PDA

View Full Version : Welke replacement PU's voor stratocaster?



Renault4
13 februari 2014, 14:25
Hey,

Ik wil de neck en middle pickup vervangen van m'n standaard strat om een 'vettiger' 60's geluid te krijgen in die specifieke posities.
Heb gekeken naar BARE KNUCKLE, KINNMANN AVN69, LOLLAR BLACKFACE en SEYMOUR DUNCAN ANTIQUITY pu's.
Geen makkelijke keuze...

Wat denken jullie?

Tx!

Fred

Erik70
14 februari 2014, 15:49
Ik denk precies hetzelfde....







...geen gemakkelijke keuze. ;-)

Pepe
14 februari 2014, 16:29
Het 200ste en nog wat topic over welke pickups.
Je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken en lezen wat er in die 200 topics geantwoord is.

Ik zou je best willen helpen maar geen idee wat je bedoeld. Bijvoorbeeld, wat is een vette sixties sound? Geen SRV dus. Geen Hendrix want eind zestig klonken de pickups relatief dun. Iets daartussen? Maar dat dan juist niet maar vetter.
En wat is vet? Meer mids? Meer bas, ronder hoog?

Een ander ding is de gitaar zelf. Wat mis je nu? Misschien is je trem een flut ding. Misschien klinkt die gitaar van zichzelf gewoon dun en zijn de pickups die er nu in zitten super dingen.

Nog een ding kan je zelf zijn. Misschien zou je uit de gitaar van SRV zelf nog geen leuk geluid kunnen krijgen, ligt het aan je oren en vingers.

Dat alles maakt het lastig om gelijk maar een merkje en type te noemen.

wireman
15 februari 2014, 08:31
Als je dan toch voor nieuwe pups wil kijken.. verdiep je eens in Chubtone.. Heb ik via pepe leren kennen en dat resulteerde in een bestelling vanuit de states.. Ik ben erg onder de indruk van het werk van Mike Gray (de winder)..

dikkiedik
15 februari 2014, 16:38
Ik heb sinds 2 weken Eric smitty custom pickups '62 setje in mijn strat zitten. Hij heeft ook nog '59 en '69 pickups en evenuteel zelfs gewonden naar eigen specs. Hollandse degelijkheid en vergeleken met mijn USA pickups een geweldige upgrade. Zeer de moeite waard om ook te bekijken.

bagheera
16 februari 2014, 08:58
Ik ben echt héééél tevreden van mijn John Surh vintage 60 pickups. De warmste singlecoils die ik al gehad heb. Bare Knukkele pickups zijn bruuter

the sure thing
16 februari 2014, 09:08
Ik ben echt héééél tevreden van mijn John Surh vintage 60 pickups. De warmste singlecoils die ik al gehad heb. Bare Knukkele pickups zijn bruuter

Ik heb in mijn Fender CS ook een setje Suhr V60 low peak gezet. Klinkt erg VET maar wel "modern".

apekop
17 februari 2014, 09:31
Ik heb in mijn Fender CS ook een setje Suhr V60 low peak gezet. Klinkt erg VET maar wel "modern".

doen hun naam dus geen eer aan? vintage 60's