PDA

View Full Version : Nini



Kefding
14 februari 2014, 19:27
Ik heb een grote collectie met zelfgemaakte dingen, maar nog nooit iets online gezet en maar zeer spaarzaam dingen laten horen aan anderen. Grote stap dus, dit. Ik ga er verder ook niets over zeggen, wellicht als er reacties komen. Geen gitaar maar ook geen electro.

Klik. (https://soundcloud.com/kaasflamingo/nini)

Harald
14 februari 2014, 20:12
Doet me aan Wally Badarou denken. Wat is hier nu zelfgemaakt, en wat komt uit een potje (sample)? Of Tangerine Dream... maar dan kun je nog anderhalf uur wachten en dan heb je nog steeds het idee dat het intro nog niet afgelopen is.

Dit zit echt op het randje, zou heel erg van context afhangen of ik het wel gaaf zou vinden, of juist wat te makkelijk. Kan in ieder geval nog allebei de kanten op.

mountainman
14 februari 2014, 22:00
Dit zit een beetje in de richting van de muziek die ik meestal maak, en die ik daarom ook nooit op dit gitaarforum heb laten horen. Mijn muziek komt voor 99% uit samples en virtual synths en ik heb zo'n vermoeden dat dat bij jou ook het geval is. In dit nummer pakt dat trouwens prima uit. Mooie world music geluiden, fijne productie.
Maar daarmee ben je er nog niet. Zou je bijvoorbeeld een Peter Gabriel zover kunnen krijgen dat hij er een moppie bij gaat zingen dan is het helemaal af. Mag uiteraard ook een andere zanger of zangeres zijn maar dat is de stem die als eerste bij me opkomt als ik dit hoor.
Hou je het instrumentaal dan zal er toch iets meer variatie in moeten zitten. Sla je luisteraars gerust om de oren met wat verrassende wendingen om ze bij de les te houden want anders wordt dit soort muziek vrij snel in de hoek "lekker achtergrondmuziekje" geschoven.

Cageman
14 februari 2014, 23:52
Bijzonder hoe goed al die geluiden klinken. Ik vind vooral die udu/tabla in het intro nice. Het verandert allemaal lekker subtiel en daar hou ik wel van. Variatie genoeg wat mij betreft.

@Harald: te makkelijk? Ten eerste betwijfel ik dat, ten tweede vind ik moeilijkheidsgraad geen graadmeter voor of iets wel/niet lekker luistert. Resultaat ge... (;)) ahum.. het gaat om het resultaat.

Ik zou graag meer horen in ieder geval. Heb je gelijk maar ff gevolgd op sc als je dat niet erg vindt xD.

Loeters,

Merijn

Harald
15 februari 2014, 02:20
te makkelijk gaat niet over spel of uitvoering. Boeit me over het algemeen weinig. Ik ben gek op Zappa, maar Let me do it to you van JJ Cale vind ik ook geweldig. Of Why don't we do it in the road van de Beatles. Heeft hier betrekking op het volledig ontbreken van ontwikkeling, melodie of zang. Als hier een goede zanglijn op zou zitten zou het anders zijn. Als een interlude kan ook. Maar zonder iets van een melodie houd je achtergrondmuziek voor een computerspelletje over. Als zodanig zou het prima zijn. Maar dat zet je niet op om er eens voor te gaan zitten.

Cageman
15 februari 2014, 09:08
te makkelijk gaat niet over spel of uitvoering. Boeit me over het algemeen weinig. Ik ben gek op Zappa, maar Let me do it to you van JJ Cale vind ik ook geweldig. Of Why don't we do it in the road van de Beatles. Heeft hier betrekking op het volledig ontbreken van ontwikkeling, melodie of zang. Als hier een goede zanglijn op zou zitten zou het anders zijn. Als een interlude kan ook. Maar zonder iets van een melodie houd je achtergrondmuziek voor een computerspelletje over. Als zodanig zou het prima zijn. Maar dat zet je niet op om er eens voor te gaan zitten.

Ah oke. Dan had ik je verkeerd begrepen. Scusi. :chicken:

Duhsjaak
16 februari 2014, 10:16
Heb een vriendinnetje die Nini heet. Die noem ik al decennia Ni, omdat ik weinig zin heb in nodeloze herhalingen.
Ik ben een pur sang liedjes man. Zo een van met-een-kop-en-met-een-staart, en daarom vind ik dit soort soundscape achtige dingen altijd wat moeilijker om naar te luisteren.

Having said that, ik hoop dat je ook nog andere Ni's op de plank heb liggen en wil posten, want ik vind de klank wel heel apart. Een opleving van minimal.
De volgende graag.
Vriendelijke groet, Gus

beruk
16 februari 2014, 10:32
Ja! Past helemaal bij wat bijvoorbeeld Thievery Corporation maakt.
Ik luister de laatste tijd veel naar Morton Feldman(
http://www.youtube.com/watch?v=13WGthWZink), en al jaren liefhebben van ambient ben dus niet bang voor muziek zonder kop en staart. Ik hou hiervan. Kom maar op!

arnoldtims
16 februari 2014, 10:58
Mag ik een voorstel doen om jou en Zoldergitarist samen te brengen.
Zoldergitarist ziet wel iets in een internet project maar heeft niks kunnen vinden.
Ik vind Zoldergitarist geniaal in het vinden en toepassen van zangpartijen in een bestaand nummer met zijn gitaarspel.

Je hebt nog een heleboel liggen zeg je dus dat zou een mooi project kunnen worden.

Fusion
16 februari 2014, 14:29
Te gek man!! Ben weel heel benieuwd idd hoeveel van je zelf is en hoeveel er loops etc in zitten?

Kefding
16 februari 2014, 15:14
Zoveel reacties had ik niet verwacht! Het is inderdaad een 'liedje' zonder zanglijn. Ik heb er een uitdaging van gemaakt om 'm ook instrumentaal spannend en luisterbaar te maken en dat valt nog behoorlijk tegen. Er zit verder behoorlijk wat werk in. De samples zijn allemaal gedownload (creative commons) dus er is eigenlijk helemaal niets van mezelf bij. Wel is alles met zorg uitgezocht, bij elkaar gebracht en eindeloos aangepast tot het werd wat het nu is.

Je zou kunnen zeggen dat het is begonnen als een studie naar een aantal dingen, maar nu is het toch uitgegroeid naar een liedje. Ik had het bijna allemaal voor me houden en zelfs al een paar keer in de prullenbak gedonderd. Bedankt voor de reacties, het spoort me zeker aan om gewoon door te gaan! Inmiddels heb ik mijn instrumentencollectie behoorlijk uitgebreid dus ik kan eindelijk ook zelf dingen opnemen. Dat geeft wel een meerwaarde.

edit: ik zal eens kijken naar het werk van Zoldergitarist. Ben misschien wel toe aan nieuwe impulsen ...

Cageman
17 februari 2014, 00:25
Ja! Past helemaal bij wat bijvoorbeeld Thievery Corporation maakt.
Ik luister de laatste tijd veel naar Morton Feldman(
http://www.youtube.com/watch?v=13WGthWZink), en al jaren liefhebben van ambient ben dus niet bang voor muziek zonder kop en staart. Ik hou hiervan. Kom maar op!

Daar kan ik me lang op weg staren. Ben gaan zoeken op die gast terwijl het youtubeje hier in het draadje nog aan stond. Heeft erin geresulteerd dat ik nu die, "Piano And String Quartet (1985)" en "Crippled Symmetry" tegelijkertijd luister. Is ook aan te raden. :cooler:

zoldergitarist
17 februari 2014, 14:25
Zoveel reacties had ik niet verwacht! Het is inderdaad een 'liedje' zonder zanglijn. Ik heb er een uitdaging van gemaakt om 'm ook instrumentaal spannend en luisterbaar te maken en dat valt nog behoorlijk tegen. Er zit verder behoorlijk wat werk in. De samples zijn allemaal gedownload (creative commons) dus er is eigenlijk helemaal niets van mezelf bij. Wel is alles met zorg uitgezocht, bij elkaar gebracht en eindeloos aangepast tot het werd wat het nu is.

Je zou kunnen zeggen dat het is begonnen als een studie naar een aantal dingen, maar nu is het toch uitgegroeid naar een liedje. Ik had het bijna allemaal voor me houden en zelfs al een paar keer in de prullenbak gedonderd. Bedankt voor de reacties, het spoort me zeker aan om gewoon door te gaan! Inmiddels heb ik mijn instrumentencollectie behoorlijk uitgebreid dus ik kan eindelijk ook zelf dingen opnemen. Dat geeft wel een meerwaarde.

"edit: ik zal eens kijken naar het werk van Zoldergitarist. Ben misschien wel toe aan nieuwe impulsen ..."

Lijkt me errug leuk !! Mail maar eens iets !
doedensb@gmail.com

Kefding
19 februari 2014, 10:44
Ik zal eens kiek'n!!