PDA

View Full Version : New song: "Heaven" (nee, tis niet die bekende)



zoldergitarist
21 februari 2014, 10:44
Hetzelfde verhaal als bij mijn vorige nummer maar deze is redelijk af.
Vocals - Sandra Edwards
https://soundcloud.com/doedens/heaven

Plant
21 februari 2014, 16:33
Lekker hoor. De zang 'verzuipt' een beetje in de lage regionen, die zou ik persoonlijk iets meer naar voren halen. Sandra mag zeker gehoord worden :)

zoldergitarist
21 februari 2014, 16:45
Lekker hoor. De zang 'verzuipt' een beetje in de lage regionen, die zou ik persoonlijk iets meer naar voren halen. Sandra mag zeker gehoord worden :)

"De zang 'verzuipt' een beetje in de lage regionen"
Ohjee ik heb het weer uitgemixed via de koptelefoon en niet beluisterd over een stereo installatie.:soinnocent:

Ernest01
21 februari 2014, 18:57
Sterk nummer, alleen een beetje veel reverb/delay op de zang, naar mijn smaak.
Hierdoor wordt de kwaliteit de nek omgedraaid van de zangeres.
Maar verder een goede produktie.
(en dat allemaal op zolder.....)

Plant
21 februari 2014, 21:25
Ik hou ook niet zo van veel effekt op de vocals. Maar dit nummer heeft iets 'stadion rock'-achtigs als ik het zo mag noemen. En dan past het er wel bij.

Kingstring
21 februari 2014, 21:36
Lekkere track!

Over het algemeen valt mij op dat ik vooral dynamiek mis. En dat komt vooral omdat de zang (zoals anderen al zeggen) een betje verzuipt in de mix. Heb inmiddels de track een paar keer gedraaid. Eigenlijk best heel goed!! Denk alleen dat met een beetje extra dynamiek alles beter klinkt. Maar eerlijk is eerlijk, ik zou het zo al niet op kunnen nemen :)

Duhsjaak
22 februari 2014, 16:33
Weer übergeniaal. Het duurde even voor ik wist waar Z de zangeres weer vandaan heeft getoverd, maar dan gaat ie ook als de brandweer.
De zang iets te ver in de mix? Tja, daarover kun je twisten. Een stem is ook maar een instrument, dus ja.... Bovendien erg aan tijdgeest en smaak onderhevig.

Een van mijn helden, Steve Marriott, begroef de stem altijd in de aanstormende gitaren. En daaraan heb ik alleen maar plezier ondervonden.
Net als die andere held: Z himself.
Vriendelijke groet, Gus

zoldergitarist
23 februari 2014, 07:54
Bedankt voor jullie reacties, leuk !
Maar zal ik de vocalen harder zetten of de test van de partijen zachter zetten zodat de vocalen beter naar voren komen?

Cageman
23 februari 2014, 11:21
Zang te zacht? Nehhhh. De aandacht moet uitgaan naar de gitaar. De gitaar die wat mij betreft veel gevarieerder kan (let op: in termen van "capaciteit van zoldergitarist"), maar sterk ingeperkt lijkt te worden door de lijn van de zang. Daarom ga ik "Theatre of Magic" nu weer ff aanzetten. Die dikke riffage in eigen stukken, daar moet meer van komen. Gheghe. ;)

Loeters,

Merijn

10us
23 februari 2014, 13:30
Ik ben ook voor hardere zang met minder effect.
En dat kan arrengement en productie zijn maar er mag inderdaad wat meer dynamiek in. Misschien hier en daar een gedubbeld zangpartijtje of koortje om sommige stukken wat meer aan te zetten ofzo...
Maar kan me ook goed voorstellen dat bijvoorbeeld in het deel waar de gitaar even terug gaat naar de open akkoorden de drum ook inhoud. Die pompt nu met de bas het hele nummer recht door wat bijdraagt aan het volledig rechtdoor gevoel.

Verder natuurlijk; lekker bezig!

zoldergitarist
23 februari 2014, 14:59
Zang te zacht? Nehhhh. De aandacht moet uitgaan naar de gitaar. De gitaar die wat mij betreft veel gevarieerder kan (let op: in termen van "capaciteit van zoldergitarist"), maar sterk ingeperkt lijkt te worden door de lijn van de zang. Daarom ga ik "Theatre of Magic" nu weer ff aanzetten. Die dikke riffage in eigen stukken, daar moet meer van komen. Gheghe. ;)

Loeters,

Merijn

Komt er aan Merijn ha ha ....

zoldergitarist
23 februari 2014, 15:01
Ik ben ook voor hardere zang met minder effect.
En dat kan arrengement en productie zijn maar er mag inderdaad wat meer dynamiek in. Misschien hier en daar een gedubbeld zangpartijtje of koortje om sommige stukken wat meer aan te zetten ofzo...
Maar kan me ook goed voorstellen dat bijvoorbeeld in het deel waar de gitaar even terug gaat naar de open akkoorden de drum ook inhoud. Die pompt nu met de bas het hele nummer recht door wat bijdraagt aan het volledig rechtdoor gevoel.

Verder natuurlijk; lekker bezig!

Bedankt Tienus!