PDA

View Full Version : Akoestische gitaar online bestellen



naomi97
21 februari 2014, 21:58
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Ik heb een beperkt budget en degene die ik graag zou willen is in Nederland boven mijn budget. Het gaat om de Paco Castillo 204.
Heeft er misschien iemand ervaring met het online bestellen van een gitaar? en is er misschien iemand die ervaring heeft met deze website: http://www.guitarraespanolayflamenca.com/product.php?id_product=77
Hij is namelijk hier veel goedkoper en ik ben opzoek naar ervaringen/meningen van andere mensen die hier ervaring mee hebben. Wat raden jullie aan?
Groetjes,
Naomi

Kingstring
21 februari 2014, 22:03
Mijn ervaring is dat de ene gitaar de andere niet is, ook niet als deze van het zelfde merk is en het zelfde type kent. Maar dat is mijn ervaring. Persoonlijk zou ik dus niet de voorkeur geven aan online bestellen. Aan de andere kant, er zijn legio mensen die dat wel doen en er goede ervaringen mee hebben. Toch denk ik, als je er niet een paar kunt testen, weet je misschien niet wat je mist.

Rizz
21 februari 2014, 22:16
Welkom!

Aller eerst: Wat maakt deze gitaar zo bijzonder dat je niet een vergelijkbare in Nederland kan kopen? Heb je erop gespeeld?

Gitaren bestellen houdt een risico in, nl. dat exemplarisch gitaren bijzonder goed kunnen zijn, maar ook erg slecht.. Het ene stuk hout is het andere niet, zeg maar. Maar ook afwerking, afstelling, degeen die 'm in elkaar zet en nog wat meer factoren ie de kwaliteit van een gitaar kunnen beïnvloeden.

Daarnaast krijg je in een winkel ook service die je online niet krijgt.. Lees: afstelbeurt en vaak een servicebeurt na een bepaalde tijd. Dat vind ik persoonlijk die paar tientjes wel waard.. Of 150 euro, zoals ik net lees.. :hide: Nu kan je in Nederland ook wel wat korting krijgen, als je erom vraagt, dus dan wordt het verschil iets kleiner..

Maar goed, als jij je hart erop gezet hebt, wat houd je tegen? Persoonlijk wil ik een gitaar vast kunnen houden en als deze bevalt, ook die kopen die ik vastgehouden heb. Ik heb wel eens een gitaar online besteld, maar dat was een triplex campinggitaartje, die overigens verrassend goed is en ik weet dat dat exemplarisch is.. Nu is dat geen vergelijk, maar toch..


Met andere woorden: Er zijn hele volksstammen die gitaren online bestellen en gezien de soms veel lagere prijzen kan ik me dat heel goed voorstellen. Met de huidige kwaliteitseisen is de kans heel groot dat je een fantastisch gitaar in handen krijgt. In dit geval, ga even na wat hun retourprocedure is.. Als er onverhoopt wat mis met de gitaar is bij aankomst, wat zijn de mogelijkheden?

Succes!

naomi97
21 februari 2014, 23:07
bedankt voor je reactie,
Ik heb een tijdje terug bij een plaatselijk muziek handel op een mindere versie gespeeld en was toen al verkocht aan de sound.
Echter ben ik op zoek gegaan naar goedkopere opties en kwam erachter dat deze erg slecht verkrijgbaar is in Nederland. Daarom zou ik ook graag van jullie tips krijgen voor andere merken of typenummers. Ik speel op dit moment voornamelijk fingerstyle en spaans achtige muziek. o.a. van de gypsy kings bijv. : http://www.youtube.com/watch?v=OSOG8MZK89g
Inderdaad een gitaar is toch een gevoelsding en moet vooral goed spelen en lekker klinken. Echter bied ook lang niet elke winkel deze service. Graag hoor ik van jullie enkele tips. De bovengrens van mijn budget ligt bij €500,-
alvast bedankt!
groetjes

LaurentB
22 februari 2014, 02:55
Als je in elk geval maar de gitaar ook zonder meer weer terug mag sturen binnen een bepaalde termijn is het op zich een acceptabel risico via internet te kopen, maar alleen dan. Want je kunt vooral bij akoestische gitaren een duidelijk verschil tussen exemplaren hebben.

snaarplukker
23 februari 2014, 11:16
Als je in de winkel om die gitaar vraagt pakken ze er ook ééntje uit hun voorraad. Ik denk niet dat je hun hele voorraad uit mag testen.
Verder neem ik aan dat de fabrikant ook een kwaliteitscontrole houdt en dat ze een naam hoog hebben te houden.
Met een prijsverschil van ruim € 250,-- zou ik het zeker online bestellen. Spanje is tenslotte ook een EU-lidstaat, dus daar geld ook de wet op internet aankopen, zodat als het product je niet bevalt je het binnen 3 maanden kan terugsturen.

-Martijn-
23 februari 2014, 18:09
Het scheelt zo'n 140 euro met kopen in een winkel in Nederland, lijkt mij niet de moeite gezien het risico.
Koop er in ieder geval een koffer bij ter bescherming zou ik zeggen.

Rozemarijn
23 februari 2014, 18:19
Ik denk dat t maar net is wat je wilt. Een gitaar in de winkel kopen heeft zn voordelen, maar ook nadelen. Net als t kopen online heeft. Ik heb met mn dwarsfluit beide ervaringen gehad en gek genoeg is mn online gekochte fluit kwalitatief beter dan mn in de speciaalzaak gekochte, die ook nog s duurder was en na een jaar overleden is...mn online gekochte gaat al langer mee en klinkt prima. Voor elk ding valt iets te zeggen. Veel van de klank en speelervaring ligt aan t instrument, maar merendeel komt toch echt vanuit de speler zelf....

naomi97
23 februari 2014, 21:54
Uiteindelijk ben ik gisteren naar een winkel in de buurt geweest en heb daar een mooie gitaar gekocht. Ik heb verschillende geprobeerd en ben uiteindelijk op een ander merk terecht gekomen. Ik heb meerdere gitaren geprobeerd en uiteindelijk sprak de klank van deze mij het meest aan.
:)

Rizz
23 februari 2014, 22:05
Uiteindelijk ben ik gisteren naar een winkel in de buurt geweest en heb daar een mooie gitaar gekocht. Ik heb verschillende geprobeerd en ben uiteindelijk op een ander merk terecht gekomen. Ik heb meerdere gitaren geprobeerd en uiteindelijk sprak de klank van deze mij het meest aan.
:)

Pics or it didn't happen! :D

Rizz
28 februari 2014, 12:17
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=608217382592054&set=pcb.608217405925385&type=1&theater

Ff je foto openbaar maken.. ;)

naomi97
28 februari 2014, 12:21
Pics or it didn't happen! :D

Als ik wist hoe ik een foto in moet voegen :P zou ik natuurlijk elke willekeurige foto van het internet af kunnen plukken:P
Maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier een foto in geplakt krijg. heb namelijk nergens een foto online staan...

naomi97
28 februari 2014, 12:22
Ff je foto openbaar maken.. ;)
behalve facebook dan...

LaurentB
28 februari 2014, 12:22
Ja, je moet hem eerst ergens openbaar hebben staan, anders gaat het niet. Zodra je dat hebt kun je de "" en "" tags gebruiken waartussen je de URL van de foto zet.

Rizz
28 februari 2014, 12:23
Als ik wist hoe ik een foto in moet voegen :P zou ik natuurlijk elke willekeurige foto van het internet af kunnen plukken:P
Maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier een foto in geplakt krijg. heb namelijk nergens een foto online staan...
:D
Het kan wel vanaf FB, met een open profiel.. Anders even uploaden bij Photobucket (http://photobucket.com/) en de IMG-link hier in je bericht plakken..

naomi97
28 februari 2014, 12:36
http://instagram.com/p/k9Uj7xSHiH/http://instagram.com/p/k9UqyrSHiP/
Ik hoop dat het nu gelukt is :p

Rizz
28 februari 2014, 12:42
Niet helemaal, maar deze link kan ik wel in m'n browser plakken.. ;) Leuk ding, welk merk en type?

naomi97
28 februari 2014, 13:42
La Patrie etude (van Godin)
heeft een hele mooie warme klank! :noob::)

michke
2 maart 2014, 01:02
Online zou ik niet meer bestellen, ik heb 2 jaar geleden een gitaar online gekocht , was wel een elektrische (mustang) , ik had ze eerst bespeeld in een winkel maar vond ze dan online goedkoper...ik kreeg ze via de koerier maar ze speelde helemaal niet zo lekker als diegene in de winkel. De gitaar werd daarna afgesteld door de winkel (bleek er vanalles scheef te staan, geen goeie actie enz...) en daarna was alles wel prima. Maar ik zou het niet meer doen, ik ga binnenkort ook eens testen op Alvarezgitaren, was er al een tijdje op zoek naar en heb eindelijk een winkel gevonden in Belgie die ze heeft...