PDA

View Full Version : RELIC??????



ieme
3 juli 2003, 19:36
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=11159
Hmmm, deze vind ik een beetje te.... al kwam ie uit 57 dan is ie nog zwaar zwaar zwaar verloederd....
Wat vinden jullie?
Dat echte oude is wel mooi maar dat "fake, met opzet beschadigde en afgeschuurde en geroste gitaren zijn niet cool!" toch?

MarshallSG
3 juli 2003, 19:39
Ja dit is echt over done! te veel van het goede.

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 19:51
misschien moet ik mijn strat ook eens in een bad met zuur flikkeren, dan in de fik steken en vervolgens proberen te verkopen.

iam
3 juli 2003, 19:52
is blijkbaar een hobby van hem... kijk eens naar de derde foto op de achtergrond

wietse
3 juli 2003, 19:55
ik blijf het zonde vinden ,die slijtage sporen hebben alleen iets als die er echt door spelen op zijn gekomen, dan is het cool maar zo niet.
en hier is ie duidelijk te ver gegaan lijkt niet eens echt.

ieme
3 juli 2003, 19:56
dat is dezelfde body los van de neck, maar die gozer komt uit vlissingen ik heb zn site wel eens gezien, hij heeft een Gibson les paul studio heel mooi naar een standard goldtop omgebouwd! dus binding, trapezium inleg, nieuwe lak... was wel erg mooi!

Jay Cal
3 juli 2003, 19:56
Die is van een maat van me. Hij heeft hem binnen een week zo ver gekregen (was een nieuwe).

It's pretty heavy stuff. I like it.

Greetz!

Ps. Ieme, zoek je nou bevestiging na je statement met deze zin;

Dat echte oude is wel mooi maar dat "fake, met opzet beschadigde en afgeschuurde en geroste gitaren zijn niet cool!" toch?

Negative K3 fan
3 juli 2003, 20:59
alleen het plastic is helemaal neit ge-aged....

gjlp
3 juli 2003, 21:28
Beetje onrealistisch slijt patroon!! Knappe jongen die hem zo afgespeeld krijgt. Jammer..

green_day
3 juli 2003, 21:49
ja ik vind dat echt zonde man!
zijn dat btw niet gewoon bleekvlekken op die kop? van me niet voorstellen dat het de nerf is.. zelfde voor de hals

Ik ben altijd erg zuinig op mijn gitaar.. zit nog geen kras op :D

sash is wat minder zuinig.. check maar eens zijn rode mex strat!

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 21:52
die rode strat is met zuur bewerkt, ziet er ook niet uit

Jay Cal
3 juli 2003, 21:57
onrealistisch? hmmm check deze eens:

http://www.vintage-guitars.se/1955_Fender_Strat_sunb.htm

Das een echte "55 strat. Een natuurlijke relic.
Ik ken de eigenaar van de "relic" op gitaarmarkt best goed en geloof me.. Hij weet heel erg veel van gitaren af.
Anyway ik vind het een geslaagd experiment voor een goedkope ebay vondst.

Greetz!

Swan
3 juli 2003, 22:24
achterlijk

Negative K3 fan
3 juli 2003, 22:39
hm gianno, die gitaar heeft ook neit enorm ge aged plastic...

maarten
4 juli 2003, 18:36
wat een achterlijke domme shit vind ik dat hele relic gedoe toch..

maargoed, dat vind ik dan. :)

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 19:57
hm gianno, die gitaar heeft ook neit enorm ge aged plastic...

oftewel helemaal niet!
en hoe kun je nou 85% van de lak kwijt zijn, maar geen een stuk uit het hout hebben? no way dat die gitaar echt uit '55 is

Jay Cal
4 juli 2003, 20:18
I'll bet ya 1000 Euro for it.

Dat is een "55 strat. Kenners weten wel waarom de slagplaat nog zo wit is.

Greetz!

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 21:30
ok, ik geloof je.. hij's uit '55... maar dat geeft nog altijd geen verklaring waarom er zo verschrikkelijk veel lak af is, maar het hout zelf nog helemaal in takt is...

sash
4 juli 2003, 23:58
Ok hier even een reactie van een kenner. Dat is 100% zeker weten een echte.
Dat de slagplaat zo wit gebleven is, is heel simpel. Tis 1 ply. De 3 ply slagplaten uit de jaren 60, waren van ander plastic dat snel verkleurde. Waarschijnlijk zijn de knoppen van deze strat wel vervangen, want de knoppen verkleurden vaak wel.

Kijk trouwens nog eens goed naar dat hout, het is wel degelijk behoorlijk beschadigd. De lak die toen gebruikt werd was nog echte nitro cellulose lak. Gaat er heel makkelijk af. Geef em een kras met een schroevendraaier en je bent op het hout. Bij een nieuwe gitaar kan je een half uur blijven krassen en je ziet nog geen hout.
SRV's strat was ook zoveel lak kwijt en er waren nog geen stukken uit het hout.

sash
5 juli 2003, 00:08
die rode strat is met zuur bewerkt, ziet er ook niet uit

Helemaal niet, koelvloeistof that is :D Dat die rooie strat van mij zo mislukt is komt door de lak. Weer hetzelfde verhaal. Die achterlijk dikke polyester kutkleuren van tegenwoordig. :D

SiNiSTRaL
5 juli 2003, 00:33
hehe, ik herinner die rooie vintage dingen nie meer, maar er zat toch 1 zo'n witte (bijna vierkante) vlek bovenin :D, jij kwam zo: ja gerelic-ed met chemische dingen :)
ik zei maar nix :D

btw: check die '54 strat van malmsteen, die ziet er (behalve de toets) nog redelijk uit volgens mij