PDA

View Full Version : Gitaar laten nakijken Rotterdam



gitaarmike
13 februari 2014, 20:37
Yo guitarfriends,

Weten jullie nog een adresje in de buurt van Rotterdam om een gitaar te laten afstellen? Idealiter iets waar ik kan wachten op de reparatie of waar het max 2 dagen duurt.
Ik ging voorheen naar willem auperlee, maar die kerel lijkt van de aardboden te zijn verdwenen.

Het gaat om een strat, de elektronica moet even nagekeken worden. Het is voor mij van belang dat ik de gitaar niet te lang kwijt ben, dus een zaak als vox humana valt voor mij af, evenals de muziekwinkels hier in de regio. Ad vermeer ben ik zelf niet zo'n fan van.

Dus als jullie nog iemand weten hoor ik het graag :)

Grt
Mike

Duhsjaak
13 februari 2014, 22:48
Hi Mike
Kijk eens onder elektrische gitaren, of gewoon Google 'gitaarhulp'. Dan zie je een kaart van NL met daarop de vrijwillige GN ers en niet alleen leren die gasten hoe je het de volgende keer zelf kunt doen, je krijgt er nog een bakkie water, koffie, of thee bij ook.

Lachen natuurlijk om dat onder elektrische gitaren te doen. Ik heb benauwd kijkende bassisten van de stoep geplukt hier, die dachten dat ik misschien niet naar hun bas wildé kijken! Zoiets verzien je toch niet?

Was dit antwoord
Handig
Matig of klote
Zou je mij aan je vriendin aanbevelen?

Succes!
Vriendelijke groet, Gus


Www.gitaarhulp.nl

gitaarmike
14 februari 2014, 12:53
lol oke. Thanks man ik ga hier even op kijken.

El_Mano
14 februari 2014, 18:58
Hoi Mike, Ik zit in je buurt dwz Spijkenisse Wat moet er aan je gitaar gebeuren volgens jou?

gitaarmike
17 februari 2014, 21:40
Hoi, nou dat probleem wordt al opgelost als het goed is. Ik heb echter net een epi les paul gekocht.
En eenmaal thuis kom ik erachter dat de D en de G snaar tegen het fretboard aankletteren, dit gebeurt alleen bij de 13e fret.

Nu heb ik er echt geen verstand van. Maar je zou zeggen dat dit komt omdat
die 13e fret op die plekken versleten is. Dus ik vraag me eigenlijk af wat ik hier aan kan doen. Intonatie en actie verhogen lukt me denk ik wel, ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk :P. Zou ik dit dmv de actie te verhogen kunnen oplossen denk je?

Mvg
Michael

Rizz
17 februari 2014, 22:39
Hoi, nou dat probleem wordt al opgelost als het goed is. Ik heb echter net een epi les paul gekocht.
En eenmaal thuis kom ik erachter dat de D en de G snaar tegen het fretboard aankletteren, dit gebeurt alleen bij de 13e fret.

Nu heb ik er echt geen verstand van. Maar je zou zeggen dat dit komt omdat
die 13e fret op die plekken versleten is. Dus ik vraag me eigenlijk af wat ik hier aan kan doen. Intonatie en actie verhogen lukt me denk ik wel, ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk :P. Zou ik dit dmv de actie te verhogen kunnen oplossen denk je?

Mvg
Michael

Of 1 van de hogere frets ligt wat hoger.. Actie verhogen gaat dan niet helpen, want je drukt de snaar toch tegen het fb aan als je iets op het 13e fret pakt..

gitaarmike
18 februari 2014, 10:38
Hmm oke. Kan ik dit zelf oplossen?