PDA

View Full Version : GitaarNet 2013: Resultaten!!!



Badman
14 februari 2014, 14:48
Hallo iedereen,

Ietsje later dan normaal, maar jullie hebben er recht op: wie heeft dit jaar de mooiste (gitaar) ?

Laten we gewoon even gek doen en beginnen bij de winnaar :)

EERSTE PLAATS met 212 punten: BASVARKEN

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2013/Basvarken_zps7724d791.jpg

Tweede plaats met 203 punten: COCOBOLO

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2013/Cocobolo_zps4e442874.jpg

Derde plaats met 126 punten: Driesp

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2013/driesp_zps2d354339.jpg

4de met 117 punten: pepe

5de met 115 punten: LittleJay

6de met 92 punten: Stijnkenens
7de met 91 punten: barno
8ste met 89 punten: strobot
9de met 88 punten: humbucker
10de met 87 punten: driesvanderheyden

11de met 78 punten: jemke en morroow
12de met 75 punten: b-stone en loosefur
13de met 74 punten: vulvasonic
14de met 72 punten: RUIS
15de met 71 punten: Robdop
16de met 69 punten: Woml
17de met 67 punten: colin1715
18de met 65 punten: Dweezman
19de met 61 punten: groovieguitarguus
20ste met 59 punten: telecastermaster
21ste met 56 punten: Mitch
22ste met 53 punten: ccc
23ste met 52 punten: Valerie
24ste met 50 punten: Henri H
25ste met 49 punten: Mirjam
26ste met 48 punten: Angel
27ste met 42 punten: Speeddemon
28ste met 41 punten: TabulaRasa
29ste met 39 punten: Ike57 en venlonaer
30ste met 38 punten: Soul65
31ste met 35 punten: jetlennon en kostwinner
32ste met 34 punten: Scarface
33ste met 33 punten: JeroenP en wietse
34ste met 32 punten: peterheijnen
35ste met 31 punten: Jasper. en TimoSomers
36ste met 30 punten: blokkie, Hendriks en Luca P
37ste met 27 punten: kapepper
38ste met 26 punten: Nitefly en vlammie
39ste met 25 punten: episua
40ste met 24 punten: hotpepper en lasagna (krijg ik nu plots honger? ;) )
41ste met 23 punten: D3nnis
42ste met 21 punten: benwave
43ste met 19 punten: kwispelhond
44ste met 18 punten: Dimitri92 en frekie
45ste met 16 punten: LemmyNL
46ste met 15 punten: Nilke en terrasbeest
47ste met 14 punten: Rizz en YannickH
48ste met 13 punten: smeigel, soundbound en Twpieter
49ste met 12 punten: pontimic en Tunes
50ste met 11 punten: hoogie, Majum, Mr.Fingers, pasqual en PeterX
51ste met 10 punten: arcane, Heynis, orangerocker en thesurething
52ste met 9 punten: Sander.
53ste met 8 punten: mebigboy en rsrik
54ste met 7 punten: jutter en titzenpitzer
55ste met 6 punten: Bassa, flipkoos, j303n en MeneerI
56ste met 5 punten: beus
57ste met 4 punten: geert1976, jandouwe, jze, nickofzo en Oranjeaap
58ste met 3 punten: euroboy, ilfalco, Martin, rocker71 en Timotio
59ste met 2 punten: badman (toch bedankt voor de talrijke flessen whiskey ;) ), blademan en Frusciantefan
60ste met 0 punten: 2010begonnen, Amerikaansespecial, Axor, Brum, bullitshot, Henri K, Heusinkveld, jannest, kefding, Kim Wilson, Kingpin8, Koni05, Midwolda, minas, Nejra, rockinrein en Roelsmoel

...uit 65 lijstjes waarvan 59 via pm.

Zo, dat was het mijne dames en heren. Bedankt voor de complimenten, bedankt voor jullie tijd en deelname...op naar volgend jaar :)

(PS: De Excelfiles volgen nog.)

jutter
14 februari 2014, 15:13
Iedereen (zoveel waren dat er niet..!) die op mij gestemd hebben; bedankt!

Brum
14 februari 2014, 15:25
Nul punten... De volgende keer zet ik m'n gitaar in spiegelbeeld...:(

Majmun
14 februari 2014, 15:33
Bedankt voor de personen die voor mij hebben gestemd. :)

Ik baal echter zo erg van mijn prestatie dat ik die gitaar vanavond te koop zal plaatsen. lol

Tabula Rasa
14 februari 2014, 15:46
Cool, 41 punten voor een zelfbouw relic strat. Nog altijd meer punten dan een paar mooie fenders in de lijst. :blast:

Pepe
14 februari 2014, 15:58
De eerste plaats de liefdes baby van een chello en een viool en de tweede plek een timewarp futuristica?
Probeer met droge ogen maar te beweren dat dit forum behoudend is en, ook fijn om te zien dat home cooking boven diepvries gaat.

Dikke felicitaties voor de winnaar en voor Badman..

http://who-is-awesome.com/who-is-awesome.jpg

humbucker
14 februari 2014, 15:58
:blast:

3de jaar op rij in de top 10! Bedankt allen!


Wil dat zeggen dat ik smaak heb op gitaargebied?

Hendriks
14 februari 2014, 16:00
Badman bedankt, winnaar gefeliciteerd en degene die punten gegeven hebben aan mijn tele ook bedankt.

LemmyNL
14 februari 2014, 16:05
Woohoo, toch nog 16 punten! :cheerup:

Basvarken
14 februari 2014, 16:06
Mozeskriebel!
Iedereen bedankt voor het stemmen op mijn knutselwerk.

En dan te bedenken dat ik tijdens het bouwen meerdere malen op het punt heb gestaan om het ding in de vuurkorf te smijten...
Het wilde maar niet lukken, omdat ik de lat veel te hoog had gelegd voor mezelf.
Ik heb niet alles vastgelegd tijdens het bouwproces, maar hier (http://www.enkoo.nl/acoustic-bass.html) staan wat momentopnames.

barno
14 februari 2014, 16:22
congratz aan iedereen en badman dikke merci voor de moeite alweder.

Rizz
14 februari 2014, 16:30
Gefeliciteerd, Basvarken! Terechte winnaar! Badman, bedankt weer en toch nog 14 puntjes voor m'n akoestje! Top! :ok:

Cocobolo
14 februari 2014, 17:04
WOW, Dank allen voor de vele punten! Tweede plaats? Onvoorstelbaar. En dat met een waardeloze foto, ik had zoveel detailfotos maar geen enkele fatsoenlijke overzichtsfoto. Ik sta versteld dat deze zelfbouw gitaar met erg afwijkende vorm en nogal veel bling bling zo hoog scoort :)
Even ere wie ere toekomt :
Design is van John Backlund
Ik heb hem gebouwd
Eugen (Gun guitars - Oigun op dit forum) heeft het prachtige spuitwerk gedaan.

Een ietsje betere foto van de gitaar met mijn dochtertje er op :
http://i138.photobucket.com/albums/q263/arcadeoriginals/John%20Backlund%201500%20Neptoon/IMG_3866_zps680446de.jpg

peter_heijnen
14 februari 2014, 17:13
Een mooie winnaar,congrats Basvarken!

Ik heb 32 punten, jeuj, maar wat zien ik dan? De bedsteek van telecastermaster is boven mijn gibson geeindigd, WTF??!?

Geintje Peet. :)

Venlonaer
14 februari 2014, 17:44
Dank voor mijn puntjes! Mooie eerste plek en alle lof voor Badman!

Kostwinner
14 februari 2014, 17:56
Much points, such guitar. Alle winnaars gefeliciteerd, en dank voor alle punten!

Hoogie
14 februari 2014, 18:06
50ste plek met een Jack en Danny van €117,- (wel gemodificeerd natuurlijk) :) :)
En echt mooie gitaren in de top tien.:ok:

Dimitri92
14 februari 2014, 18:52
Nou, iniedergeval geen laatste... hehe :)

Majmun
14 februari 2014, 19:32
^ lol hehe

Ike57
14 februari 2014, 19:34
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde plaats (everyone's a winner)!

Speciale felicitaties voor de nrs. 1, 2 en 3 :cheerup:

Badman wederom bedankt voor de inzet.

(extraordinary congrats voor Woml, die kans heeft gezien om met een mandoline een 16de plaats in een verkiezing voor gitaren te veroveren - het is je gegund! ) :seriousf:

cannondale_01
14 februari 2014, 19:52
Niets geplaatst :soinnocent: ;
Niet gestemt :eek: ;
Wel genoten ;) ;

Thx

Little Jay
14 februari 2014, 20:06
Wooohooo! Nooit gedacht nog een 5e plek te scoren! Geen podiumplek, maar daar ging het ook niet om. Dank iedereen en in het bijzonder Badman natuurlijk. Voor de winnaars: gefeliciteerd!

Plant
14 februari 2014, 20:07
Niets geplaatst :soinnocent: ;
Niet gestemt :eek: ;
Wel genoten ;) ;

ThxHier hetzelfde, maar man man wat een nummer 1. Zonder de complete inzending gevolgd te hebben is die nummer 1 toch echt een feest voor het oog.

RUIS
14 februari 2014, 20:14
Verrassende lijst! Ik heb de winnende bas in m'n handen gehad en ook van dichtbij is het een mooi apparaat. Niet gedacht dat een bas op GN zo hoog zou eindigen. Ook blij met m'n 14e plek, met een bas die al vaker heeft meegedaan. En moest Vulvasonic nou echt op de 13e plaats eindigen?

oigun
14 februari 2014, 20:47
Gefeliciteerd allemaal! Dit jaar ook niet meegedaan of gestemd...:hide:

Cocobolo
14 februari 2014, 20:50
Gefeliciteerd allemaal! Dit jaar ook niet meegedaan of gestemd...:hide:
Jij had ook wel even wat anders om handen met die prachtige gitaar voor 3FM serious request :) !!

Ike57
14 februari 2014, 20:59
Gefeliciteerd allemaal! Dit jaar ook niet meegedaan of gestemd...:hide:

Zal mijn lijstje nog eens nakijken maar volgens mij had ik jou wel punten gegeven :seriousf:

nickofzo
14 februari 2014, 21:16
:ok: tientekens

bullitshot
14 februari 2014, 22:54
dank jewel he Badman, meteen duidelijk hoe hier over je gedacht wordt... tijd om een ander forum op te zoeken

Ike57
14 februari 2014, 23:30
dank jewel he Badman, meteen duidelijk hoe hier over je gedacht wordt... tijd om een ander forum op te zoeken

:???: (mis ik iets?)

Rizz
14 februari 2014, 23:39
:???: (mis ik iets?)

Hij heeft maar 2 punten gekregen...

nickofzo
14 februari 2014, 23:41
Dat zegt meer over hoe er over de gitaar gedacht word dan over Badman zelf.

Dimitri92
14 februari 2014, 23:45
Hij heeft maar 2 punten gekregen...

Zijn naam staat er als "Bullitshit" ipv "bullitshot"....... He no likey... I say: get a better nickname =)

Rizz
14 februari 2014, 23:48
Oh.. oepsie :seriousf: Arme jongen... :D

nickofzo
15 februari 2014, 00:04
Oh, maar dat kan iedereen toch gebeuren?

Ike57
15 februari 2014, 00:17
Zijn naam staat er als "Bullitshit" ipv "bullitshot"....... He no likey... I say: get a better nickname =)

One typo and the shit hits the fan? :seriousf:

vulvasonic
15 februari 2014, 07:51
En moest Vulvasonic nou echt op de 13e plaats eindigen?
:seriousf:
Inderdaad! En dat nog op een vrijdag ook!!!! :D
Aaaaaach, gelukkig beschouw ik 13 als een geluksgetal en vrijdag de dertiende als een geluksdag. Nou jaaaaaa, niet echt natuurlijk, want ik ben nu eenmaal niet (bij)gelovig.

Mijn 10 punten zijn trouwens naar de Lasagna gegaan. Mijn ultieme strat-droom is al minstens 15 jaar lang een kopie van mijn door mezelf flink onder handen genomen Japanse Contemporary stratocaster, maar dan in exact deze door meneer Lasagna gefabriceerde kleur, icm de crème-kleurige elementkapjes en knoppies. Nogmaals, voor mij is dat de ultieme droomplank. Ik bewaar zoveel mooie herinneringen aan die gitaar en ik heb er onwaarschijnlijk veel mee opgetreden. Heerlijk!!!

Voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat Lasagne voor zijn prachtige Jazzmaster slechts 24 puntjes bij elkaar heeft weten te sprokkelen (waarvan 10 door uw eigen kleine Vulva :D ).

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2013/lasagna_zps809413fb.jpg

O, nu weer...... Is het geen SCHOONHEID?!?!?! :mmmm:

telecastermaster
15 februari 2014, 08:56
Zoo, een 20e plaats. :crazyhappy:
Maar volkomen terecht natuurlijk. ;)

https://farm4.staticflickr.com/3703/12102874366_f188d62c60.jpg



Een mooie winnaar,congrats Basvarken!

Ik heb 32 punten, jeuj, maar wat zien ik dan? De bedsteek van telecastermaster is boven mijn gibson geeindigd, WTF??!?

Geintje Peet. :)

Terecht. Terecht. ;)

j3r03n
15 februari 2014, 11:05
Badman, wederom bedankt voor de enorme inzet! Het is toch echt een fenomeen op gitaarnet.
http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2010/182/8/f/Bathman_by_spastic_frog.jpg

Iedereen gefeliciteerd met zijn behaalde plaats en bedankt aan die enkeling die op mij gestemd heeft :crazyhappy:

YannickH
15 februari 2014, 11:21
Zoo, een 20e plaats. :crazyhappy:
Maar volkomen terecht natuurlijk. ;)

https://farm4.staticflickr.com/3703/12102874366_f188d62c60.jpg




Terecht. Terecht. ;)

Wat een gedrocht ;)

Martin_
15 februari 2014, 11:48
Dank voor het organiseren. Gelukkig niet puntloos gebleven.:strat: Eens kijken of ik dat een volgende keer kan verbeteren.

Robdop
15 februari 2014, 12:13
Wauw!!
Nog nooit verder gekomen dan de laatste plaats en nu gewoon de 15e plek!
Dank allemaal :)
En dank Badman!!

Hier nog een keer een foto voor de liefhebbers/stemmers:
http://i60.tinypic.com/iyge3n.jpg

Tunes
15 februari 2014, 14:12
Hele terechte top 2, derde plaats ook mooi.
Ach en zelf 49ste het kan erger.

frekie
15 februari 2014, 14:15
Mijn nr.1 op nr. 1, dat voelt altijd goed ;)


http://www.youtube.com/watch?v=tq7DPCsrI5g

Valerie
15 februari 2014, 18:49
Allé jong, 23ste! Maak dat mee! Mijn geluk kan niet op. Ik mag er niet aan denken wat er was gebeurd moest ik minder punten hebben gehaald. Een directe, stante pede en onmiddellijke verkoop was onvermijdelijk geweest. Alles beter dan leven met de schaamte van het niet halen van een top 23... Bedankt dus.
(Als ook, proficiat aan de nummer 1, u kreeg ook mijn meeste punten!)

driesvanderheyden
15 februari 2014, 18:59
Eerste deelname en net top 10.
Bedankt voor de stemmen van mij en van Miss Les Paul

Voor de fans nog enkele kiekjes.

http://i934.photobucket.com/albums/ad181/driesvanderheyden/BACK_Fotor_Collage.jpg (http://s934.photobucket.com/user/driesvanderheyden/media/BACK_Fotor_Collage.jpg.html)

Duhsjaak
15 februari 2014, 19:02
Ik wil graag de eerste zestig plaatsen en hun eigenaars m/v van harte feliciteren.
En Badman weer de bonuspunten.

Prachtig resultaat voor de nummers 1 en 2 natuurlijk. Jammer dat Oigun ontbreekt met zijn Serious Request Circus Prachtgitaar. En wat mij betreft extra kudos voor Woml die iedere keer vreselijk blij maakt met zijn excentrieke vakwerk.

Ik heb weer volop genoten in de aanloop en de uitslag! Thanks!
Vriendelijke groet, Gus

Woml
15 februari 2014, 19:09
Toe maar! 16de! Iedereen hartelijk dank voor de stemmen, en ook voor de felicitaties :D

De winnaars: van harte! Nummers 1 en 2 stonden bij mij ook vrij hoog in het lijstje.

En, last but not least, badman: het was weer zeer geslaagd! Ik kijk alweer uit naar de volgende editie... :ok:

Nejra
15 februari 2014, 19:32
Nul punten... Tja, dan ga ik er denk ik maar gewoon op spelen ;-)

Mijn felicitaties voor de winnaars! :lp:

Tupelo
15 februari 2014, 19:42
Merkwaardige resulaten, al staat Basvarken ook met mijn stem op 1, ik had verwacht wat mensen hoger te doen scoren, Mitch met zijn Gretsch bijvoorbeeld.

vulvasonic
16 februari 2014, 07:21
Merkwaardige resulaten, al staat Basvarken ook met mijn stem op 1, ik had verwacht wat mensen hoger te doen scoren, Mitch met zijn Gretsch bijvoorbeeld.
Achteraf sowieso wel geinig om er wat amateurpsychologie tegenaan te gooien, want inderdaad, de resultaten zijn vaak zelfs meer dan zeer merkwaardig te noemen.
Mitch kan ik nog heel aardig begrijpen (denk ik - waarbij ik nu meteen even zal willen aangeven dat ik de toevoeging 'denk ik' van hier af bewust NIET meer zal gebruiken, daar ik die toevoeging praktisch achter iedere bewering zou kunnen en/of willen plakken. Niet voor niets is dit een stukje 'psychologie van de koude grond! Echter, door deze toevoeging weg te laten, zou het zomaar kunnen dat ik alles wat ik schrijf als onvoldongen feit presenteer, terwijl dat absoluut niet het geval is. ).


Redenatie 1, hierna R1: Ondanks de ontegenzeggelijke schoonheid van Mitch' gitaar zal zijn lage 'ranking' te maken hebben gehad met de dit jaar opvallend veel Gretsches die meestreden om de eer. En omdat ons brein R1, bij zo'n diversiteit, eerder geneigd is mee te gaan met de diversiteit door één (of hooguit twee) Gretsch(es) een top 10 notering te geven, waardoor er nog 8 of 9 heeeeel andere soorten gitaren een kans krijgen om daar terecht te komen, dan nóg een Gretsch. Als die redenatie R1 klopt, dan heeft Mitch het zo slecht nog niet gedaan. Integendeel zelfs. Het R1 zou TEVENS kunnen verklaren waarom de Gretsch van onze grote vriend 'Frusciantefan' met slechts twee lullige puntjes op de op één na laatste plaats terecht is gekomen. Ik meen me te kunnen herinneren dat de foto aan kwaliteit te wensen overliet, dus het verbaast me niet dat de Gretsch van FruscianteFan laag heeft gescoord onder de Gretsch liefhebbers. Mijns inziens hierom ook nóg een reden dat die redenatie R1 klopt, want Gretsches scoren vrijwel per definitie hoog. Als die plank van Fruscifan beduidend slechter gescoord heeft dan een groot aantal relatief lullige gitaartjes, dan zou je hieruit kunnen concluderen dat er weinig lieden zijn die een top 10 lijstje inleveren, dat enkel uit Gretsches bestaat.


Bovenstaand verhaal zou je ook nog iets breder kunnen trekken. Nu heb ik het proberen te beperken tot Gretsches, maar de schitterende gitaar van Luca P........, of nog sterker, gewoon alle semi akoestische gitaren met een Bigsby brug (of zelf zónder Bigsby) zouden een psychologische grens kunnen aanduiden: "Wow, die gitaar van Little Jay moet er eigenlijk ook in...., maar ja, dan zitten er al 3 ES-achtigen in mijn lijst, 2 dikke Gretsches en die ene van Luca P.... Nee, die zet ik nog even op reserve."


Hebben jullie dat niet gehad?
Of met zelfbouw gitaren?


Wat MIJ heel erg opvalt is dat men het altijd afgeeft op 'gewone' gitaren, maar dat ze nooit mogen ontbreken in een lijstje als deze. Ook nu weer. Ik meen het, ik vind dit echt zéér verwonderlijk (hij komt er zo aan, hoor) :D
In het originele topic werd er met enige regelmaat afgegeven op de 'stommiteit' van sommige personen als ze trots met hun inzending op de proppen kwamen en dat bleek dan een........ stratocastertje of telecastertje te zijn. :eek:
Daar klopt zo ontzettend veel NIET aan, dat je je af gaat vragen of de 'klagende gitarist onder ons ze wel alle 100 op een rijtje hebben. Ik bedoel, die twee (ik beperk me even tot die twee) gitaren behoren al 60 jaar tot de meest populaire gitaren over de hele wereld. Enkele van de meest beroende pop- en rockiconen zijn ermee groot geworden en zelden gespot met iets anders in hun handen dan een telecaster of een stratocaster.
Maar wie wordt er doodleuk 4de in deze wedstrijd? Pepe met een 'doodgewone Stratocaster'. Mijn verklaring? Je kunt eenvoudigweg geen top 10 maken met de allermooiste gitaren van een bepaald jaar en dan vervolgens van alles en nog wat er in pleuren, maar GEEN STRAT OF TELE?!?!?!?! Nee, dat kan geen enkele serieuze gitarist zich over z'n hart verkrijgen. Een enkeling daargelaten. En ben IK dan die daargelaten enkeling? NEEN, mijn heren! Ik kan na al die jaren nog steeds urenlang achter elkaar blijven genieten van alleen al de aanblik van een stratocaster. En dus stond Pepe ook glashard en stevig verankerd in MIJN lijstje.


Wat ik dan weer NIET begrijp is dat Pepe met zijn stratocaster keurig is terug te vinden op plaats 4, terwijl de door mij zo geliefde Jazzmaster van Lasagna pas 20 plaatsen verderop is te vinden, die van Kapepper op een ietwat lullige 37ste stek, de heerlijke roze torpedo van Titzenpitzer niet verder komt dan een beschamende 54ste plaats (deden er maar meer vrouwen mee (!!!) en de Jazzmaster van onze initiatiefnemer 'beloond' wordt met een gedeelde voorlaatste plaats!!!!! :eek:


Is de Stratocaster dan zoveel mooier dan de Jazzmaster? Mmmm...., niet per se, want als ik er niet geweest was om de artisticiteit van Pasquals' eega op waarde in te schatten dan stond ie nu beduidend lager dan de op zichzelf al naar een flink stuk touw verlangende vijftigste plek (ik vermoed die plek ergens aan te treffen in het midden van een groot, koud en dor herfstbos. Ik durf er niet aan te denken op welke locatie we zonder mijn inbreng, hem, haar en de gitaar zouden........, *slik* :( )


Dus als de stratocaster al mooier is dan de jazzmaster, dan toch echt alleen maar als we 'm laten zoals ie is. We zijn best bereid om een bewezen paradepaardje te voorzien van wat gekkigheden, maar laten we het aub niet TE GEK MAKEN!
En dat geldt voor ALLE bewezen paradepaardjes. Zo zie ik een waarlijk SCHITTERENDE SG op brons!!!!!! Praktisch dezelfde gitaar zie ik een heel eind later terug op plaats nummertje 25!!! Gitaartje van Mirjam. Vrouwen hebben vaak veel meer smaak dan mannen. Kijk dan! KIJK DAN!!!


En zo zou ik uuuuuuuren kunnen doorgaan, maar misschien dat anderen alvast even zouden willen inhaken op de psyche van de gemiddelde gitarist. :D

Little Jay
16 februari 2014, 08:27
Ik zal je verhaal even samenvatten, vulva: over smaak valt niet te twisten en niets grilliger dan de mens! :D

Pepe
16 februari 2014, 11:03
Volgens mij denk je te ingewikkeld, wat LJ zegt, grillig. Als de volgorde empirisch vast te stellen was volgens logica dan hoef je niet eens te stemmen.
Dat gezegd hebbende. de plek van Mitch valt ook mij tegen maar ik moest een tijdje kijken naar die gitaar voordat de schoonheid zich volledig openbaarde. Misschien is het een kwestie van anders fotograferen, meer niet.

morroow
16 februari 2014, 13:15
Bedankt voor de stemmen. Ik ben prima tevreden met mn 11de plaats!

Badman heel erg bedankt ook!

vulvasonic
16 februari 2014, 16:01
Ik zal je verhaal even samenvatten, vulva: over smaak valt niet te twisten en niets grilliger dan de mens! :D


Volgens mij denk je te ingewikkeld, wat LJ zegt, grillig. Als de volgorde empirisch vast te stellen was volgens logica dan hoef je niet eens te stemmen.
Dat gezegd hebbende. de plek van Mitch valt ook mij tegen maar ik moest een tijdje kijken naar die gitaar voordat de schoonheid zich volledig openbaarde. Misschien is het een kwestie van anders fotograferen, meer niet.

Volgens mij was ik vooral zo stoned als de ziekte van de pijnstillers. Het was ook niet een enorm serieus bedoeld stukje. :D

cat's eyes
16 februari 2014, 17:07
Ik ben prima tevreden met mn 11de plaats!



Stond in mijn lijst op de nr2. Als er op het moment nog één gitaar is die ik er nog wel bij zou willen, dan is het deze wel.

Voor de fun en de volledigheid, mijn ingezonden lijst:

PLAATS............................NAAM............ ...............PUNTEN
10...............................HUMBUCKER........ ...................1
9.................................STYNKENENS...... ....................2
8.................................KOSTWINNER...... ...................3
7.................................COCOBOLO........ ....................4
6.................................CCC............. .........................5
5.................................PEPE............ .........................6
4.................................TABULA RASA.........................7
3.................................BARNO........... .......................8
2.................................MORROOW......... ....................9
1.................................BASVARKEN....... ...................10

Tupelo
16 februari 2014, 19:23
Volgens mij was ik vooral zo stoned als de ziekte van de pijnstillers. Het was ook niet een enorm serieus bedoeld stukje. :DJohh ?! Niettemin, bijzondere verhandeling, met aardig wat waarschijnlijkheid inbegrepen, denk ik.

frekie
17 februari 2014, 09:52
Ik heb mijn lijstje er nog even bijgepakt. Ik heb op de tele van Angel gestemd omdat ie zelfbouw was en net FF anders. Voor de rest GEEN standaard meuk in mijn lijstje hoe mooi ook.

Kim Wilson
17 februari 2014, 10:02
Nul punten... :(

Badman, dikke veer voor je inzet! Volgend jaar weer!! :ok:

Tunes
17 februari 2014, 10:46
Ik heb voornamelijk op zelfbouw gestemd, komt omdat ik juist niet voor de standaard wil gaan.
Waarom zo'n strat veel stemmen krijgt, om dezelfde reden waarom die veel verkocht wordt, de naam en de geschiedenis.

Een lp of een strat of tele kan heel mooi zijn, en super afgewerkt, prachtig hout enz enz, maar uiteindelijk blijft het voor mij de zoveelste in rij.

humbucker
17 februari 2014, 11:04
Mijn toptien was:

1 ) driesp - SG - 10 pntn
2 ) Morroow - Duesie Jr.
3 ) B-Stone - falcon
4 ) Driesvanderheyden - LP
5 ) Jemke - Es'-295
6 ) Kapepper - Jazzmaster
7 ) Scarface - Tele
8 ) Little Jay - Es'-333
9 ) Jasper - Mayones
10 ) Groovieguitarguus - LP - 1 pnt

Lekker conservatief!

Brum
17 februari 2014, 11:34
Mijn lijstje:

1.) Driesp (10 punten)
2.) Smeigel_12000 (9 punten)
3.) Colin1715 (8 punten)
4.) Mirjam (7 punten)
5.) Vulvasonic (6 punten)
6.) Jasper. (5 punten)
7.) Nitefly7 (4 punten)
8.) Pontimic (3 punten)
9.) Tunes (2 punten)
10.) ccc (1 punt)

Veel SG vormen en zelfbouw.:)

cat's eyes
17 februari 2014, 13:24
Voor de rest GEEN standaard meuk in mijn lijstje hoe mooi ook.

In de context van een “mooiste gitaar” verkiezing, begrijp ik deze redenering niet zo goed.
Maar ieder het zijne zeker. ;)

Tunes
17 februari 2014, 13:40
In de context van een “mooiste gitaar” verkiezing, begrijp ik deze redenering niet zo goed.
Maar ieder het zijne zeker. ;)

Dat kan prima, het is maar net hoe je "mooi" gebruikt.
Als iemand zegt dat je mooi werk leverd bedoelt hij eigenlijk goed werk.
Als je mooi alleen als uiterlijk ziet dan heb je gelijk.

Smeigel_12000
17 februari 2014, 14:10
Erg gaaf om te zien dat er punten zijn gegeven voor mijn zelfbouw. Verre van gewonnen, maar ik ben toch wel een beetje trots op mezelf :). Bedankt voor degenen die op mijn plankje gestemd hebben en de winnaars gefeliciteerd!!!

Liquid_Metal
17 februari 2014, 15:37
Gefeliciteerd voor de winnaars! Nr 1 lijkt wel een strijkinstrument, zeg.

kapepper
18 februari 2014, 11:23
proficiat aan de winnaar

En bedankt voor mijn leuke 37 stemmem!!

Jasper.
18 februari 2014, 13:11
Leuk om mijn Mayones in een aantal lijstjes te zien :) Danku! En gedeelde plek met TimoS! Daar doe ik het voor! :D

Martin_
18 februari 2014, 20:23
Jasper, die van jouw was de enige niet-zelfbouwer die ik punten heb toegekend. Vond hem er wel uitspringen.

Jasper.
18 februari 2014, 20:36
Jasper, die van jouw was de enige niet-zelfbouwer die ik punten heb toegekend. Vond hem er wel uitspringen.

:D Dankje. Dit vind ik wel heel leuk om te horen :) Vind het zelf een geweldige gitaar. Zou er nog wel een Mayones bij willen hebben als ik het geld had.

Pontimic
18 februari 2014, 23:51
Erg gaaf om te zien dat er punten zijn gegeven voor mijn zelfbouw. Verre van gewonnen, maar ik ben toch wel een beetje trots op mezelf :). Bedankt voor degenen die op mijn plankje gestemd hebben en de winnaars gefeliciteerd!!!

Hier kan ik me volledig bij aansluiten!!
Bedankt voor de stemmen op mijn eerste zelfbouw, en dikke thanks aan badman voor alle moeite!!

O, ja....dit was mijn lijstje:


plaats punten naam

1 10 Ruis
2 9 Soul 65
3 8 Speeddemon
4 7 Venlonaer
5 6 Cocobolo
6 5 Little Jay
7 4 Basvarken
8 3 Wietse
9 2 Badman
10 1 Lasagna

RoelSmoel
20 februari 2014, 01:10
Ik wil iedereen die niet op mij heeft gestemd bedanken!

Pepe
20 februari 2014, 11:28
Ach, het was geen moeite

Dippides
20 februari 2014, 19:14
Ik wil iedereen die niet op mij heeft gestemd bedanken! Echt iedereen dus?

RoelSmoel
20 februari 2014, 20:40
Echt iedereen dus?

Exact.

En 10 tekens.

Dutch66
20 februari 2014, 20:46
Ik wil iedereen die niet op mij heeft gestemd bedanken!

Roel, je weet als ik iets voor je kan betekenen...

:seriousf:

RoelSmoel
20 februari 2014, 22:58
Roel, je weet als ik iets voor je kan betekenen...

:seriousf:

Wat zou je voor me kunnen betekenen dan?

Tabula Rasa
21 februari 2014, 15:34
Graag gedaan Roel. Zal ik volgend jaar weer niet op je stemmen?

Dweezman
22 februari 2014, 15:19
Mooi in de top20 met een Yamaha 335-copy. Mag ik daaruit afleiden dat er niet alleen op het merk gestemd wordt?

Blij met m'n gitaar en jullie voorkeuren. Deze top 10 is heel best!

Speeddemon
24 februari 2014, 15:56
O, ja....dit was mijn lijstje:


plaats punten naam

1 10 Ruis
2 9 Soul 65
3 8 Speeddemon
4 7 Venlonaer
5 6 Cocobolo
6 5 Little Jay
7 4 Basvarken
8 3 Wietse
9 2 Badman
10 1 Lasagna
JEUJ! :satisfie:

Voor de rest, idd
Gefeliciteerd voor de winnaar en zelf toch nog leuk een 27e plek gehaald.

Luca P
25 februari 2014, 20:04
Diep in jullie hart vinden jullie eigenlijk deze de mooiste!

http://i403.photobucket.com/albums/pp114/Badman1234/GitaarNet2013/strobot_zps21b18c77.jpg

Geef maar toe!

Duhsjaak
26 februari 2014, 06:17
Eén van de grote verrassingen: 30 punten.
Snap er geen barst van.....
Vriendelijke groet, Gus

peter_heijnen
26 februari 2014, 09:10
Diep in jullie hart vinden jullie eigenlijk deze de mooiste!

Geef maar toe!
Ontkenning is niet de weg die naar verlossing leidt Luca!