PDA

View Full Version : Principieel tegen



Cageman
15 februari 2014, 21:18
Hello,

Ik heb weer eens iets anders gemaakt dan een drone of langgerekt sfeerdingetje. Niet lang dus, iets waar ik hoop op afgebrand te worden. Wel bewust lekker venijnig en scherp. Hier en daar toch ook wat spacey.

SC:
https://soundcloud.com/cageman-2/principieel-tegen

YT:


http://www.youtube.com/watch?v=-JwBwZbpm1E

Mocht iemand er een mening over hebben, wel of niet uit principe, dan hoor ik die graag. :supercool:

Loeters,

Merijn

Rizz
15 februari 2014, 21:23
Gatverdamme, wat ontzettend goor klinkend.. Heerlijk! Ik ben voor.. :D

Tabula Rasa
15 februari 2014, 21:28
Ik zal wel weer oud zijn ofzo. Vind er werkelijk geen zak aan.

EDIT: waarschijnlijk snap ik het gewoon niet, die muziek.

beruk
15 februari 2014, 21:44
Te oud? Raggende manne meets de Megafoons :blast:

http://www.youtube.com/watch?v=of7hfbwI3cc

Lekker!

Ernest01
15 februari 2014, 21:45
Allereerst is het nummer loei-hard.....

Maar nadat ik een half uurtje daarvan ben bekomen het nog eens beluisterd....
Wekt bij mij associaties op met een vuilnisbelt. Dat geluid dan, alsof je het gemaakt hebt
met oude troep.
Als protestlied mag het wel langer duren, maar je had waarschijnlijk geen tekst meer.
Ben niet zo van het afbranden, dus hoop dat bovenstaande jouw toch wel wat geholpen heeft
een dergelijk gevoel te krijgen. (heb je waarschijnlijk nodig voor een volgende creatie.....)

Je hebt mij hiermee wel laten glimlachen, dus dat is dan weer positief.
(en qua creatieviteit scoor je een 7)

Harald
15 februari 2014, 21:54
Waarom is iedereen ineens principieel tegen verstaanbaarheid van teksten?

Grappig, voor echte punk natuurlijk wel factor drie te lang. Je moet zonodig weer eerst laten horen dat je kunt spelen, loser ;)

Neu, voor afbranden is dit te leuk. Alleen is punk toch wel een beetje "SalonfÄhig" geworden inmiddels. Net als hardrock. En als ik iemand hoor grunten denk ik vooral "schattig" Requiem van King Crimson, dat is pas smerig... of Weasels ripped my flesh van Zappa.

Duhsjaak
16 februari 2014, 10:03
Ik ben principieel voor dit soort gekke dingen, maar van oudsher principieel tegen korte kloten stukkies (kaka-essen) omdat dat laatste te zwaar is voor mijn rechterhand. Telkens opnieuw opstarten, da's maar niks.

Niet verstaanbaar? Nou dat viel goed mee hoor. Trouwens verstaanbaar is vreselijk overschat. Zeg maar eens ik hou van jou tegen te lief met je mond vol broodje te hete kroket en wedden dat ze precies weet waar het over gaat? Dus het is ook maar net hoe belangrijk is het allemaal. En als het dus belangrijk genoeg is dan lukt het een stuk beter.

't Is hier geen logopedie opleiding hoor. Smiley, want anders kijk je (Harald) op 8 maart de andere kant op.

Dit soort rants and raves hebben we sinds Trockener Kecks en de Raggende Manne moeten missen dus ik heb m (het lied dus) al weer helemaal in mijn hartje gesloten.

Ik mag straks naar twee feesten. Dat zijn jammer genoeg niet de feesten waar veel van mijn teksten over gaan. Ondanks dat, sla ik me er met een glimlach op mijn kop glorieus doorheen. Komt hier door.
Fijn kort kloten stukkie.

Heel fijn kort kloten stukkie zelfs.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
16 februari 2014, 14:35
Gaaf man! Ikvind jou één van de meest originele gasten hier :) Smullen geblazen weer. We hebben hier te maken met de volgende Mike Patton haha.

Kefding
16 februari 2014, 15:23
Haha, dit had ik niet verwacht. Ik heb nooit echt veel naar punk geluisterd dus ik heb geen referentiekader, maar misschien is dat wel beter, nu dondert-ie redelijk puur naar binnen. Ik vind het leuk, apart, en precies lang genoeg. Leuke gitaarklank. Ik weet niet of het de bedoeling is maar ik bespeur een humoristische ondertoon?

Anyway, érg leuk!

Cageman
17 februari 2014, 00:11
Lekker veel verschillende reacties. Bedankt voor de leuke reacties allemaal. :)

@Rizz & Ernest:
Goor klinkend en vuilnisbeltstijl, daar ben ik zeker door geholpen. Nice. Is vooral de schuld van het smerige blikkerige geluid van een resonator in een overstuurde amp (sim). Tof ook dat je hem ondanks de inslag nog een keer geluisterd hebt, E.

@Tabula Rasa & beruk:
Wat beruk zegt, anti-geblèr is van alle tijden. :rockon:
Met snappen heeft het verder weinig te maken denk ik; het is niet bepaald avant-gardistische free jazz :soinnocent:. Ieder zijn ding. :hippie:

@Harald & Kefding:
Het jammere aan verstaanbaarheid is bij mij dat het zo afdoet aan de volheid van de instrumentatie. Teveel geknip in frequenties voor een beetje tekst, eentje die bovendien ook weer niet zo ontzettend hoogstaand is , zonde, haha. (Zou zomaar eens iets te maken kunnen hebben met m'n manier van "zingen": dit is het verstaanbaarst dat ik het heb kunnen krijgen na meerdere takes :sssh:) Dit is de tekst overigens:

Flink fris
Dat m'n voorhoofd haast bevriest
Goed guur
Bevroren vingers rond m'n stuur
Drijfnat
Dat m'n broek m'n been beplakt
Doorweekt
Boxer sopt tussen m'n reet

Want ik ben tegen
Koude wind en regen
Tegen koude wind en
Principieel tegen

Dit is niet humoristisch bedoeld. Ik ben een pessimistische ras-anarchist (en inderdaad een loser), maar dat blijkt wel, lijkt me zo. :soinnocent:

Ik heb die twee nummers eens geluisterd en die zijn inderdaad ook heerlijk naargeestig en smerig. Ik denk trouwens dat er wel degelijk gegrunt(achtig) gezang bestaat dat dat "schattige" allesbehalve heeft hoor: zie hier (http://www.youtube.com/watch?v=KUmz6JKwR2A) een brute cover door Shining van diezelfde King Crimson. Wat betreft het gros van de metalbands geef ik je overigens groot gelijk. Veel macho's die thuis bij hun mutti waarschijnlijk 3 octaven hoger praten.
Iets totaal anti-salonfahigs maken is iets dat ik ook eens moet proberen; gewoon iets dat echt niemand zou willen luisteren.
Leuk dat ie leuk was. :)

@Gus:
Altijd mooi als iemand er de dag mee doorgeholpen wordt. Thanks!

@Fusion:
Wow bedankt voor het compliment! Mr. Bungle vind ik zelf te gek. :soul:

Loeters,

Merijn

muziekschuur
17 februari 2014, 01:42
Ik vind het een goed nummer. Het moet langer. En de zang clipt..... dissonant. Dus daar moet je met een goed klinkende compressor werken... toch dat viezige wat je nu hebt... Maar het harde clippen moet minder omdat het de verstaanbaarheid van de text aantast....

Er mag een brug in. En dan ..... veel ermee optreden.... Ik mag dat wel... Misschien in het filmpje verder animeren met handpoppen...
De sound die je nu hebt zeker zo houden.... PAS OP geen keiharde drums eroverheen... Maar er mag nog wel een beat bij...

Verder..... LEKKER MAN!!

muziekschuur
17 februari 2014, 01:49
Een halve noot hoger zou kunnen...

Of juist ineens langzamer.... Alsof je van de fiets afgestapt hebt... zo van "DIT GA IK ECHT NIET DOEN" Tot de conclusie komt halverwege tussen je woonplaats en de volgende bestemming..... Het regent te hard, niemand geeft je een lift..... Dus verder ploeteren en hard vloeken....

Die Griekse dans.... Heel langzaam en steeds sneller.... Zou je daarna kunnen doen om het een sjeu te geven... Live krijg je dan vette pogo.....


En dan eindigen met een brul: "Ik leef" en dan bij de ondertiteling van je videoclip.... Met verzopen kop aan de keuken tafel.... In plaats van doodsla koffie accepteer je een kop hete coco en een handdoek... En zuchtend zeg je..... "nooit gedacht.... Maar lekker mam..."!!

Cageman
18 februari 2014, 23:48
Hee muziekschuur, bedankt! Voor de complimenten en de tips.

Compressor moet ik maar eens gaan uitzoeken. Zit wel ergens op het apparaat voor zover ik weet. Anders moet ik evt de zang los van de rest in Audacity zetten zodat ik er daarvan eentje kan gebruiken.

Ik heb geen band tot mijn beschikking en ben niet zo van het live spelen, maar ik zit er nav jouw commentaren en ideeën wel over te denken er nog eens uitgebreidere versie van in te spelen samen met m'n oom en pa. Sirtaki stijl spreekt me wel aan ook, gheghe.

Thanks. :)

Tupelo
19 februari 2014, 10:28
Ghehe, Mike Patton, ja waarom niet, beetje mr. Bungle heeft het wel.. ik ben voor.

Cageman
20 februari 2014, 11:28
Ghehe, Mike Patton, ja waarom niet, beetje mr. Bungle heeft het wel.. ik ben voor.
Tof. :) :) :)

zoldergitarist
20 februari 2014, 11:42
Leuk stukkie en de humor spettert (d of t?) der van af. Ik hou ook van deze gitaarsound, alsof je in een waterafvoerbuis staat te spelen. En om de tekst heb ik heerlijk gelachen.

Cageman
23 februari 2014, 10:44
Leuk stukkie en de humor spettert (d of t?) der van af. Ik hou ook van deze gitaarsound, alsof je in een waterafvoerbuis staat te spelen. En om de tekst heb ik heerlijk gelachen.

Die waterafvoerbuis is de resonator, haha. Bedankt!