PDA

View Full Version : Digitech pedalen - Bad Monkey



guitaraddict
14 februari 2014, 19:08
Een paar dagen geleden heb ik mijn Bad monkey weer eens uit de kast gehaald en wilde hem openmaken om hem te modden voor meer gain maar er zitten voor mij onbekende schroeven in .
Hoe maak je zo'n ding open ?? Kan iemand mij helpen.
Het zijn geen torque schroeven dacht ik.

Alf

Dirk_Hendrik
14 februari 2014, 20:39
Een paar dagen gelden heb ik mijn Bad monkey weer eens uit de kast gehaald en wilde hem openmaken om hem te modden voor meer gain maar er zitten voor mij onbekende schroeven in .
Hoe maak je zo'n ding open ?? Kan iemand mij helpen.
Het zijn geen torque schroeven dacht ik.

Alf

Torx dan?


Conrad.nl, bestelnummer Bestnr.: 814489 - 89 . Twee tientjes en een investering waar je nog heel vaak plezier van gaat hebben.

muziekschuur
14 februari 2014, 20:57
Als je links en rechts van het "deksel" knijpt kun je het voetpedaal deksel verwijderen en vind je het batterij compartiment. Aan de voorkant zit een opening naar een potmeter. Daar kun je de "gain" instellen.

Ik heb een "screaming blues" uit dezelfde serie. Ik ben erg blij met dat pedaal. Een bad monkey lijkt me ook een kek pedaal.

beus
14 februari 2014, 21:30
Hier ook een screaming blues: volgens mij is het inbus maar een niet Europese maat.

Bernardduur
14 februari 2014, 22:21
Hier ook een screaming blues: volgens mij is het inbus maar een niet Europese maat.

Klopt!

Ik heb het opgelost met een Torx die er precies inpaste

guitaraddict
15 februari 2014, 10:10
Bedankt mannen voor de tips, inderdaad het komt nog het dichtst bij een inbus maar niet een maat die ik heb.

Bedank DH voor de tip voor de torx, die ga ik bestellen.


Conrad.nl, bestelnummer Bestnr.: 814489 - 89 . Twee tientjes en een investering waar je nog heel vaak plezier van gaat hebben.

Alf

Meneer I.
15 februari 2014, 11:32
Probeer het eens met zo'n bitsetje van de gamma. Zit werkelijk elk denkbaar bitje in en voor geen 2 tientjes.

Bad monkey met een 5W zelfbouw buizencombo met reverb is mijn thuissetup! Monkey is een goede booster of een goede 'more gain' pedaal met die fijne basknop.

Verstuurd vanaf mijn HTC One V met Tapatalk

guitaraddict
15 februari 2014, 12:43
Toch opengekregen met een torx T15.
Die basknop bevalt mij ook prima , die mist de TS versie naar mijn bescheiden mening.

De opamp die gebruikt wordt is een 4580 !
Het apparaat is geheel smd technology dus voor mij geen beginnen aan om te solderen maar ik heb een oplossing gevonden.
De bestaande 100 k potmeter losgeknipt , wel de voetjes laten zitten en vervangen dooor een kleine alpha pot van 500K en met behulp van wat zaag- en vijlwerk passend gemaakt en met losse draadjes aan de overgebleven potmeter voetjes gesoldeerd.

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/Badmonkeyguts1sm_zps0edac78d.jpg

Werkt prima nu , voor mij veel bruikbaarder.