PDA

View Full Version : Gewee(k)klaag



Ernest01
20 februari 2014, 15:10
Een nummer in mijn "moerstaal" maar eens geknutseld.

Gitaar : Martin D28
DAW : Audacity met plug-ins.

Graag weer jullie commentaar.....

https://soundcloud.com/ernest01/gewee-k-klaag

Duhsjaak
21 februari 2014, 06:42
Hi vriend
Wat speciaal dat je er altijd in slaagt zulke sympathiek klinkende muziekjes te maken.

Duurde even voor dat ik doorhad waarom het geweekklaag zou moeten zijn maar bij de dinsdag kreeg ik de truc door. Op mijn leeftijd gaat alles een beetje langzamer. Alles? Ja, alles.

Leuke koortjes. Lekkere Italiaanse prut met kaas.

Naais!
Ik zet m nog eens op.
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
21 februari 2014, 18:46
Leuk dat je dat zegt, Gus.
Ach, we hebben al genoeg ellende op het nieuws en ik voel niet de behoefte om daar iets
aan toe te voegen. En punk zal een beetje moeilijk gaan met akoestische gitaren...

Aha, bij dinsdag begon het te 'dagen'..... dus de woordgrap was niet voor niets.

Kan zo z'n voordelen hebben als alles langzamer gaat. Neem aan dat je op lichamelijk gebied dat hebt.
En niet in de auto.....

Bedankt voor het luisteren.

Duhsjaak
23 februari 2014, 08:15
Ik had je reactie even over het hoofd gezien in de 'dynamiek' die er nu op GN gaande is.

Ik ben blij met dat sympathieke geluid. De vergelijking met Donovan is dacht ik al eerder gevallen. En dan denk ik vooral aan zijn Epic (platenlabel) periode en niet Pye. Want toen vond ik hem vooral bezig een beschaafde Bob Dylan imitatie te geven. Bij Sunshine Superman kreeg hij steeds meer zijn eigen stem.

Ja langzamer, het is niet anders. Ook bij een vluggertje in een auto. Ik heb alle pretentie laten varen op dat punt. Op allerlei andere punten ook trouwens.

En ik hoop dat jij dat ook doet een heerlijk doorgaat met dit soort heerlijke muziek.
Vriendelijke groet, Gus



Oja, lekkere koortjes. 't Is net toveren!

Cageman
23 februari 2014, 11:02
Sympathiek, dat is het goede woord ja.

Luistert lekker weg en ik vind de opbouw heel goed. Afwisselend tussen vol koor erachter en een wat opzwepender gitaarslagje en de wat rustigere coupletten. Leuk! Gitaargeluid vind ik ook mooi: bijzonder helder zonder dat waterige geschuif over de snaren en toch ook lekker vol.

Enige puntje een beetje aansluitend op dat sympathieke: het is gewee(k)klaag, omdat de titel en tekst dat zeggen, maar in (bijvoorbeeld) de manier van zingen is dat minder te horen. Wat inderdaad natuurlijk ook wel z'n vrolijke kant heeft.

Vond 'm geslaagd!

Loeters,

Merijn

Ernest01
23 februari 2014, 13:12
Ik had je reactie even over het hoofd gezien in de 'dynamiek' die er nu op GN gaande is.

Ik ben blij met dat sympathieke geluid. De vergelijking met Donovan is dacht ik al eerder gevallen. En dan denk ik vooral aan zijn Epic (platenlabel) periode en niet Pye. Want toen vond ik hem vooral bezig een beschaafde Bob Dylan imitatie te geven. Bij Sunshine Superman kreeg hij steeds meer zijn eigen stem.

Ja langzamer, het is niet anders. Ook bij een vluggertje in een auto. Ik heb alle pretentie laten varen op dat punt. Op allerlei andere punten ook trouwens.

En ik hoop dat jij dat ook doet een heerlijk doorgaat met dit soort heerlijke muziek.
Vriendelijke groet, Gus



Oja, lekkere koortjes. 't Is net toveren!

Ach ja, Donovan..... Die hoor je niet meer, dus misschien heb ik toch iets ander geluid.
(en niet van 'die snoepjes' gegeten zoals zo velen in die tijd....)

Dat koortje. 1 keer in'zingen' en dan met een plugin er een koortje van maken.
Kan kiezen hoeveel stemmen en die gaan dan van bas tot kinderstem, als je dat zou willen.
Het heet : Clone Ensemble (V4 & later) (kostte iets van €25)
En werkt 'zelfs' met Audacity.
Ga daar eens verder mee knutselen, want alleen is maar alleen.....

Dus voorlopig ga ik nog door.

Ernest01
23 februari 2014, 13:22
Sympathiek, dat is het goede woord ja.

Luistert lekker weg en ik vind de opbouw heel goed. Afwisselend tussen vol koor erachter en een wat opzwepender gitaarslagje en de wat rustigere coupletten. Leuk! Gitaargeluid vind ik ook mooi: bijzonder helder zonder dat waterige geschuif over de snaren en toch ook lekker vol.

Enige puntje een beetje aansluitend op dat sympathieke: het is gewee(k)klaag, omdat de titel en tekst dat zeggen, maar in (bijvoorbeeld) de manier van zingen is dat minder te horen. Wat inderdaad natuurlijk ook wel z'n vrolijke kant heeft.

Vond 'm geslaagd!

Loeters,

Merijn

Dank je wel Merijn.
Tja, die opbouw heb ik bewust wat meer variatie in gebracht.
Een tip van maestro Harald. (bij een vorig liedje)
En anders wordt het ook zo'n gezeur-liedje. Dat vrolijke zingen erbij, tja, wat wil je als je al
5 jaar met pensioen bent.....

Voor wat het geluid van de gitaar betreft : opgenomen met 2 mics in ORTF opstelling en daarna compressor en reverb
toegevoegd. Niet onbelangrijk is ook dat het ding nu aardig 'open' begint te worden.

gitaarvrouwtje
26 februari 2014, 22:43
Eindelijk een gat in de week gevonden voor je nieuwe hit,..
Mooi :) echt..mooi
Ik heb genoten,
Woeeensdag aaaavond
Luister ik naar jou
Waarom moet dat
Omdat ik van je liedje houuuu

Xx
Kris

Ernest01
27 februari 2014, 21:15
Bedankt voor het luisteren en.... ook voor jouw commentaar, Kris.
En zo te zien duurt ook voor jou een werkweek te lang.

Leuk die tekst van jou. Misschien aardig voor een volgende versie..... met een
kleine aanpassing dan....

gitaarvrouwtje
27 februari 2014, 21:18
Ik kan niet wachten tot mijn werkweek bestaat uit t opvangen van de kids die we hopen te begeleiden, hij is nu overvol met papierwerk, telefoontjes, en andere afspraakjes
Welkom zo n stukkie muziek :)

showband
28 februari 2014, 08:54
moest stiekem wel aan deze denken
http://www.youtube.com/watch?v=aDvUBA7kCYs&feature=kp

Ernest01
28 februari 2014, 12:53
moest stiekem wel aan deze denken
http://www.youtube.com/watch?v=aDvUBA7kCYs&feature=kp

Haha, ja, dat gaat ook over de dagen van de week. Leuk gevonden.
(Was er al bang voor, een ander liedje over dagen. Maar gelukkig geen Monday Monday......)