PDA

View Full Version : Wie komt er naar de Gitaarbeurs in Groesbeek?



alex1959
15 februari 2014, 19:25
Ik ben eens benieuwd wie er morgen komt naar de Gitaarbeurs en wat wil je daar gaan doen?

alleen rondkijken, een andere gitaar kopen, onderdelen kopen, met andere gitaristen praten of gewoon een dagje uit.

:strat:

jplm
17 februari 2014, 20:50
Hallo.

Nou, dat zijn nogal weinig reacties op deze vraag, terwijl het toch vrij druk was in Groesbeek gisteren, soms zelfs een beetje dringen om tussen de mensen door te kunnen lopen in de grote zaal.
Wat zal ik er van zeggen? Het ene jaar is het wat "beter" dan het andere, hangt volgens mij voornamelijk af of er iets tussen zit wat jou net interesseert. Ik vond er qua gitaren weinig schokkends staan, maar toch wel naar de zin gehad. Jan Hendriks van Doe Maar nu eens een keer in het wild gezien (of ik moet me sterk vergissen), verder waren de optredens wel aardig, vooral van de zingende dames, en ja, uiteraard de plichtmatige demo's. Die laatste zijn volgens mij in principe al honderd jaar hetzelfde: je weet wel, iedereen kent uiteraard de gitaren (en versterkers) van Fender en Gibson (en wil die ook hebben), maar op elke demo ontmoet je steevast weer een bedrijfje dat óf zojuist zelf de ultieme gitaar heeft ontwikkeld, of in een of ander obscuur Aziatisch land een totaal onbekend merk heeft ontdekt waar je een gitaar kunt kopen voor twintig euro waarmee je elke Les Paul van vijfduizend piek of meer zó van de buhne speelt, je kent het wel. Neem bijvoorbeeld de demo van Flaxwood gitaren, met een body van zaagsel en houtlijm (niet mijn woorden, maar die van de demonstrerende gitarist). Anyway, hij begon zijn betoog met de mededeling dat hij nét een jaar geleden een peperdure (ja, écht superdure!) Gibson had gekocht, toen hij een paar dagen daarna stomtoevallig met die Faxwood-dingen kennis maakte. Nou raad eens wat er toen volgde? Ja, goed geraden, altijd raak :cheerup:.

Groet, Jan.

Harry
18 februari 2014, 09:53
ik wist niet eens dat er een beurs was, en bovendien had ik een andere afspraak. Anders vind ik zoiets best leuk.

vulvasonic
23 februari 2014, 18:46
Hahaha....., die beurs is bij mij om de hoek (bij wijze van spreken) en ik ben er heeeeeel lang geleden twee of drie keer geweest, maar sindsdien komt er ALTIJD iets tussen, óf ik weet het gewoon niet. Dit keer wist ik het niet EN had ik niet gekund, dus.....
Maar post je berichtje volgend jaar iets eerder graag. :)