PDA

View Full Version : Leuk stukje over de Crimsons van Orpheo..



Hotpepper01
17 februari 2014, 13:01
http://www.seymourduncan.com/blog/the-tone-garage/crimson-guitars-twin-45-rpm-a-closer-view/

Gaaf stukje !!

Brum
17 februari 2014, 13:29
Euh... het is niet alleen een leuk stukje over de Crimsons van Orpheo... Het is ook een artikel van Orpheo...:soinnocent:

peter_heijnen
17 februari 2014, 13:30
Volgens mij is het allereerste woordje van het stuk meteen al geen lekker engels.

Tupelo
17 februari 2014, 13:34
Er zitten veel Nederlandse uitdrukkingen in die letterlijk vertaald zijn met daarnaast correct Engels (en als er mensen zijn die incorrect Engels spreken, dan zijn dat juist Amerikanen, Engelsen, Canadesen etc., Nederlanders spreken ook geen abn); maar overall vind ik het een prima stuk eigenlijk, m.u.v. het Nederlandstalige ritme.

Tupelo
17 februari 2014, 13:38
Gigantische fretjes ook, lijkt wel..?

muffstuff
17 februari 2014, 14:19
Gigantische fretjes ook, lijkt wel..?

inderdaad zeg

Orpheo
17 februari 2014, 15:40
Ik heb het niet eens zelf ge-edit :D mijn editor wilde dat het engels een meer nederlandstalige inslag had. So be it.

Het zijn knoeperts van frets, dunlop 6000. Mijn favo.

Dreverhaven
17 februari 2014, 15:43
Op zich wel interessant om te zien hoe je een gitaar zo kunt polijsten tot werkelijk alle rock & roll eruit is.

Orpheo
17 februari 2014, 16:01
Op zich wel interessant om te zien hoe je een gitaar zo kunt polijsten tot werkelijk alle rock & roll eruit is.

Op zich wel interessant om te zien dat je niet de meest recente gitaren gezien hebt die ik gemaakt heb. geen inlay, geen binding, geen hoogglans lak, geen opschmuck.

Dat gezegd hebbende, deze gitaren zijn in principe een LP Custom, maar dan met andere inlay. Wow. hoe heftig.

Orpheo
17 februari 2014, 16:05
Volgens mij is het allereerste woordje van het stuk meteen al geen lekker engels.

Zie vorige post: Ik heb die edit niet gemaakt. De editors bij SD sleutelen her en der. Een zin beginnen met 'when' is geen probleem hoor.

Johannes
17 februari 2014, 16:06
Echt mooi hoe iedere opmerking verdedigd wordt :)

Dreverhaven
17 februari 2014, 16:15
Op zich wel interessant om te zien dat je niet de meest recente gitaren gezien hebt die ik gemaakt heb. geen inlay, geen binding, geen hoogglans lak, geen opschmuck.

Dat gezegd hebbende, deze gitaren zijn in principe een LP Custom, maar dan met andere inlay. Wow. hoe heftig.

Ik proef enig sarcasme. Echter, ik had het over de gitaren uit dat artikel en niet over andere. Ik zou het je in ieder geval niet zo persoonlijk aantrekken.

Orpheo
17 februari 2014, 16:17
Ik proef enig sarcasme. Echter, ik had het over de gitaren uit dat artikel en niet over andere. Ik zou het je in ieder geval niet zo persoonlijk aantrekken.

Hm beetje ;) Het zijn mijn gitaren, mijn ontwerp en mijn specs. Natuurlijk is het dan persoonlijk.

@johannes: tuurlijk. Ik vind het logisch dat ik opmerkingen en vragen beantwoord of bespreek. Moet ik dan m'n mond houden? lijkt me niet.

peter_heijnen
17 februari 2014, 16:30
Zie vorige post: Ik heb die edit niet gemaakt. De editors bij SD sleutelen her en der. Een zin beginnen met 'when' is geen probleem hoor.
Je hebt helemaal gelijk maar ik ben ziek vandaag, beetje in de anti-mode... ;)

Pepe
17 februari 2014, 16:32
Dat gezegd hebbende, deze gitaren zijn in principe een LP Custom, maar dan met andere inlay. Wow. hoe heftig.

Dat is ook weer rare reactie of ik snap de insteek van dat stukje niet?
Mis ook wel de drama die erbij gepaard ging, de wanhoop en frustratie waar je een eigen topic voor opende. Toch ook geen onbelangrijk onderdeel van een eigen gitaar laten maken bij die meneer.

Orpheo
17 februari 2014, 16:47
Dat is ook weer rare reactie of ik snap de insteek van dat stukje niet?
Mis ook wel de drama die erbij gepaard ging, de wanhoop en frustratie waar je een eigen topic voor opende. Toch ook geen onbelangrijk onderdeel van een eigen gitaar laten maken bij die meneer.

De insteek was dat we wilden laten zien wat er mogelijk is als je een gitaar laat bouwen, en wat je kan doen met 3 pup wiring.

De ENORME ellende die er toen speelde hebben we bewust niet genoemd omdat het dan alleen 'mijn' visie was, en hij geen platform had om zich te verdedigen. Daarnaast ben ik financieel voldoende gecompenseerd voor alle problemen. Ik had zijn business volledig kunnen ruineren in 2011, maar dat heb ik niet gedaan. Dat hij me mid-2013 keihard genaaid heeft (zakelijk), had weer een reden kunnen zijn om 'm echt af te slachten, maar dat doe ik nu door gitaren onder zijn prijs te verkopen met een kortere wachttijd. Mijn verhouding met Ben Crowe is behoorlijk bekoeld, zo niet gewoon bevroren.

Dat gezegd hebbende, ik ben nu wel helemaal tevreden met de gitaren. Maar dat was wel nadat ik zelf het lakwerk gedaan heb, de hals gevlakt heb, het fretwerk opnieuw gedaan heb (echt alles: frets eruit, nieuwe erin, vlakken, crownen, polijsten). bedrading opnieuw gedaan, topkam opnieuw.

@Peter: balen man. Koppie soep, goede muziek op zetten en zo de tijd doorkomen. Hopen dat je weer snel op de been bent :)

bat
17 februari 2014, 17:19
Dat hij me mid-2013 keihard genaaid heeft (zakelijk)
Care to elaborate?

Orpheo
17 februari 2014, 17:31
Care to elaborate?

Hier stond het verhaal, maar ik heb het toch verwijderd. Brum heeft gelijk. Ik moet niet meegaan op mijn eigen emotie, maar zakelijk blijven.

bat
17 februari 2014, 17:43
Ik kan het met voorstellen. Je hebt overigens al eindeloos veel geduld gehad met die vent en dat ie dan zo'n flauwe streek uithaalt. Heb het idee dat ie op zijn manier slim bezig is, maar in de praktijk de ballen verstand heeft van zaken doen.

Orpheo
17 februari 2014, 17:56
Ik kan het met voorstellen. Je hebt overigens al eindeloos veel geduld gehad met die vent en dat ie dan zo'n flauwe streek uithaalt. Heb het idee dat ie op zijn manier slim bezig is, maar in de praktijk de ballen verstand heeft van zaken doen.

Slim? Ik weet het niet.

(...)

Maar goed. genoeg over hem gesproken. Tis klaar.

Brum
17 februari 2014, 18:38
Met alle respect, maar dat je nu alsnog uit de school klapt is ook niet netjes. Of je het nu in een apart topic zou moeten zetten, of je doet het op aanvraag van een forumlid in een topic toevallig over jouw Crimson gitaren, dat maakt dan ook niet heel erg veel uit, het staat er maar. Mooi verhaal en ik zeg niet dat je wel of niet gelijk hebt, maar ik zie alleen maar een verhaal van één kant. Niemand weet of er iets is voorgevallen waarom dat meneer van Crimson geen zaken meer wil doen met je. Ik beschuldig je nergens van, maar dat zou even zo goed kunnen. En misschien ook niet en dan is het een valse vent, maar niemand zal het weten, want men ziet alleen een eenzijdig verhaal. Wat is ook het grote verschil tussen nu het verhaal hier neer te zetten, waarin je wel degelijk iemand in een verkeerd daglicht zet, of dat je het in een apart topic zou doen, of in je blog? Dat de afzet kleiner is?

Orpheo
17 februari 2014, 19:08
Met alle respect, maar dat je nu alsnog uit de school klapt is ook niet netjes. Of je het nu in een apart topic zou moeten zetten, of je doet het op aanvraag van een forumlid in een topic toevallig over jouw Crimson gitaren, dat maakt dan ook niet heel erg veel uit, het staat er maar. Mooi verhaal en ik zeg niet dat je wel of niet gelijk hebt, maar ik zie alleen maar een verhaal van één kant. Niemand weet of er iets is voorgevallen waarom dat meneer van Crimson geen zaken meer wil doen met je. Ik beschuldig je nergens van, maar dat zou even zo goed kunnen. En misschien ook niet en dan is het een valse vent, maar niemand zal het weten, want men ziet alleen een eenzijdig verhaal. Wat is ook het grote verschil tussen nu het verhaal hier neer te zetten, waarin je wel degelijk iemand in een verkeerd daglicht zet, of dat je het in een apart topic zou doen, of in je blog? Dat de afzet kleiner is?

exposure. Dat is het grote verschil. Iemand vraagt naar wat er voorgevallen is, in plaats van dat ik zelf de publiciteit op zoek. Ik geef toe, het is ethisch koorddansen.


Oordeel zelf. Dat ik niet meer met hem samenwerk zegt genoeg.



Edit:

Ik heb mijn vorige post verwijderd, wat Brum's post een beetje overbodig doet lijken.

soup
17 februari 2014, 19:13
Ik vind dit echt niet lekker lezen, je maakt gigantisch veel gebruik van komma's (conjuctions voor but mag/kan) maar in veel andere gevallen horen ze er niet te staan. "You're" schrijf je bij zulke geschreven teksten beter voluit als "you are". Opsommingen ":" etc. Het beginnen van zinnen met "and" en nog zoveel meer.

Ik weet dat ik beter inhoudelijk zou reageren maar dit leest zo moeizaam en je blog staat dan nog eens op een de officiële site van een gerespecteerd bedrijf zoals Seymour Duncan. Ik realiseer me dat je misschien eerder technisch bent aangelegd maar probeer tenminste... Sowieso dat je editor dit goedkeurt zegt al heel veel.

Orpheo
17 februari 2014, 19:18
Ik vind dit echt niet lekker lezen, je maakt gigantisch veel gebruik van komma's (conjuctions voor but mag/kan) maar in veel andere gevallen horen ze er niet te staan. "You're" schrijf je bij zulke geschreven teksten beter voluit als "you are". Opsommingen ":" etc. Het beginnen van zinnen met "and" en nog zoveel meer.

Ik weet dat ik beter inhoudelijk zou moeten reageren maar dit leest zo moeizaam en je blog staat dan nog eens op een de officiële site van een gerespecteerd bedrijf zoals Seymour Duncan. Ik realiseer me dat je misschien eerder technisch bent aangelegd maar probeer tenminste... Sowieso dat je editor dit goedkeurt zegt al heel veel.

Ik heb het niet ge-edit, zoals ik al eerder zei. Ik moest de boel eenvoudiger opschrijven en alles simpeler maken. Mijn aanvankelijke tekst was een stuk netter. Ik heb genoeg geschreven op universitair niveau om te weten wat 'ok' is en wat niet. Helaas vonden de eindverantwoordelijken dat het stuk minder formeel moest. Ik kreeg het verzoek te schrijven op dezelfde manier als waarmee ik iets uitleg aan een vriend in de kroeg. Met dat mandaat ben ik aan de slag gegaan en met dat idee hebben zij het ook ge-edit. Het is niet mijn keus.

Dimitri92
17 februari 2014, 19:22
Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha. Ik geef de persoon die hiervoor ergens zei dat de "verdediging" er snel bij gehaald wordt wel gelijk hoor.

Het komt over alsof je alles heel erg persoonlijk neemt. [Edit:] NIET DOEN ;-) [EDIT] Stukkie niet gelezen eigenlijk ;)

bat
17 februari 2014, 19:32
Slim? Ik weet het niet.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik bedoel dat hij denkt dat ie slim bezig is.


Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha.
Ja, en? Vind het in de context heel normaal dat ie dat zegt. Of moet er weer gezocht worden naar een stok om mee te slaan? :confused:

soup
17 februari 2014, 19:33
Ik heb het niet ge-edit, zoals ik al eerder zei. Ik moest de boel eenvoudiger opschrijven en alles simpeler maken. Mijn aanvankelijke tekst was een stuk netter. Ik heb genoeg geschreven op universitair niveau om te weten wat 'ok' is en wat niet. Helaas vonden de eindverantwoordelijken dat het stuk minder formeel moest. Ik kreeg het verzoek te schrijven op dezelfde manier als waarmee ik iets uitleg aan een vriend in de kroeg. Met dat mandaat ben ik aan de slag gegaan en met dat idee hebben zij het ook ge-edit. Het is niet mijn keus.
Waarom laat je zulke fouten dan staan?

buy something as close as possible to want you want

Ik kan me echt niet inbeelden dat je gevraagd wordt om een tekst te simplificeren en dat dit bedoeld wordt. Sowieso als je weet hoe en wat. :)

Orpheo
17 februari 2014, 19:34
Ok ok ok, "universitair niveau" moest toch ook weer even gemeld worden, hahaha. Ik geef de persoon die hiervoor ergens zei dat de "verdediging" er snel bij gehaald wordt wel gelijk hoor.

Het komt over alsof je alles heel erg persoonlijk neemt. [Edit:] NIET DOEN ;-) [EDIT] Stukkie niet gelezen eigenlijk ;)

Om aan te geven dat ik heus wel weet hoe ik moet schrijven annoteerde ik mijn achtergrond. Lijkt me niks mis mee?

@Bat: Ja ik snapte je ;) Ik wilde alleen zeggen dat het dus niet slim is wat 'ie doet, maar goed dat ben je duidelijk met me eens.

Brum
17 februari 2014, 19:37
exposure. Dat is het grote verschil. Iemand vraagt naar wat er voorgevallen is, in plaats van dat ik zelf de publiciteit op zoek. Ik geef toe, het is ethisch koorddansen.

Het enige wat onbetwistbaar is, is het volgende: ik bestelde gitaren. Oplevering duurde 3 jaar ipv de beloofde 3 maanden. Ik heb daarna slechts lovende reviews gegeven (lovend, omdat ik verzweeg dat ik ze afgesteld heb, omdat zijn afwerking matig was). Ik gaf hem nog een kans, en die kans greep hij aan, om daarna mij overboord te zetten toen hij mijn idee in handen had.

Oordeel zelf. Dat ik niet meer met hem samenwerk zegt genoeg.

Ik vind dit niet zo'n sterk argument eigenlijk. Je begint namelijk wel zelf over een bepaald voorval, waarop, nogal wiedes, de vraag komt wat er zich dan heeft voorgedaan. En waar je in eerste instantie zegt dat je verder niemand wilt beschadigen, doe je vervolgens alsnog je verhaal, plus nog de negatieve dingen over zijn werk. Het gaat verder dan ethisch koorddansen, het gaat eigenlijk ethisch gezien gewoon over de grens. Want je bent in dit geval geen normaal forumlid meer met een slechte ervaring met een bedrijf, je bent en zo etaleer je je ook, zelf een bedrijf die een zakelijk geschil heeft gehad met de man van Crimson en geeft vervolgens ook af op het werk van een concurrent. Doe er mee wat je wilt, maar ik vind dat zakelijk gezien hoogst onverstandig. Waarom? Omdat je twee dingen veroorzaakt. Je laat het slechte van een concurrent zien, waardoor de kans groot is dat mensen twijfel krijgen bij deze man en geen zaken meer met de man willen doen. Je zegt dat in eerste instantie niet te willen, maar het gebeurt vervolgens toch, door je eigen toedoen. Maar het tweede en ik kan me niet voorstellen dat je daar op zit te wachten, jij komt ook niet betrouwbaar over op anderen als je zo je concurrenten neerzet op een forum en je zet jezelf nog 's op scherp ook. Want vroeg of laat maak jij een foutje en zijn mensen echt nog niet vergeten wat je over je concurrent hebt gezegd. Ik geloof echt niet dat je het zo slecht bedoelt, maar ik denk dat je je echt moet beseffen dat je niet meer als consument praat in deze, je hebt het immers over een zakelijk geschil en bouwt zelf gitaren. Dat is niet ethisch koorddansen, dat gaat er gewoon overheen mijnerzijds.

Een goed bedoelde tip mijnerzijds, richt je op je eigen handel en niet op die van een concurrent, ook niet als die je wat geflikt heeft. Het kost je nodeloze energie, leidt je onbewust alleen maar af van je hoofdzaak, namelijk gitaren bouwen, die je neem ik aan ook wilt verkopen, plus dat je een negatieve vibe om je heen bouwt. Dat moet je niet willen denk ik. En als je goed bent in je vak, dan trekt zo'n concurrent die je wat geflikt heeft vanzelf wel aan het kortste eind, daar hoef je dan verder niets aan te doen dan je richten op je eigen zaken.;)

Dimitri92
17 februari 2014, 20:03
Om aan te geven dat ik heus wel weet hoe ik moet schrijven annoteerde ik mijn achtergrond. Lijkt me niks mis mee?


Gezien de frequentie en directheid waarmee je altijd antwoord zweeft het allemaal toch wat IMO... maar na wat Brum hierboven gezegd heeft heb ik denk ik niks meer toe te voegen. Ja, misschien even verduidelijken dat ik vind dat Brum hier een pracht punt heeft.

Kim Wilson
17 februari 2014, 20:41
Jammer dat inmiddels alle mogelijkheden worden aangegrepen om Orpheo te bekritiseren. Zelfs in een topic dat hij niet eens zelf is gestart.

@Orpheo: probeer niet overal op te reageren. ;)

Jeroenvanhulsteijn
17 februari 2014, 20:44
Erg mooie gitaren! Duidelijke beschrijving ook in je stukje. Goed terug te zien in het ontwerp van de gitaren. Die asymmetrische nek lijkt me ook heerlijk. Tijdje een Heins fretless gehad die ook een asymmetrisch profiel had. Pakt erg lekker beet.

jerome
17 februari 2014, 20:49
Jammer dat inmiddels alle mogelijkheden worden aangegrepen om Orpheo te bekritiseren. Zelfs in een topic dat hij niet eens zelf is gestart. ....
Inderdaad, irritant gewoon. En ook nog dat gezeur dat sommige zinnen misschien niet helemaal Engels correct zijn, of er te veel komma's in staan, wat een gezeik zeg...

da Liks
17 februari 2014, 21:03
Ik reageer gewoon even op de gitaren als men het niet erg vindt:

minpuntjes van persoonlijke aard:
3 pu's (vind ik zelf gewoon niet mooi)
enorme frets

verder:
gruwelijk mooie gitaren met oog voor detail, vooral de laatste foto doet me kwijlen. Ik begrijp dat je van deze gitaren al veel plezier hebt gehad, super!

Brum
17 februari 2014, 21:13
Jammer dat inmiddels alle mogelijkheden worden aangegrepen om Orpheo te bekritiseren. Zelfs in een topic dat hij niet eens zelf is gestart.

Kritiek kan ook opbouwend zijn he, dat hoef je niet altijd negatief uit te leggen. In mijn geval was het in ieder geval absoluut opbouwend bedoeld en helemaal niet op de man.


@Orpheo: probeer niet overal op te reageren. ;)

Dat is dus feitelijk wat ik ook zei, maar met een bepaalde onderbouwing. Het is namelijk wel waarom dit soort discussies op gang komen. Ik zie er namelijk ook wel enige herkenning in en weet dat het eigenlijk altijd tegen je werkt uiteindelijk, al heb je nog zo gelijk.

barno
17 februari 2014, 21:17
Gitaarbouwers moeten praten met hun handen.

Niet op forums belangrijk over zichzelf gaan doen en al zeker niet gaan zeiken over mekaar.

Orpheo
17 februari 2014, 21:35
Ik vind dit niet zo'n sterk argument eigenlijk. Je begint namelijk wel zelf over een bepaald voorval, waarop, nogal wiedes, de vraag komt wat er zich dan heeft voorgedaan. En waar je in eerste instantie zegt dat je verder niemand wilt beschadigen, doe je vervolgens alsnog je verhaal, plus nog de negatieve dingen over zijn werk. Het gaat verder dan ethisch koorddansen, het gaat eigenlijk ethisch gezien gewoon over de grens. Want je bent in dit geval geen normaal forumlid meer met een slechte ervaring met een bedrijf, je bent en zo etaleer je je ook, zelf een bedrijf die een zakelijk geschil heeft gehad met de man van Crimson en geeft vervolgens ook af op het werk van een concurrent. Doe er mee wat je wilt, maar ik vind dat zakelijk gezien hoogst onverstandig. Waarom? Omdat je twee dingen veroorzaakt. Je laat het slechte van een concurrent zien, waardoor de kans groot is dat mensen twijfel krijgen bij deze man en geen zaken meer met de man willen doen. Je zegt dat in eerste instantie niet te willen, maar het gebeurt vervolgens toch, door je eigen toedoen. Maar het tweede en ik kan me niet voorstellen dat je daar op zit te wachten, jij komt ook niet betrouwbaar over op anderen als je zo je concurrenten neerzet op een forum en je zet jezelf nog 's op scherp ook. Want vroeg of laat maak jij een foutje en zijn mensen echt nog niet vergeten wat je over je concurrent hebt gezegd. Ik geloof echt niet dat je het zo slecht bedoelt, maar ik denk dat je je echt moet beseffen dat je niet meer als consument praat in deze, je hebt het immers over een zakelijk geschil en bouwt zelf gitaren. Dat is niet ethisch koorddansen, dat gaat er gewoon overheen mijnerzijds.

Een goed bedoelde tip mijnerzijds, richt je op je eigen handel en niet op die van een concurrent, ook niet als die je wat geflikt heeft. Het kost je nodeloze energie, leidt je onbewust alleen maar af van je hoofdzaak, namelijk gitaren bouwen, die je neem ik aan ook wilt verkopen, plus dat je een negatieve vibe om je heen bouwt. Dat moet je niet willen denk ik. En als je goed bent in je vak, dan trekt zo'n concurrent die je wat geflikt heeft vanzelf wel aan het kortste eind, daar hoef je dan verder niets aan te doen dan je richten op je eigen zaken.;)

Je hebt gelijk. Daarom heb ik mijn reacties ook aangepast :)

Pepe
17 februari 2014, 21:37
Het is een leuk stukje, ik ken de schrijver en ik ken de gitaren en dat is al genoeg maar de noodzakelijkheid voor iemand die de schrijver niet kent ontbreekt, da's een beetje mijn probleem. Je schrijft altijd voor iemand anders maar voor wie? Mensen die overwegen iets te laten bouwen?
In dat geval ga je in op voors en na's, je kan iets vertellen over materialen maar dan zijn de overwegingen relevant. Je zegt dan iets over het proces, prijzen, verwachtingen & resultaat en eindigt met een resumé. Of iets dergelijks.
Misschien is het alleen amusement. In dat geval mag het grappig of spannend zijn. Het mag van alles BEHALVE iets dat alleen iets over jezelf zegt. Of je moet zeggen, hey... ik ben zo interessant... dat is genoeg.

Wat de tekst zelf betreft, zinnen moeten lopen en taalkundig kloppen, whatever de tone of voice ook moge zijn.

Maar goed, misschien kijk ik te kritisch er naar, beroeps defaitisme.

kassie
17 februari 2014, 22:16
Vind het eigenlijk wel tof, een editor die gewoon zegt. ''Nee maar het moet wel een beetje te lezen zijn dat je niet van 'hier' komt''.

Ondertussen wij maar zoveel mogelijk het perfecte Engels aanhouden. Ik denk dat de Amerikanen daar ook soepeler in zijn dan de Engelsen wat dat betreft. Die kunnen me daar toch een potje ergeren aan al het 'andere' Engels in de wereld.

Rinze
17 februari 2014, 22:18
Ehh, volgens mij is het beroepsdeformatie :chicken: en niet beroeps defaitisme (over taalkundig kloppen gesproken ;))...

Tupelo
17 februari 2014, 22:54
Ondertussen wij maar zoveel mogelijk het perfecte Engels aanhouden.
Dat is best irritant inderdaad.

Ik werkte voor een internationaal bedrijf en mijn collegea hadden jaren lang Engelstalig zakelijk contact en daarbij komt veel jargon kijken. Tegen mij begonnen ze de blauwe maandag dat ik er werkte te zeiken dat mijn Engels niet goed was, terwijl ik tijdens de lunches door dezelfde zakelijke contacten wanneer ze op visite waren voor Engelstalig werd aangezien.

Taaltechnisch heb ik de ballen verstand van de Engelse taal, en jargon (boekhoudtaal bijvoorbeeld), daar moet ik mezelf omheen lullen, maar intuitief in normaal contact merk ik dat ik op de automotische piloot draai, en dat is een copy stand van de Canadezen, Australiers en Engelse mensen die vrij indringend aanwezig zijn geweest in mijn leven.

En dan heb je altijd die Nederlandse lullo's die Engels voor gevorderden hebben gedaan die jou ff komen verstellen hoe het wel moet, terwijl Engelstaligen zelf nauwelijks door hebben hoe het werkt.

'...'

Dat daar is overigens mijn fijnste ontslag ever geweest.

Ik zat tijdens een functioneringsgesprek tegen de zure kop van mijn leidinggevende aan te kijken (absoluut gebrek aan een sociale glimlach, erger nog een volledig onbewust zijn van iets als een sociale glimlach), en ik wist dat ze me niet kon missen (stapels werk), maar ik wist ook dat ze niet tevreden was, en ik wist ook dat ze eenvoudig weg nooit van haar leven tevreden over iemand anders zou kunnen zijn, daardoor zou ze zichzelf van haar voetstuk stoten (om dezelfde reden trok ze werk naar zich toe en liet ze andere mensen met gebrekkige informatie werken), en ik zag dat zij zag dat ik dat wist en dat ze daardoor aarzelde om te beginnen, dus wachtte ik af, en toen ze begon te zuchten en ik haar zure kop nog zuurder zag worden bood ik zelf heel enthousiast en altruïstisch aan een andere betrekking te zoeken zodra de overeengekomen termijn zou aflopen (dat was snel), daarmee had ik haar volledig voor blok gezet, want eigenlijk wou ze alleen maar zeiken en mijn vertrek moet onder die omstandigheden op dat ogenblik desastreus geweest zijn, enfin, de laatste dag ben ik gewoon vertrokken en heb ik haar met haar stapels rotzooi achtergelaten, later hoorde ik van mijn detacheerder dat ze tot op het laatste ogenblik had gedacht dat ik zou blijven.

Een jaar later kwam ik een bruid tegen die gefotografeerd werd.
Van grote afstand huiverde ik al bij de grimas op dat gezicht, ik kon het alleen niet plaatsen omdat het zoals gebruikelijk is voor bruiden, geplamuurd was, en dat was dus het meest akelige ever; de enige keer dat ik haar heb zien lachen was voor die foto, en wanneer iemand een zuur gezicht heeft als zij, en lacht, dan trekt dat plamuur dus in een soort plooi die het heel erg horror maken ! Enfin, kweenie of ik de mooiste dag van haar leven verneukt heb, maar even verderop zit zo een winkel met dildo's enzo, en de fotostoet ging die kant in, nu had ik bij die griet daarbinnen zoiets van, wellicht moet je de bruid die dadelijk langskomt iets uitdelen, ze kijkt zo zuur, eigenlijk meende ik dat niet, maar zij is in de deuropening gaan staan met een dildo zwaaien toen zij voorbij kwam. Toen ik later langs het terras kwam dat kennelijk ingepland was (want de troela zat op het dwangmatig compulsieve, dus 't zal vast tot op de minuut gepland zijn geweest) voor de stoet om vijf minuten te nemen en koffie te drinken zat ze met een donkere zonnebril op en een zakdoek voor haar neus met allemaal mensen om haar heen die boos naar mij zaten te kijken.

Vaag verhaal, waarschijnlijk niet leuk, voor jullie, maar voor mij is zij degene geweest die een einde heeft gemaakt aan mijn kantoorbaantjes, ze was de allerlaatste druppel in een emmer die al lang overliep.

Pepe
17 februari 2014, 22:58
Ehh, volgens mij is het beroepsdeformatie :chicken: en niet beroeps defaitisme (over taalkundig kloppen gesproken ;))...

Walrus!


http://www.youtube.com/watch?v=HlZhPuDYqbU

YannickH
17 februari 2014, 23:05
wat een gezeik hier! jongens toch! dit topic kun je al beter naar het off topic gedeelte verhuizen want over gitaren praten gaat blijkbaar niet meer.

kassie
18 februari 2014, 00:01
Oh je wil een inhoudelijke discussie over de crimsons? Mag van mij, maar er zijn al een aantal zeer uitvoerige threads daarover gepost (in het ietwat verre verleden weliswaar). Ik dacht dat we het dan ook meer over de vorm dan de inhoud hadden van het artikel.

muffstuff
18 februari 2014, 11:00
Vaag verhaal, waarschijnlijk niet leuk, voor jullie, maar voor mij is zij degene geweest die een einde heeft gemaakt aan mijn kantoorbaantjes, ze was de allerlaatste druppel in een emmer die al lang overliep.

haha, ik kon er flink om lachen

frekie
18 februari 2014, 11:35
Waar zijn mijn Creedence tapes gebleven? :hippie:

peter_heijnen
18 februari 2014, 11:39
Tuup, jammer dat je geen foto van der hebt!

peter_heijnen
18 februari 2014, 11:40
@Peter: balen man. Koppie soep, goede muziek op zetten en zo de tijd doorkomen. Hopen dat je weer snel op de been bent :)
Thx! Het is een bord nasi geworden en daarna wat levenloos pielen.

jutter
18 februari 2014, 13:40
Thx! Het is een bord nasi geworden en daarna wat levenloos pielen.Zoals elke dag?

almarvk
18 februari 2014, 14:17
Genoeg geneuzel en ouwe koeien, dit topic gaat op slot. Verder neuzelen kan in Off Topic :)