PDA

View Full Version : Pedalboard verhoging



musicmannetje
16 februari 2014, 10:16
Mijn rig bestaat voornamelijk ui twee belangrijke onderdelen, namelijk een POD XT pro in een rekkie en een GR55. Voor zowel de POD als de GR55 gebruik ik een floorboard, respectievelijk een line 6 FBV en een FCB1010. On stage heb ik dus twee van die lange planken, en omdat ik geen benen heb van 2 meter lang is dat soms heel veel heen-en-weer lopen.
Ik wil beide boards eigenlijk boven elkaar hebben, met de FCB schuin boven de FBV en ik vroeg me af of daar standaard constructies voor zijn, of dat ik zelf met de zaag en mdf aan de gang moet…
Enig idee?

Nitefly7
16 februari 2014, 10:40
misschien een Pedaltrain Pedal Booster? of Stagetrix Pedal Risers

paulusdeBKB
16 februari 2014, 12:09
Of je koopt 2 van deze jongens:
http://www.bax-shop.nl/voetenbank/innox-igs-ft-voetenbank/product-details.html?gclid=CPHWkITA0LwCFcuWtAodXW4A5w

Zet ze aan weerszijden van de FBV, schroef er een plankje op en daarop dan weer je FCB.

peter_heijnen
16 februari 2014, 16:09
Ik wil beide boards eigenlijk boven elkaar hebben, met de FCB schuin boven de FBV en ik vroeg me af of daar standaard constructies voor zijn, of dat ik zelf met de zaag en mdf aan de gang moet…
Enig idee?
Wel met de zaag, beter niet met mdf.

musicmannetje
17 februari 2014, 06:30
Geen mdf?? Want? Ik zit te kijken naar die aluminium profielen als minitec, om daar een bankje mee te bouwen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

Little Jay
17 februari 2014, 07:47
mdf is relatief zwaar, beter gewoon multiplex.

Kim Wilson
17 februari 2014, 10:11
Dat ook, en lange platen MDF gaan doorzakken. Multiplex veel minder. 10mm multiplex kan wel tegen een stootje, 10mm MDF breekt zo doormidden.

peter_heijnen
17 februari 2014, 10:39
Ik gebruik zelf een dun mdf plaatje voor mijn pedalen maar ik moet er niet aan denken met mdf te moeten gaan knutselen. Een hoekje breekt/brokkelt net zo makkelijk af maar dat maakt bij mijn opzet weinig uit. Met een constructie word het een heel ander verhaal.