PDA

View Full Version : OLP door Ernie Ball (Music Man)



wouter
19 januari 2002, 19:05
Heeft er iemand ervaring met een OLP gitaar. Ik zit er namelijk over te denken om deze te kopen in combinatie met een Line 6 versterker. Ik kan er alleen niets over vinden op internet behalve gitaarwinkels die hem verkopen. OLP is een ondermerk van Ernie Ball die ook de Music Man maakt. De OLP gitaar die ik wil kopen lijkt exact op de Music Man Axis.

Chiel
21 januari 2002, 10:34
Ze zijn zeker weten het geld waard!

Zelf op diverse Musicmannen gespeeld en de OLP serie is echt wel een hele stap in de richting van de originele modellen.
Zelf vind ik de shape van de hals en body erg comfortabel en deze zijn op de OLP's identiek aan de normale modellen. Dus wat speelcomfort betreft doe je er zeker een goede koop aan. De houtsoorten zijn natuurlijk niet hetzelfde als het origineel evenals de gebruikte elementen. Wat de laatste betreft kun je ze natuurlijk na verloop van tijd vrij eenvoudig vervangen.

Tip; neem geen Floyd Rose model. Deze zijn van de OLP serie erg matig. In éérste instantie zijn ze oke, maar na verloop van tijd gaan ze verlopen.


Greets, Chiel

Outshine
21 januari 2002, 11:07
In welke prijsklasse ligt die OLP serie dan?

PeArLjAm
21 januari 2002, 11:12
Volgens mij 899 gulden, leuk prijsje voor zon EVH copy.

Dionyios
21 januari 2002, 20:33
Tip; neem geen Floyd Rose model. Deze zijn van de OLP serie erg matig. In éérste instantie zijn ze oke, maar na verloop van tijd gaan ze verlopen.

wat houdt dat verlopen precies in?

gr. Dennis

Chiel
22 januari 2002, 11:52
Een Floyd Rose is perfect voor extreme duikvluchten e.d. Met name omdat na het terugkeren van de normale snaarspanning je gitaar niet ontstemt is. Dit vergt enig afregelwerk etc. maar dan heb je ook wat. Wanneer je de OLP uitprobeerd zal je merken dat de Floyd Rose perfect werkt. Hij komt weer perfect terug in stemming na het gebruik ervan. Helaas zal je merken dat dit niet altijd het geval zal zijn. Je zal op ten duur steeds vaker de tremolo opnieuw moeten afstellen, iets wat je bij een Edge of een origineel MM model niet gauw zal tegenkomen. Oké, uiteraard zal je een Floyd Rose wel eens bij moeten stellen, maar zeker niet na elke snaarverwisseling. Bovendien is het niet de bedoeling dat je je gitaar opnieuw moet stemmen indien je de tremolo eens een keertje gebruikt.
Neem dus gewoon een normale tremolo, stel hem lekker strak af en blijf er vervolgens lekker vanaf. Voor het bedrag van max. €500 voor een gitaar die normaal zeker €2000 kost moet er toch ergens in geschaaft zijn. Dat dit in de tremolo is gedaan is een weloverwogen keuze geweest. Want, boven alles blijft het een erg lekkere gitaar. Ik heb er al thans ééntje besteld als backup, maar dan met een Paf Pro en een Breezer erin. Goedkoper kun je een dergelijke gitaar echt niet op de kop tikken. Mijn overtuiging is dan ook, bij het zien van de bedragen van de Epiphone en Squier modellen, dat de OLP's binnenkort wellicht aan een lichte prijsstijging onderhevig zullen zijn. Grijp je kans dus, nu het nog kan.

Greets Chiel.

wouter
25 januari 2002, 00:40
Bedankt voor je reactie. Ik vond het eigenlijk al verdacht fijn spelen voor dat bedrag. Qua klank vind ik hem ook erg mooi. Ik ga er van de week nog maar een paar keer op spelen, maar eigenlijk is mijn keuze al gemaakt. Weet je misschien een link naar een artikel of site over de OLP Axis gitaar, want ik kan echt helemaal niets vinden.

Chiel
25 januari 2002, 08:39
Thans heb ik nog geen link o.i.d. gevonden op het internet. Gewoon uitproberen is dus het enige dat je kunt doen. Maar een leek kan het verschil al duidelijk merken tussen een MM OLP en een andere willekeurige gitaar van ruim onder de €450. Geloof me, je doet er echt geen verkeerde koop aan. Hij is gewoon echt goed.

Greets, Chiel