PDA

View Full Version : Kemper Powerrack Crunch Sound Noodling



USofguitar
22 februari 2014, 10:11
Gisteren octhend opgenomen. Ik was aan het experimenteren met geluid van de kemper en op zoek naar de perfecte crunchy geluid. Vergeet de fouten, helemaal 'in the heat of the moment'. Ik probeer vooral de awesomness van de Kemper te delen. Ik mis hier alleen een goede van Haar strat... ;)

Wat vinden jullie van het geluid?


http://www.youtube.com/watch?v=fabIhtALwL8

pasqual
22 februari 2014, 13:54
Met deze methode van opnemen kun je mij niet overtuigen! Dit kan net zo goed een of andere transistor bak zijn geweest. Neem 'm eens op met een microfoon. Wel goed gespeeld, as usual! A bit little wingisch;)

paulusdeBKB
22 februari 2014, 14:26
Ik sluit me volledig aan bij pasqual. Waarom niet rechtstreeks opgenomen via een soundcard? Klinkt vast beter dan dit.

Brum
22 februari 2014, 15:17
Absoluut geen slechte tone, maar het is in ieder geval niet mijn definitie van 'crunch'. Bij crunch verwacht ik toch meer overdrive. Dit valt voor mij onder clean, met een klein randje. Bij crunch denk ik meer aan Malcolm Young van AC/DC of zo, of de oudere Thin Lizzy, dat soort werk. Maar iedereen zal wel z'n eigen kijk hebben op de definitie van 'crunch'.;)

arjanb01
22 februari 2014, 15:29
Eens. Bij crunch denk ik aan lizzy, acdc of de Hendrix strat crunch, hals pu aan en raggen maar.
Maar dat haal je ongetwijfeld uit de Kemper!

Duhsjaak
22 februari 2014, 16:01
Totaal niet crunch. En daarom vind ik het prima klinken. Kon misschien ietsjes warmer. Alleen echte gitaristen durven het aan om zo'n 'naakte' toon te spelen.

Alles is hoorbaar, wat dat betreft is een flinke zaag of bloktoon een stuk liever voor de gitarist. Veel van de missers are papered over.

Vriendelijke groet, Gus

USofguitar
22 februari 2014, 18:26
Het is eigenlijk wel een crunch tone. Alleen had ik mijn gitaar in single coil mode, waarvan veel minder output. Verder speel ik hier nog relatief licht, ondanks af en toe meer attack.
Als ik wat meer agressief speel en vooral met humbucker mode, haal ik makkelijk een gewoon crunch tone zoals jullie het horen.

Toch ben ik van mening dat het geluid niet zo "distorted" als AC/DC hoeft te zijn om crunch te genoemd worden. Stevie Ray Vaughan soort van geluid is al "crunch". En dat is precies mijn richting hier. Ik denk dat de "crunch" of "breaking point" van de versterker is waar "crunch" geluid ligt. AC/DC is wat meer distorted dan "crunch" volgens mij.

Maar hoe jullie het noemen maakt me nog niet zo veel uit. Ik vind het een uitstekend geluid en dat is hier de kern van mijn verhaal.

Qua opname is dit geluid hier voor live alleen. Ik EQ mijn geluid niet op dezelfde manier voor live of studio. Live EQ past niet zo goed bij een studio opname... Kijk voor jezelf, ik heb hem tegelijjk in Logic opgenomen. Luister maar:

https://soundcloud.com/ulrich-schadeck/kemper-power-rack-live-crunch

paulusdeBKB
22 februari 2014, 20:14
De Soundcloud opname klinkt veeeeel beter. Totaal geloofwaardig en aan je spel te horen heb je lol in, da's altijd een goede indicatie van een goede sound. Suggestie: kijk eens of het je bevalt als je de sound iets meer 'pusht' met een ietsiepietsie meer mid en een vleugje compressie.