PDA

View Full Version : Welke IR's van Cab Pack 3 ULTRA



MaBeCo
20 februari 2014, 23:22
Ik heb even jullie advies nodig, ik heb gisteren Cab Pack 3 ULTRA gekocht maar weet niet goed welke files in naar mijn Axe moet kopiëren, je hebt van de 3 cabs de keuze uit diverse mixes en mics en van alle speakers, honderden files dus. Mijn voorkeur gaat uit naar de mixes en dan moet ik toch weer kiezen. keuze is:
- LIVE Modern
- LIVE Vintage
- Median
- SP
- STUDIO Modern
- STUDIO Vintage
Ik speel alleen live en ik heb goede reacties gehoord op de SP mix.
Of moet ik toch alle Live files naar mijn Axe kopiëren, maar welke dan, de Modern of de Vintage.
Geloof dat de Median weer het meest neutraal is.
Eigenlijk teveel keuze mogelijkheden, daarom graag jullie advies.
Martin

Liquid_Metal
20 februari 2014, 23:44
Wil je het echt weten? Alles testen! Ik heb van mijn cab IR's de meest voor de hand liggende (modern cabs in mijn geval) allemaal uitgeprobeerd met een vaste mic (SM57). Daarna voor het favoriete cab eens een andere mic en positie gekozen en ook daarmee eens alle cabs weer langsgelopen (om te zien of andere cabs dan vetter klinken).
Begin met de Shure SM57 tegen de conus, dat is de meest standaard microfoon in de meest standaard (en wat mij betreft beste) positie en test alle cabs (of mixes, ik weet niet precies wat je allemaal hebt) die je interessant lijken.

MaBeCo
21 februari 2014, 22:44
Wil je het echt weten? Alles testen! Ik heb van mijn cab IR's de meest voor de hand liggende (modern cabs in mijn geval) allemaal uitgeprobeerd met een vaste mic (SM57). Daarna voor het favoriete cab eens een andere mic en positie gekozen en ook daarmee eens alle cabs weer langsgelopen (om te zien of andere cabs dan vetter klinken).
Begin met de Shure SM57 tegen de conus, dat is de meest standaard microfoon in de meest standaard (en wat mij betreft beste) positie en test alle cabs (of mixes, ik weet niet precies wat je allemaal hebt) die je interessant lijken.

bedankt voor je reactie!
ik heb de hele collectie gekocht, dat zijn honderden IR's, bijna onmogelijk om die allemaal te beluisteren.
ik denk dat ik van alles eens begin de SP mix in mijn Axe te zetten en kijken of ik er gelukkig van kan worden, waarschijnlijk wel maar ben altijd bang dat een andere mix nog beter klinkt.
dat eeuwige gezoek van gitaristen, onze bassist speelt al 30 jaar met dezelfde sound... 😃