PDA

View Full Version : Nieuw gezicht!



TomGreendale
13 februari 2014, 12:46
Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Tom, een 19 jaar oude (of jonge, hoe je het zelf wil noemen) gitarist, zanger en songwriter. Ik ben ooit op mijn 7e begonnen met klassiek gitaar, maar daar beleefde ik totaal geen plezier aan. Op mijn 9e heb ik dat alweer opgegeven, tot ik op mijn 10e in contact kwam met de elektrische gitaar. Dit was het! Ik ging gelijk op les bij Ap Mol, die mij de fijne kneepjes van het vak heeft bijgebracht. Ik ben uiteindelijk van een (instrumentale)rock georiënteerde gitarist ontwikkeld tot een blues gitarist, met namen als Bonamassa, Hendrix, Mayer, Clapton, Vaughan, Ford, Jerry Garcia als voornaamste inspiratiebronnen. Naast gitaar spelen, zing en schrijf ik ook, en dit is vooral folk/pop georiënteerd, maar ik probeer zo langzaamaan steeds meer blues elementen in mijn songs te verwerken. Ik ben vooral nog op zoek naar de balans tussen mijn stem en mijn (gitaar)sound.

Over mijn gear; ik heb 3 gitaren waar ik daadwerkelijk mee gig. Dit zijn:
- Fender American Standard '08 Strat
- Indie Two Tone (ES model), laten maken op verzoek van Robbert van den Ende als ik het me goed kan herinneren. Wat deze gitaar speciaal maakt zijn de Bigsby Tremolo en de P90 in de neck positie
- Tanglewood TW40 O AN E acoustic

Qua amps heb ik een hele lange tijd over een Line 6 Spider Valve MKII 112 combo gespeeld, maar ik heb afgelopen week mijn droom amp eindelijk kunnen kopen, dus dit schrijf ik met enige trots:
- Two-Rock Studio Pro 50 head
- Custom Made Dumble Cabinet, waar ik vandaag nog een fotoverslagje van wil posten. Deze heb ik namelijk gisteren afgemaakt. Ik merkte alleen dat ik maar 10 foto's per bericht kan bijvoegen, dus dan heb ik gelijk een vraagje: wordt dubbel posten in dat geval dan ook niet gewaardeerd?

Qua pedalen hou ik het voorlopig nog heel simpel:
- Fulltone Fulldrive Mosfet 2
- EHX Q-tron plus. Deze benodigd enige uitleg: nadat ik Grateful Dead ontdekte, en dus ook het gitaarspel van Jerry Garcia, was ik helemaal verpletterd door zijn sound, vooral bij het nummer Feel like a stranger, waar hij de solo riffjes met een Mu-Tron speelt. De Q-tron plus is ontworpen door de ontwerper (of tenminste iemand die betrokken was bij het ontwerp) van de Mu-tron, dus ik heb deze aangeschaft als ik zin heb in een beetje Garcia mojo!

Bij deze mijn voorstelronde, tot ziens op het forum.

Harry
13 februari 2014, 16:07
hoi Tom, welkom op dit forum. Mooi verhaal, en je hebt mooie spullen. als je die wit laten zien met foto's mag je uiteraard meerdere berichten posten!

Duhsjaak
13 februari 2014, 16:36
García, a.k.a. Captain Trips.
Als je ooit verzeild raakt in de draadjes Je eigen songtekst of sounds, dan kom je zeker teksten tegen van mijn hand waarin sprake is van gebruik van schotjes met drank, waarvan niemand weet wat erin zit. En niemand vindt dat een bezwaar. Ze werden zelfs doorgegeven met zoenen!
Nou, één keertje raden hoe ik daaraan kom aan die rare ideeën.

Je bent dus een beschaafde gozert. Ik mag dat wel. Toen had je stalen ballen nodig om een Dead Head te zijn, want modieus was anders. Maar ze hadden wel de lekkerste meisjes. Ach, wat zeg ik nou toch weer.

Welkom dus hier van harte. Die lekkerste meisjes zijn nu 60 of zo, dus ik kan je van harte aanbevelen toch vooral je eigen zoektocht te volgen! Verder horen we wel als je iets zoekt. Oude blues of zo.
Vriendelijke groet, Gus

TomGreendale
14 februari 2014, 14:52
hoi Tom, welkom op dit forum. Mooi verhaal, en je hebt mooie spullen. als je die wit laten zien met foto's mag je uiteraard meerdere berichten posten!

Dankjewel Harry!


García, a.k.a. Captain Trips.
Als je ooit verzeild raakt in de draadjes Je eigen songtekst of sounds, dan kom je zeker teksten tegen van mijn hand waarin sprake is van gebruik van schotjes met drank, waarvan niemand weet wat erin zit. En niemand vindt dat een bezwaar. Ze werden zelfs doorgegeven met zoenen!
Nou, één keertje raden hoe ik daaraan kom aan die rare ideeën.

Je bent dus een beschaafde gozert. Ik mag dat wel. Toen had je stalen ballen nodig om een Dead Head te zijn, want modieus was anders. Maar ze hadden wel de lekkerste meisjes. Ach, wat zeg ik nou toch weer.

Welkom dus hier van harte. Die lekkerste meisjes zijn nu 60 of zo, dus ik kan je van harte aanbevelen toch vooral je eigen zoektocht te volgen! Verder horen we wel als je iets zoekt. Oude blues of zo.
Vriendelijke groet, Gus

Het is ook nu niet erg gangbaar onder mijn generatiegenoten om een Dead Head te zijn, maar wat ben ik blij dat ze heb mogen ontdekken. In ieder geval bedankt voor het warme welkom!

muziekschuur
14 februari 2014, 17:11
http://media.urbandictionary.com/image/page/deadhead-15173.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Red_Rocks_Amphitheater_with_deadheads_waiting_to_s tart_taken_8-11-1987.jpg/748px-Red_Rocks_Amphitheater_with_deadheads_waiting_to_s tart_taken_8-11-1987.jpg

TomGreendale
15 februari 2014, 13:05
http://media.urbandictionary.com/image/page/deadhead-15173.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/06/Red_Rocks_Amphitheater_with_deadheads_waiting_to_s tart_taken_8-11-1987.jpg/748px-Red_Rocks_Amphitheater_with_deadheads_waiting_to_s tart_taken_8-11-1987.jpg

Tof! Red Rocks is toch wel een van de mooiste settings om in op te treden lijkt mij. Altijd blijven dromen..