full Version : Timo Somers - 24 Carat (Aristides 070 + Box of Doom)



TimoSomers
22 februari 2014, 19:36
Hey iedereen,

Ik heb een nieuwe demo video opgenomen voor Aristides en Box of Doom.
Een nieuwe versie van mijn nummer 24 Carat.
Ik ben zelf heel blij met die Box of Doom, wat een topding!
Check it out!

http://www.youtube.com/watch?v=0u8BvRPkW3I

fred dons
22 februari 2014, 20:22
mooi geluid zeg, heel romig maar je kunt toch goed alle nuances horen (en het nummer is verder ook niet verkeerd :D )

barno
22 februari 2014, 20:37
pfoe strafff, zoiets flik je toch niet in één take, of wel?

paulusdeBKB
22 februari 2014, 20:48
Holy mec, wat heb jij toch gitaarspierballen zeg. Petje af!
O, en ja - gitaarsound klinkt erg goed! Wat overigens te verwachten viel, want de Box of Doom doet wat je in een opnamestudio ook zou doen: versterker open en microfoon op je favoriete plek voor de conus. Wel mooi dat het hiermee ook thuis kan.

Cageman
23 februari 2014, 11:50
Bruut. Lang geleden dat ik zo kwielebekkend naar een gitaarsolo van 5 minuten heb geluisterd. Bijzonder ding ook, die doos. Komt er nou echt helemaal 0.0 geluid uit dat ding? (direct als je je oor erop zou leggen bijvoorbeeld.)


zoiets flik je toch niet in één take, of wel?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik zou over een eventuele tamboerijnpartij hierover al minimaal 80 takes nodig hebben in ieder geval.

Loeters,

Merijn

nak
24 februari 2014, 11:36
Hai hai wat weer een gitaargeweld.
Vraag me af hoe je het telkens weer voor elkaar krijgt.
Mooie thema's in dit nummer.
Wat me wel opvalt dat het spel of rustig of ultrasnel is, misschien ergens een twee standen schakelaar op jou,;) ha,ha.
Misschien zou met wat meer tempo verschillen het nummer voor mij nog meer recht doen, maar dat is persoonlijke smaak.
Of ik ben gewoon jaloers, dat kan ook.
Maar alle gekheid op een stokkie, knap gedaan.
greetz

Arvoitus
24 februari 2014, 13:13
Heerlijk nummer dit, ik ken het nog van ongeveer 3 jaar geleden toen je net op die Bo-el speelde. Geeft me nog steeds kippenvel.

Bloodline
24 februari 2014, 17:41
2:05, doe toch eens normaal idioot. #jaloers

TimoSomers
25 februari 2014, 13:40
Thanks iedereen!!!

Dit waren ongeveer 2 a 3 takes. Meestal improviseer ik de eerste en zet ik dan de puntjes op de I bij de 2e.
@Cageman: Ik had m'n rectifier meer dan over de helft open staan en als je op normaal volume praat hoor je hem niet. Je hoort dus wel wat, maar dat is echt te verwaarlozen (en dan heb je dus een teringharde recto open staan).

Harald
25 februari 2014, 13:57
Mix je dan verschillende takes, of speel je de tweede keer de impro van de eerste weer? Weer lekker gespeeld dit.

Hoe zit dat met de feedback tussen gitaar en speaker, de manier waarop de gitaar op de versterker reageert als je zo opneemt?

TimoSomers
27 februari 2014, 13:15
Soms mix ik ze, soms kies ik er 1, ligt eraan hoe goed of slecht het is :p.

Als je je amp goed open zet en je gebruikt studio monitors kun je gewoon feedback krijgen!
Sowieso is de feel veel echter dan bijv. een Kemper. (Wat ook te gek is, maar ik merk dat ik gewoon echt anders speel op een echte amp).

Dribbel_
12 maart 2014, 19:41
Ik blijf dit een te gekke track vinden. "Ken" hem nog van een tijd terug toen je hem postte en die melodie blijft lekker hangen.

TimoSomers
2 mei 2014, 12:18
Thanks!! :)

ateng
4 mei 2014, 00:20
Hey Timo,

wat voor microfoon gebruik je?
Sick gespeeld trouwens!

duckman
4 mei 2014, 10:18
Erg goed gespeeld, cool nummer en de sound is vet. Gewoon een dikke tien....euh, elf dan :-)

TimoSomers
6 mei 2014, 11:58
Thanks beiden!! :)

Ik gebruik in de box of doom de HEIL PR30B, Shure SM57 en Shure MD421.