PDA

View Full Version : Hallo, gitaarnetforummensen



AnRa
18 februari 2014, 13:20
Hallo iedereen,
Ik ben Anouk, 16 jaar. Ik speel nu bijna een jaar akoestische gitaar en ik zit niet op les. Ik zat al veel langer dan een jaar met het idee in mijn hoofd om gitaar te leren spelen. Toen heb ik uiteindelijk een goedkope gitaar gekocht, gewoon om te kijken of het wat zou worden. Als nou had gebleken dat ik verschrikkelijk slecht was in gitaar spelen, dan was ik in ieder geval niet zo veel geld kwijt (alleen een beetje jammer dat het een flut gitaar is, maar ach).
Ik wou alleen dat ik veel eerder was begonnen, want het is gewoon super leuk.
Ik zit er nu erg aan te denken om een elektrische gitaar aan te schaffen, ik weet alleen nog niet precies van welk merk, welk model en welke versterker ik er dan bij neem.

Dat was het (:

muziekschuur
18 februari 2014, 13:29
Anra,

Kijk eens naar een Yamaha Pacifica. Maar.... het oog wil ook wat. Kies iets wat je mooi vind en waar je handen van vertellen dat het "goed" is. Kies dus met je hart en niet met je hoofd. Dat is soms lastig voor je budget. Maar de algemene mening van ervaren gitaristen is dat dat de beste beslissingswijze is.

Verder zijn de modelling versterkers een prima manier om wat ervaring op te doen. Wil je meteen een buizenversterker dan is een VHT special 6 of een VOX AC4 een prima start. Maar heb je een mooie stereo installatie dan is een Multi fx voetpedaaltje met een snoer naar tulp prima aan te sluiten op de tape of line ingang van je versterker. En dat is een prima begin.

AnRa
18 februari 2014, 18:34
Bedankt voor je advies. :D