PDA

View Full Version : NEW: "The Great War"



zoldergitarist
16 februari 2014, 13:38
Eentje van vorig jaar, ik had er geen zin meer in om hem af te maken.


http://www.youtube.com/watch?v=j-DZjBMhXmE

Kefding
16 februari 2014, 15:28
Ongelooflijk dat je de zanglijn hebt genomen van zo'n bekend nummer en die vervolgens op een stuk muziek zet dat een compleet ander ritme en opzet heeft. En dat je er mee wegkomt. Ik merk wel dat de zang op sommige momenten erg explosief is terwijl de muziek wat meer 'easy-going' voortdendert. Wellicht komt dat ook omdat de stem behoorlijk bovenin de mix ligt.


Niettemin leuk gedaan en vooral ook fijne algemene sound.

zoldergitarist
16 februari 2014, 18:31
Ongelooflijk dat je de zanglijn hebt genomen van zo'n bekend nummer en die vervolgens op een stuk muziek zet dat een compleet ander ritme en opzet heeft. En dat je er mee wegkomt. Ik merk wel dat de zang op sommige momenten erg explosief is terwijl de muziek wat meer 'easy-going' voortdendert. Wellicht komt dat ook omdat de stem behoorlijk bovenin de mix ligt.


Niettemin leuk gedaan en vooral ook fijne algemene sound.

Grappig om te horen, bedankt !

Cageman
16 februari 2014, 23:04
Qua inpassing van de zanglijn vind ik deze heel goed. Verder een lekkere knorrende bas en redelijk virtuoze solo. Gruwelijke plaatjes erbij wel. Je zou misschien qua geluid en intensiteit iets meer kunnen variëren, dan past het qua sound meer bij de variatie in het nummer zelf; al die verschillende themaatjes zijn precies zo vet.

Mooi gemaakt weer!

Overigens sta ik achter het voorstel van arnoldtims (;)).

zoldergitarist
17 februari 2014, 07:46
Qua inpassing van de zanglijn vind ik deze heel goed. Verder een lekkere knorrende bas en redelijk virtuoze solo. Gruwelijke plaatjes erbij wel. Je zou misschien qua geluid en intensiteit iets meer kunnen variëren, dan past het qua sound meer bij de variatie in het nummer zelf; al die verschillende themaatjes zijn precies zo vet.

Mooi gemaakt weer!

Overigens sta ik achter het voorstel van arnoldtims (;)).

Bedankt Merijn, had niet verwacht dat iemand het nog iets zou vinden..
Maar wat bedoel je met "Overigens sta ik achter het voorstel van arnoldtims" ?

Groet Barry

Duhsjaak
17 februari 2014, 10:13
Ik weet niet 100% zeker of ik achter het voorstel van arnoldtims (eigenlijke naam: Arnold Layne) sta, maar ik zou het avontuurlijk vinden als je er tenminste serieus over zou willen denken.

Misschien krijg je dan weer meer zin om dingen af te maken.

Ik (publiek) heb over avontuurlijkheid niets te klagen. Dus doe het niet voor mij. Maar misschien dat een uitstapje voor jou wel weer helemaal je ideeën nieuw leven in blaast.

En wie was het ook weer die als eerste en meest hardnekkige figuur zat te emmeren over 'van de zolder afkomen'? Juist:

Uw dienstwillige semi loco plaatsvervangende voorzitter van de fanclub
Gus

zoldergitarist
17 februari 2014, 12:10
Ik weet niet 100% zeker of ik achter het voorstel van arnoldtims (eigenlijke naam: Arnold Layne) sta, maar ik zou het avontuurlijk vinden als je er tenminste serieus over zou willen denken.

Misschien krijg je dan weer meer zin om dingen af te maken.

Ik (publiek) heb over avontuurlijkheid niets te klagen. Dus doe het niet voor mij. Maar misschien dat een uitstapje voor jou wel weer helemaal je ideeën nieuw leven in blaast.

En wie was het ook weer die als eerste en meest hardnekkige figuur zat te emmeren over 'van de zolder afkomen'? Juist:

Uw dienstwillige semi loco plaatsvervangende voorzitter van de fanclub
Gus

Hey Gus ik snap er geen aars meer van, welk voorstel bedoel je nou eigenlijk?
("Ik weet niet 100% zeker of ik achter het voorstel van arnoldtims (eigenlijke naam: Arnold Layne) sta")

Cageman
17 februari 2014, 12:11
Hey Gus ik snap er geen aars meer van, welk voorstel bedoel je nou eigenlijk?
("Ik weet niet 100% zeker of ik achter het voorstel van arnoldtims (eigenlijke naam: Arnold Layne) sta")

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?164529-Nini&p=3061993&viewfull=1#post3061993

Brum
17 februari 2014, 12:26
Soundgarden meets Van Halen meets AC/DC?;)

Fusion
17 februari 2014, 12:31
Laat ik dan maar de azijnpisser zijn :) De timing en soms ook toon van de originele zang wringt echt enorm met je partijen. Ik vind je techniek qua gitaarspel om jaloers op te zijn, maar die mixes met bestaande zanglijnen tot nu niet bepaald n succes.

arnoldtims
17 februari 2014, 14:10
Sorry voor de verwarring. Ik had in het topic waarna Cageman verwijst een voorstel gedaan om jou en Kefding bij elkaar te breng, dat zul je nu vast wel gelezen hebben.

zoldergitarist
17 februari 2014, 14:33
Laat ik dan maar de azijnpisser zijn :) De timing en soms ook toon van de originele zang wringt echt enorm met je partijen. Ik vind je techniek qua gitaarspel om jaloers op te zijn, maar die mixes met bestaande zanglijnen tot nu niet bepaald n succes.

Weet ik Funka.....;), daarom heb ik hem ook niet afgemaakt. Moest er nog te veel aan knippen etc. om het passend te krijgen waar ik geen zin meer in had.

zoldergitarist
17 februari 2014, 14:34
Ik heb het gelezen hoor, lijkt me erg leuk!