PDA

View Full Version : goedkope versterker



coolchick
17 februari 2014, 20:17
Ik ben op zoek naar een versterker. Hij dient slechts om 1x per maand te oefenen met een clubje meiden. Omdat hij wordt gestald in de oefenruimte (die gebruikt wordt door meerdere clubs) hou ik er ernstig rekening mee dat hij wordt gepikt. Hij mag dus niet zo duur zijn dat ik er helemaal ziek van ben als dat gebeurt.

Ik zoek dus iets dat behalve goedkoop ook makkelijk te bedienen is en hij moet luid genoeg gaan. Ook mag hij niet te zwaar zijn want ik moet er een smalle steile trap mee op en ik ben niet al te groot (onderdeurtje).

nb mijn oog viel op deze: KUSTOM KG 112FX (kan ik wel tillen, maar niet switchen met footswitch). Zou hij kwa volume genoeg zijn? En zou het veel uitmaken met deze KUSTOM KG 212FX? (deze kan wel een footsw maar deze krijg ik echt nooit de trap op, en deze is moeilijk om in een hoekje te verstoppen).

Alle tips zijn welkom.

(nb ik speel rock)

the sure thing
17 februari 2014, 20:51
Zoek een 2e hands transistor amp van minimaal 40 watt. Die heb je zeker voor eur 75 of zo. Pedaaltje(s) ervoor en klaar!

pasqual
17 februari 2014, 21:01
En koop een ketting met een hangslot en maak alle versterkers van je bandje aan elkaar vast! Doe ik ook met mijn band....helaas!

peter_heijnen
17 februari 2014, 21:14
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=peavey+bandit&categoryId=728&postcode=&distance=0

Een versterker die echt behoorlijk goed kan klinken, maar als ie gejat wordt ben je er toch ook ziek van. ;)

Tabula Rasa
18 februari 2014, 06:57
Fender Deluxe 112. 90 watt transistor ampje met een mooi clean, doet het redelijk met pedalen en is geen hol waard. Wordt vaak best veel voor gevraagd, maar gaan meestal dik onder de 100 euro weg. Heb er ooit eentje zelfs voor 50 gekocht.

Harry
18 februari 2014, 09:57
en wat je ook koopt, doe er iets omheen dat ook op slot kan zodat het ding niet opgeblazen wordt, of de knoppen eraf worden geramd enz.. Een hoes met wat spanbanden en een slot zou al genoeg kunnen zijn.

peter_heijnen
18 februari 2014, 10:28
doe er iets omheen dat ook op slot kan zodat het ding niet opgeblazen wordt
Of een slot er op: http://www.conrad.com/ce/en/product/708730/NKK-Switches-CKL13EFW01-Key-Switch-SPDT-On-Off-O

Rooker
18 februari 2014, 10:41
Het mooiste op transistor gebied (en betaalbaar) vind ik nog altijd de Fender Princeton 112 of Chorus 212. Wint het op standby stand al van de Peavey Bandid. En idd.... Een kettingslot er om..

peter_heijnen
18 februari 2014, 11:38
Wint het op standby stand al van de Peavey Bandid.
De bandit is een ondergewaardeerde versterker, hoewel in standby wellicht met recht ;). Luister eens hoe hij zich staande houdt tussen oa twee marshalls.


http://www.youtube.com/watch?v=77P7hKpaCDE

En niet stiekem spieken he! ;)

arjanb01
18 februari 2014, 11:57
De bandit is een ondergewaardeerde versterker, hoewel in standby wellicht met recht ;). Luister eens hoe hij zich staande houdt tussen oa twee marshalls.


http://www.youtube.com/watch?v=77P7hKpaCDE

En niet stiekem spieken he! ;)

Ik zou zeggen dat AMP 1 de transistor bak is, wellicht de Peavey. En niet lachen als ik er helemaal naast zit maar ik mis toch iets in het laag met name bij AMP 1.
Wat is de uitslag van deze test ?

bagheera
18 februari 2014, 12:26
een kleine fame van musicstore daar gaat geloof ik niemand mee lopen , en ze zijn niet duur.
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Vintage-Line-GX60R-Combo-/art-GIT0010463-000
pedaaltje ervoor en je kan vertrekken

peter_heijnen
18 februari 2014, 12:56
Wat is de uitslag van deze test ?
Dat gaan we hier natuurlijk niet vertellen! De uitslag verschijnt onder de video als je 'meer weergeven' aanklikt. Er zitten trouwens twee transistoramps in de test, peavey en rath.

Rooker
18 februari 2014, 13:03
De bandit is een ondergewaardeerde versterker, hoewel in standby wellicht met recht ;). Luister eens hoe hij zich staande houdt tussen oa twee marshalls.


http://www.youtube.com/watch?v=77P7hKpaCDE

En niet stiekem spieken he! ;)

Tsja. Die filmpjes op youtube zeggen mij nooit zo veel. Heb al zo vaak het verkeerde overdrivepedaaltje aangeschaft naar aanleiding van die filmpjes (en nogsteeds:-P).
In dit filmpje klinkt het allemaal acceptabel. Maar op welk volume is de boel getest? Want je wilt hiermee toch niet beweren dat een Marshall JVM net zo klinkt als een Peavey Bandid.
Hifi opgenomen tracks geven je nooit dat ronde (levendige) gevoel wat je live wel hoort. Dat levendige is dus wat ik mis wanneer ik op de Peavey Bandid speel (elke week, eerst model van filmpje en sinds kort de nieuwe). Bij de Fender Princeton 112 heb ik echt een half uur naar de buizen zitten zoeken want die moesten ergens zitten. Zo'n vol levendig clean dus.
Ik gebruik dus ook alleen de clean he, want de drive van de Bandid is denk ik zijn kracht.

Liquid_Metal
18 februari 2014, 13:17
Inderdaad een tweedehands transistor versterker met zo'n 50 Watt, daar kom je een heel eind mee. Aannemende dat je geen snoeiharde metal maakt met minstens twee gitaristen.

peter_heijnen
18 februari 2014, 13:25
Tsja. Die filmpjes op youtube zeggen mij nooit zo veel. Heb al zo vaak het verkeerde overdrivepedaaltje aangeschaft naar aanleiding van die filmpjes (en nogsteeds:-P).
In dit filmpje klinkt het allemaal acceptabel. Maar op welk volume is de boel getest? Want je wilt hiermee toch niet beweren dat een Marshall JVM net zo klinkt als een Peavey Bandid.
Hifi opgenomen tracks geven je nooit dat ronde (levendige) gevoel wat je live wel hoort. Dat levendige is dus wat ik mis wanneer ik op de Peavey Bandid speel (elke week, eerst model van filmpje en sinds kort de nieuwe). Bij de Fender Princeton 112 heb ik echt een half uur naar de buizen zitten zoeken want die moesten ergens zitten. Zo'n vol levendig clean dus.
Ik gebruik dus ook alleen de clean he, want de drive van de Bandid is denk ik zijn kracht.
Typische reactie Rooker! Je had bijv ook kunnen zeggen: goh klinkt mss toch best wel goed eigenlijk. ;)

En dan hebben we het niet eens over het gegeven dat de ts aangeeft dat ze rock speelt en wellicht dus minder clean?

arjanb01
18 februari 2014, 13:33
Als ik de filmpjes zo beluister klinken alle demo's heel aardig. Maar mijn enige ervaring met transistor amps was een Laney top met een 4x12 kast eronder. Clean klinkt het heel strak, voor een muziekstijl als funk heel bruikbaar, maar zodra ik crunch sounds eruit moet halen heb ik het idee dat ik over een hifi installatie speel. En bij high gain klinkt het te dichtgesmeerd en ontbreekt elke nuance. Wat ik vooral miste was laag, laag mid, druk. En dat terwijl ik over een 4x12 kast speelde.

Rooker
18 februari 2014, 14:23
Typisch? Ben het gewoon niet eens. Als ik een blind test ga doen dan wil ik een blinddoek om in de ruimte waar de amps staan. Alleen dan hoor je goed verschil. Verder adviseer ik TS niet voor de Bandid te kiezen maar ook eens te kijken naar een 2e hands Princeton 112. Wat hij verder doet mag hij gewoon zelf weten hoor;)

arjanb01
18 februari 2014, 14:36
Typisch? Ben het gewoon niet eens. Als ik een blind test ga doen dan wil ik een blinddoek om in de ruimte waar de amps staan. Alleen dan hoor je goed verschil. Verder adviseer ik TS niet voor de Bandid te kiezen maar ook eens te kijken naar een 2e hands Princeton 112. Wat hij verder doet mag hij gewoon zelf weten hoor;)

Pas op wat je zegt, Rooker, want een discussie met Peter H. verlies je altijd ;) Maar je hebt wel een punt inderdaad. Als ik zo'n test zou doen, zou ik een blinddoek omdoen, gitaar om mn nek en 1 voor 1 in de amp pluggen en spelen, alleen dan kan je echt goed oordelen.

the sure thing
18 februari 2014, 14:47
... En dan haal je alle transistor amps er DIRECT uit.

arjanb01
18 februari 2014, 14:50
... En dan haal je alle transistor amps er DIRECT uit.


Geen idee, maar de kans is groot dat je ze er wel uit haalt ja.

Tunes
18 februari 2014, 15:37
Gewoon een tweedehands peavey kopen, onverwoestbaar.
En wel zo oud mogelijk, oud=minder tilbaar.

coolchick
18 februari 2014, 17:01
ok, de crate 40xl (iemand ooit van gehoord?) doet ong. 50 euro
maar ik kan nergens een review of de specs vinden

is dat wat?

coolchick
18 februari 2014, 17:08
maar eigenlijk koop ik liever een nieuwe van fame (als dat goed genoeg is) want ik heb er de ballen verstand van en dan weet ik zeker dat de kans dat er wat aan mankeert nihil is

Plant
18 februari 2014, 17:22
ok, de crate 40xl (iemand ooit van gehoord?) doet ong. 50 euro
maar ik kan nergens een review of de specs vinden

is dat wat?

Bedoel je deze (http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m771663649-gitaarversterker-crate-g40xl.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr), de G40 XL?

Ik heb een 30 wattertje gehad. Klinkt clean wel goed, ingebouwde distortion was bagger maar met een pedaaltje op clean was het prima te doen. Ingebouwde galm was ok. Constructie was minder: knoppen zaten alleen op de printplaat vast en niet aan het front. Voor thuisgebruik leuk maar niet voor 'on the road'. Hou er ook rekening mee dat deze serie plm. 20 jaar oud is.

FruscianteFan
18 februari 2014, 17:26
Ik weet niet wat voor oefenruimte het precies is, maar zo groot is de kans toch niet dat de boel gejat wordt?

coolchick
18 februari 2014, 17:57
@fd het is een openbaar gebouw met meerdere clubjes en verenigingen
@plant, ja zoiets is het, ik had al gebeld maar die man kon me niet vertellen hou oud dat ding was,

ik ga voor die fame, denk ik (als niemand ernstige bezwaren oppert) hoef ik niet bang te zijn dat hij snel kapot gaat of doorbrandt of dat ik geeletrokuteerd word ofzo

Nu alleen nog even kiezen welke: deze GX60R of deze GX35R?

miyaru
18 februari 2014, 19:58
Ga voor de 60, heb je clean wat meer headroom zeg maar......

coolchick
18 februari 2014, 20:40
die heb ik inderdaad besteld (hebbe, hebbe, gas, gas)
ook al weet ik niet wat headroom is
en ook al weet ik niet hoe ik hem die trap op krijg

maar er is niks meer aan te doen, het is definitief

over gas gesproken
nou heb ik dus weer een delaypedaal nodig zucht
houdt het dan nooit op?

Kim Wilson
18 februari 2014, 21:03
Waarom heb je die nodig?

coolchick
18 februari 2014, 21:13
om te delayen :p

Plant
18 februari 2014, 21:17
:confused:

Kim Wilson
18 februari 2014, 21:18
En dat moet, omdat...?

Plant
18 februari 2014, 21:22
... ze sneller speelt dan haar schaduw... of omdat ze van het geluid van The Edge houdt... of...

coolchick
18 februari 2014, 21:22
... het anders niet klinkt zoals ik wil dat het klinkt

coolchick
18 februari 2014, 21:23
plant heeft het goed

vergeet slash niet, mijn held

FruscianteFan
18 februari 2014, 21:23
Leuk speelgoed, delaypedalen :)

Dutch66
19 februari 2014, 09:06
Waarom heb je die nodig?

Echt brilliant hoor.....

Tunes
19 februari 2014, 11:49
De NS heeft vast nog wel een delay pedaal over.

Rizz
19 februari 2014, 11:52
houdt het dan nooit op?


Nope! Wen er maar aan.. De dag dat je tevreden bent met wat je hebt, is de dag dat je in je kist ligt..

the sure thing
20 februari 2014, 09:36
Hier! http://link.marktplaats.nl/780727629