Inloggen

View Full Version : Welke replacement pu's voor stratocaster?



Renault4
13 februari 2014, 14:35
Hey,

Ben aan het kijken om mijn neck en middle pu te upgraden van m'n U.S. standard strat.
Kwam bij LOLLAR BLACKFACE, SEYMOUR DUNCAN ANTIQUITY, KINNMANN AVN69 en BARE KNUCKLE pu's.
Ik wil een 'vettere' klank indien overdrive gebruikt wordt, dus dacht ik aan jaren 60 pu's.

Geen makkelijke keuze: iemand ervanring met deze pu's (of andere)?

Thx

Fred

Renault4
19 februari 2014, 19:49
Jongens?!? is dit hier 'n forum of wat???? NIEMAND?????

LGK
19 februari 2014, 21:56
Geen ervaring met die pickups

Rinze
19 februari 2014, 22:01
Ik heb Kinmans in mijn US Strat in de hals- en middenpositie. Een jaren 50 type en een jaren 60 type. Ze klinken wel goed, voordeel is natuurlijk dat ze echt stil zijn qua bijgeluiden en storingen. Persoonlijk vind ik ze toch ietwat steriel. Niet dat ik er vaak in bandverband gebruik van maak, ben tegenwoordig van de humbuckers. De rest heb ik geen ervaring mee.

terrasbeest
19 februari 2014, 22:02
Vette klank ?

roger
22 februari 2014, 18:41
Ik heb in mijn strat Toneriders vintage zitten. Niet zo duur als al die topmerken, maar ik vind ze lekker klinken

muziekschuur
22 februari 2014, 19:30
www.wildepickups.com . Deze pickups zijn heel betaalbaar. En van een even goede kwaliteit als je vermeldt. Denk ook eens aan single coil humbuckers van Seymour Duncan. En qua vette klank denk ik aan G&L pickups. Leo Fender's laatste bedrijf. Die pickups zijn echt heel goed. En zoiets als die pickups wordt (voor zover ik weet) niet door anderen aangeboden.

http://g-l-online-store.myshopify.com/collections/pickups