PDA

View Full Version : Jimi Hendrix platen/cd's



sander666
3 juli 2003, 18:16
Vraagje: weten jullie een zaak waar ik jimi hendrix cd's kan krijgen (liefst ge remastered als die er zijn) of desnoods PLATEN, in de buurt van eindhoven,
of waar ik ze ergens kan bestellen (vanuit nederland)
Bedankt.

Wilson
3 juli 2003, 18:23
www.amazon.com??
www.kazaalite.nl??

sander666
3 juli 2003, 18:29
je bedoelt downloaden-> daar doe ik nie aan. ik wil een echte cd of plaat in de hand hebben niet zo'n zelf samengestelde gedownloade cd.
grtz

Wilson
3 juli 2003, 18:42
nee amazon is gewoon platenwinkel, je besteld de platen op internet en ze worden naar je toegestuurd. Ze hebben volgens mij alles van jimi hendrix. kazaalite is idd downloadsite ja

Polytheme Pam
4 juli 2003, 00:57
weten jullie een zaak waar ik jimi hendrix cd's kan krijgen


Hendrix is gewoon mainstream..staat in de cd-bakken van de grote ketens (free record shop, musicstore etc...) gewoon tussen christina aguilera en kane... :(

denniseindhoven
4 juli 2003, 10:59
Je kan beter bij Bullit of Jake´s kijken, tenminste als je geld je lief is ;).

sander666
4 juli 2003, 18:19
hebben ze die bij de free record shop ook, ik had er laatst gekeken alleen wie verwacht er nou dat ze tussen die commerciele zooi staan.
ik had gewoon bij de rubriek blues gekeken maar daar stonden ze idd. niet
Ik zal eens naar eindhoven rijden en een bietje rond kijken bij bullit en free record shop enzo.
thanx...

wietse
4 juli 2003, 18:48
jimmy hendrix heeft meer rock gemaakt dan blues en hij is zo bekend dat ie bij elke cd zaak gewoon tussen pop/rock staat.
een tip is jimi hendrix live concerts heb hem zelf op elpee en die is fantastisch ook wat geluidskwaliteit aangaat weet niet of ie ook op cd is uitgebracht.
free record shop en verstand van blues die weten het verschil niet eens tussen jazz en blues ,alleen bij de media markt is het nog erger.
daar tref ik geregeld srv en rory gallagher aan tussen de country ,ze zie een figuur met cowboy hoed op en hopla in de country.
daar moet je trouwens eens om een cd vragen waarvan je weet dat die allang niet meer gemaakt wordt ,krijg je standaard het zinnetje "die kan elk moment binnenkomen meneer" of iets in die trend .

sander666
5 juli 2003, 10:46
haha, de sukkels! als ze die cd's nou is gewoon bij het goede genre zetten, verkopen ze ook meer, tenminste als ik een mooi blues/rock cd'tje van srv ofzo wil hebben ga ik echt niet bij country (is namelijk niet mijn fovoriete muziek) kijken.

Ik zal eens kijken of ze jimi hendrix live concerts op cd hebben, en anders koop ik gewoon de lp en neem hem ook even op cd voor in de auto.
en ik kijk ook even of dat ze Jimi Hendrix the best of hebben, die hebben ze ergens in 98 ofzo uitgebracht.

Grtz

Polytheme Pam
5 juli 2003, 11:16
je moet wel even oppassen wat je koopt van JH, er is in de loop der jaren ontzettend veel uitgekomen met materiaal van tenenkrommende geluidskwaliteit. :(

aanraders:

"Live at winterland" - veelal het bekende werk met Jimi in topvorm

"Blues" - JH plays Blues

" Band of Gypsys" - zijn laatste werk, klinkt wat "zwarter" en funkier.. 8-)

G2G
5 juli 2003, 17:29
Ik heb de verzamel cd van jimi hendrix gewoon voor 15€ in fnac kunnen kopen, al zijn beste liedjes staan erop, zo'n 18 in totaal en zelfs national anthem @woodstock staat erop. De cd heet jimi hendrix Expercience.

Caio

Pete Townshend
5 juli 2003, 22:53
Ik heb de verzamel cd van jimi hendrix gewoon voor 15€ in fnac kunnen kopen, al zijn beste liedjes staan erop, zo'n 18 in totaal en zelfs national anthem @woodstock staat erop. De cd heet jimi hendrix Expercience.

Caio

Die heet "Experience Hendrix - The Best Of Jimi Hendrix".
Die heb ik bij een fijne CD-zaak voor €8,50 op de kop kunnen tikken.

hoofd
6 juli 2003, 11:03
Die cd heb ik volgens mij zelfs dubbel...

TB
6 juli 2003, 21:45
Ik heb de verzamel cd van jimi hendrix gewoon voor 15€ in fnac kunnen kopen, al zijn beste liedjes staan erop, zo'n 18 in totaal en zelfs national anthem @woodstock staat erop. De cd heet jimi hendrix Expercience.

Caio

Die heet "Experience Hendrix - The Best Of Jimi Hendrix".
Die heb ik bij een fijne CD-zaak voor €8,50 op de kop kunnen tikken.

Als je eerste of enigste jimi hendrix cd zou ik inderdaad zeker deze kope bij de free record shop, kral, of weet ik waar (in ieder cd-zaak hebben ze m wel hem wel)
het is echt niet moeilijk hoor om n cd'tje van hendrix te vinden hoor

iwan
7 juli 2003, 17:16
De 3 studioalbums van Hendrix zijn laatst geremasterd:
Are you experienced?, Electric Ladyland en Axis: Bold as Love
Ook band of gypsies en live at woodstock zijn opnieuw uitgebracht.

Deze kan je in ieder geval bij Plato krijgen, maar je zal ze bij alle platenzaken nu kunnen bestellen.
d'r zijn betere en slechtere verzamelaars...
een goede waar ik de naam van kwijt ben maar uiteraard iets met experieced? erin is er een met een bronskleurige cover....een picturedisc met autobio, bevat de grote hits, de woodstock national anthem en wild thing live, waarin 'ie zijn strat opbrandt (waarschijnlijk diegene die nu van Dweezil Zappa is, die hem laatst op Ebay wilde verkopen voor 250.000$, maar da's niet zeker).

Er zijn nog 100 andere verzamelaars, live-optredens en bootlegs van wisselende kwaliteit uitgebracht door de jaren.

sander666
24 juli 2003, 12:45
Ik heb nou jimi hendrix experience - the best of gekocht
een puik cd'tje, over de kwaliteit ben ik ook zeer goed te spreken.
alleen ik vind hem eigenlijk zo gaaf dat ik de rest van de cd's ook maar ga kopen.
grtz

Wilson
25 augustus 2003, 17:17
waarin 'ie zijn strat opbrandt (waarschijnlijk diegene die nu van Dweezil Zappa is, die hem laatst op Ebay wilde verkopen voor 250.000$, maar da's niet zeker).



ehm... lijkt me sterk, een aantal jaar geleden was namelijk opt juornaal dat die gitaar verkocht was op een veiling in amerika, ook voor meer dan een 2 ton geloof ik, maar niet op ebay

Lucky
29 augustus 2003, 10:09
zorg dat je de drie studioplaten hebt, Band Of Gypsies (1) en een leuke liveopname uit zijn Mitchel\Redding periode(misschien Live At Winterland). dan heb je een Hendrix collectie die qua stijlen vrij compleet is.

Pee
29 augustus 2003, 11:32
welke drie? Ik heb are you experienced, Electric ladyland en band of gypsies ( en blues en best of)

iwan
29 augustus 2003, 12:55
"Axis: bold as love" (bevat o.a. spanish castle, little wing and castles made of sand) is z'n 2e studioalbum

Lucky
30 augustus 2003, 09:47
Are You Experienced (beetje rauw, minder studiogefreak)
Axis Bold As Love (meer liedjes minder feedback etc.)
Electric Ladyland (HET studioalbum)

Band of Gypsies (live opname met zijn tweede band (Billy Cox, Buddy Miles)
Live at Winterland (live opname met zijn eerste band (Mitch Mitchell, Noel Redding)

Pee
30 augustus 2003, 11:52
ah die was ik vergeten.

musicmaniac
30 augustus 2003, 11:59
Nu we het daar toch over hebben: ik vind de Band of Gypsies 10 keer beter dan de Experience als begeleidingsband van Hendrix. Eens/oneens?

Polytheme Pam
31 augustus 2003, 10:37
oneens, alleen vind ik dat Hendrix' gitaarspel in The Gypsies wat beter uit de verf komt, hij was eigenlijk meer een "soulfull" gitarist dan een freaker waar hij bekend mee is geworden (vond hij zelf trouwens ook)

Lucky
31 augustus 2003, 11:03
eerste band was experimenteler\origineler
tweede band was lekkerder...meer groove

maar je vergelijkt eigenlijk studioalbums met een liveopname...

misschien als ie een paar platen met buddy miles had opgenomen dat er ook iets heel origineels uit was gekomen.
tegen het einde van zijn cariiere ging hij toch steeds meer de richting van funk en soul op....misschien was ie wel bij george clinton uitgekomen ...if...

Dirk_Hendrik
4 september 2003, 14:38
hebben ze die bij de free record shop ook, ik had er laatst gekeken alleen wie verwacht er nou dat ze tussen die commerciele zooi staan.

Was Hendrix in zijn tijd niet ook van die commerciele zooi? :???:

Lucky
4 september 2003, 18:21
Was Hendrix in zijn tijd niet ook van die commerciele zooi? :???:

neueueue......hij was meer de experimentele alto underground onbegrepen gruwelijkharde metalband van nu....
alleen het "grote publiek" stond toen meer open voor iets vernieuwends dan nu

sander666
14 september 2003, 13:29
Was Hendrix in zijn tijd niet ook van die commerciele zooi? :???:

Nou volgens mij viel dat wel mee, want hij heeft volgens mij maar een keer in de top 10 gestaan en dat was met all along the watchtower, volgens mij stond ie toen op 2 ofzo

Kitaarhiero
14 september 2003, 14:33
Hendrix had volgens mij een status vergelijkbaar met de wat bekendere alternatieve/punkbandjes, veel mensen horen ervan maar alleen de mensen uit een (kleine, alternative) subcultuur (de provo's/hippies) kopen de platen.

fenderfreak
15 september 2003, 12:10
Je moet ze gewoon allemaal hebben:

Are you experienced?
Axis: Bold as love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsies
First Rays of the New rising Sun
Blues
Live at the BBC
South Saturn Delta
Live at Woodstock
Live at the Fillmore East
Blue Wild Angel
Voodoo Child
The Box-set
Experience Hendrix
Rainbow Bridge
Live at the Royal Albert Hall

Allemaal goed! Kopen die hap!

andy
15 september 2003, 14:22
Totale gek, alle platen van Hendrix opsommen. Ik mis live in64 met daarop "juweetjes" als Madagascar, Giraffe en She went to bed mith my guitar. Je mag die bagger zo van me hebben, of er moet nu iemand goud willen bieden voor deze troep voordat Jimi doorbrak. :razz:

sander666
16 september 2003, 18:25
Je moet ze gewoon allemaal hebben:

Are you experienced?
Axis: Bold as love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsies
First Rays of the New rising Sun
Blues
Live at the BBC
South Saturn Delta
Live at Woodstock
Live at the Fillmore East
Blue Wild Angel
Voodoo Child
The Box-set
Experience Hendrix
Rainbow Bridge
Live at the Royal Albert Hall

Allemaal goed! Kopen die hap!

Bij jou speelt geld zeker geen rol meer. :wink:
Ik geloof wel dat ze allemaal goed zijn, en ik zal ze vast en zeker ook wel een keer kopen, maar ik moet eerst even (financieel) bijkomen van de dure zomervakantie.
groete

fenderfreak
22 september 2003, 08:19
Er is er wer eentje bijgekomen (slimme rakkers die erven van Hendrix)...

Maar hij is weer fijn!

Jimi Hendrix plays Berkley!!!!!

sander666
22 september 2003, 14:52
btw, heeft iemand van jullie algelopen vrijdagavond op rtl 5 die doc. over jimi gezien, ik heb hem opgenomen, ik kwam er zelf ook nogal laat achter om 20:25 toen ik een film wou gaan kijken bladerde ik nog ff door de gids, en toen zag ik het staan 20:30 jimi hendrix: the man they made god
als ik het eerder gezien had, had ik t wel even aangekondigd.

wietse
22 september 2003, 15:17
heb dit weekend nog een onbekende gevonden (voor mij dan) op elpee
the eternal fire of jimi hendrix with curtis knight.
klinkt lekker , minder rauw meer een soul plaat dan rock staat ook niet één nummer op dat ik ken is ook een bonus allemaal onbekend werk voor mij.

Harry
22 september 2003, 15:48
heb dit weekend nog een onbekende gevonden (voor mij dan) op elpee
the eternal fire of jimi hendrix with curtis knight.
klinkt lekker , minder rauw meer een soul plaat dan rock staat ook niet één nummer op dat ik ken is ook een bonus allemaal onbekend werk voor mij.

die plaat zou nog wel eens geld waard kunnen zijn.
Ik ken trouwens een band die Curtis Knight nog als zanger heeft gehad, een paar jaar geleden. Hun gitarist was dus als het ware Jimi's opvolger.....

sander666
24 september 2003, 15:15
Ik heb er ook nog een: crash landing. Ik weet nog niet wat voor iets het is. Een kameraad van mij en daar die vader van heeft hem op LP en zou hem op cd zetten voor mij.

wietse
24 september 2003, 15:34
heb dit weekend nog een onbekende gevonden (voor mij dan) op elpee
the eternal fire of jimi hendrix with curtis knight.
klinkt lekker , minder rauw meer een soul plaat dan rock staat ook niet één nummer op dat ik ken is ook een bonus allemaal onbekend werk voor mij.

die plaat zou nog wel eens geld waard kunnen zijn.
Ik ken trouwens een band die Curtis Knight nog als zanger heeft gehad, een paar jaar geleden. Hun gitarist was dus als het ware Jimi's opvolger.....
valt wel mee denk ik is op het hallmark label waren goedkope herpersingen onderdeel van het pickwick label ook altijd goedkope herpersingen.
maar inderdaad je ziet hem niet vaak ,ben er wel blij mee.

philbee
26 september 2003, 23:51
beste Hendrix albums, en ik heb ervoor gestudeerd, och ja,

- Electric Ladyland
- Axis Bold as Love
- Cry of Love, nog door niemand genoemd! (na zijn dood maar nog een échte Jimi plaat, o.a. Freedom)
- In the West (live met DE versie van Little Wing)
- Band of Gypsies
- Rainbow Bridge, (bluesy-funky veel meersporen werk)

op geen van deze platen zul je Purple Haze, Hey Joe etc tegenkomen, maar dat waren ook zeker niet zijn beste nummers.