PDA

View Full Version : Voeding tc electronic integrated preamp



Outrage
14 februari 2014, 23:19
Ik heb hier net een oud preamp van tc electronic gevonden. De voedig verloopt hetzij via een 9v batterij, hetzij via een PSU. Blijkbaar kan je met de psu van 9 tot 32 volt gaan. Maar die PSU heeft een 3,5mm jack. Nu heb ik hier een adapter liggen (tot 12 volt), eentje van een doe-het-zelf-zaak. Maar dat geeft niks. Nochtans zou de adapter zelf moeten werken. Ook de preamp werkt, dat blijkt na een test met de batterij. Naar wat voor adapter moet ik uitkijken? Ik heb hier van een 9v boss liggen, maar die jack past niet.

Een foto (internet)
http://www.guitariste.com/forums/photos/66251-1-big.jpg

paulusdeBKB
15 februari 2014, 09:10
Elke elektronicazaak verkoopt wel van die universele voedingkjes van merken als HAMA. Polariteit instelbaar, en instelbaar van 3 tot 12 volt. Elektriciteit wordt geleverd via een 'ikpasopalles'-stekkertje, en vaak hangen daar losse 9V en 3mm flupjes bij. Die moet je hebben.

Plant
15 februari 2014, 09:14
Google zegt:

8 - 32VDC,
SUPPLY CURRENT MAX. 20mA @ 32V
POSITIVE ON TIP OF JACKPLUG.

Als een adapter binnen de spanningsrange zit, de stroom kan leveren (meer mag) en de juiste polariteit op de plug heeft moet het werken.

peter_heijnen
17 februari 2014, 21:18
Ik heb de tc parametrische eq gehad en die was idd helemaal niet kieskeurig. Werkte overal goed op, ook op 1-spot/power-all.