PDA

View Full Version : Hulp nodig - mix beoordelen



Fusion
21 februari 2014, 21:35
Heb ff jullie hulp nodig ;) Klinkt deze mix goed op de speaker, pc, laptop, mobieltje wherever dan ook? Luister ook ff naar t solo-gepriegel op t eind, of dat ook allemaal in balans is?

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=869500&songID=12694234

Thanks! :)

Kingstring
21 februari 2014, 21:42
Hi,

Klinkt lekker in balans. De eerste paar seconden doen me een beetje denken aan Panthera. Lekker :). Alleen op het laatst vanaf 1:08 tot 1.15 klinken de arpeggio's (of hoe heten die dingen) een beetje als een uhm....synthesizer...maar dat kan aan mijn eurdupkes liggen. Voor de rest klinkt het mij prima in de oren!

Plant
21 februari 2014, 22:39
Absoluut niet (meer) mijn genre, maar het klinkt i.m.o. behoorlijk strak en gedefinieerd. Dat laatste stukje zijn zo te horen 2 gitaren, die hoge partij prikt er hier naar verhouding iets meer door maar dat kan de bedoeling zijn.

Duhsjaak
22 februari 2014, 16:24
Moest effe bijkomen toen ik hem op mijn koptelefoon heb beluisterd. Alle jonkies luisteren met oordopjes op een Dr. dingest.
Benieuwd of het op een set behoorlijke speakers wel beter tot zijn recht zou komen, was het afwachten tot de buren opgemieterd zouden zijn want dan moet ook wel op een stevig volume. Erg stevig, want daar noodt dit toe uit.

Hoe vaker ik er naar luister, des te meer kom ik tot het inzicht dat deze muziek zo zeer out of my league is, dat ik er geen zinnig woord over zeggen kan.

Gedisciplineerd? Als de tering!
Het valt binnen als een splinterbom (ineens gitaren overal waar je kijkt) en het laat je ademloos achter.
Iets kunstmatig klinkende riedeltjes? Ben ik dus met Kingstring eens, maar wat en waardoor? Geen idee.

Maar als ik zie hoeveel mensen er jaarlijks naar festivals gaan waar dit soort muziek wordt gemaakt, zeg ik: Go Go Go! Zoek een paar maten, een paar fatsoenlijk sluitende oordoppen en gaan met die handel! Belangstelling genoeg!

Vriendelijke groet, Gus

Cageman
23 februari 2014, 12:22
Het meeste is wel gezegd al. Strak als de neten etc. ;)

Wat betreft die solootjes, die klinken wel een beetje Super-Mario-stijl ja.. Die hoge solo is ook vrij schel (hou zelf meer van meer mellow sologeluid), wat meer dikte en misschien zelfs een vol fuzzje zou daar geinig op zijn. En.. dat tussenstuk met die flanger komt erg plotseling binnenzetten. De overgang daarvan terug naar het harde vind ik dan wel weer heel lekker.

Overigens zeg ik dit vanuit een perspectief van "Hulp nodig" en "beoordelen". Kritisch dus.

Een volledig nieuw nummer, daar wacht ik op! :sssh:
Is dit daar een onderdeel van? Dan ben ik keihard voor.

Loeters,

Merijn