PDA

View Full Version : Paper in oil condensators vragen..



jutter
13 februari 2014, 19:22
Ik ben een absolute leek op dit gebied dus sommige vragen zullen behoorlijk dom overkomen. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen; wat doen PIO'S? Kan ik die zomaar in mijn gitaar solderen en zo mijn geluid beïnvloeden? Of is een pickup swap effectiever? Ik zou namelijk mijn Les Paul iets minder hoog willen laten klinken. Wie maakt mij wegwijs in PIO land?

Tabula Rasa
13 februari 2014, 19:42
Het zijn gewoon condensatoren, hoog-af filtertjes voor je tonepot. Niets meer, niets minder. Alleen vind men ze nogal fancy in de PIO uitvoering en wil iedereen ze dus hebben. Geneuzel in de marge. je kan net zo goud Silver Mica, OD, of poly kopen.

Plant
13 februari 2014, 19:46
Verwacht geen wonderen van alleen een ander type capje, geneuzel in de marge als je het al kunt horen. Een andere pickup met een andere karakter zal veel meer aan je probleem doen.

edit: haha ik had de post van TR nog niet gezien, maar we hebben het allebei over geneuzel in de marge.

Tabula Rasa
13 februari 2014, 19:49
edit: haha ik had de post van TR nog niet gezien, maar we hebben het allebei over geneuzel in de marge.

Great minds think alike zeggen ze toch?

Dimitri92
13 februari 2014, 20:16
Op het mylespaul forum komt het veel voor, waar het in combinatie met 50s style bedrading wordt gedaan. Deze combi is erg fijn al zeg ik het zelf. Al denk ik ook dat de condensator wel een heel klein onderdeel van de sound is. Het is voornamelijk de manier waarop de potmeters verbonden zijn etc bij het 50s verhaal. 50's bedrading doe ik met al mijn gitaren. Aangezien ze dan fatsoenlijk clean draaien in plaats van een boel hoog wegdraaien en de volumeknop eigenlijk onbruikbaar is...

vulvasonic
13 februari 2014, 20:37
Nog steeds geneuzel in de marge dus?

jutter
13 februari 2014, 20:53
Okay, PIO's is dus mierenneukerij!