PDA

View Full Version : verkoop+aankoop versterker



punkfreak
3 juli 2003, 17:00
Ik bezit nu een marshall versterker , een valvestate VS 102 R orange crunch , een volledig oranje combo dus , heeft 3 kanalen en 100W,2 speakers van 12'.Ik zou deze willen verkopen omdat ik over wil stappen naar een buizen versterker, dus nie komt mijn 2de vraag: ik speel punkrock,en wil in toekomst ook hardcore spelen , maar mijn clean moet toch mooi zijn, welke buizen amp zou het beste zijn voor mij voor ongeveer 800 euro 2de hands dus wel, het hoef geen combo te zijn . ?? :amp:

josh.vandenberg
3 juli 2003, 17:38
Ik zou in jou plaats eenMarshall high gain dual reverb kopen.Schakelbare clean en distortion en jekunt je reverb op de verschillende kanalen qua niveau indelen.Ook de dual superlead .Of de Engl ritchie Blackmore.de powerball van Engl is erg goed

Marc Oblivian
4 juli 2003, 08:13
De Powerball en de Blackmore heb je niet voor 800 E 2de hands. En dan hebben we het alleen nog maar over de tops (dat zijn het)...dan moet je er dus nog speakers bij.
Tja, als je toch wel tevreden bent met Marshall, dan zou je daar een combo (sowieso een combo, want top + cab is weer duurder en een budget van 800 is niet superruim) van kunnen overwegen. Een JCM 900 idd, maar de meningen over de kwaliteit daarvan lopen uiteen (zoals bij alles, maar er zijn aardig wat mensen die ze niet super vinden, incl ondergetekende). Anders iets in de trant van een Marshall dsl 2000.
Let wel dat Marshall niet bekend staat om z'n goede clean, maar dat zal je zelf ook wel gemerkt hebben... :wink:

Als je voor Engl wilt gaan, kan je een 2de hands combo overwegen..lekker hanteerbaar en ze gaan loeihard. Een Screamer ofzo, of een Thunder...kijk voor de specs op de site van Engl.
Er staat momenteel geloof ik een 2de hands Screamer op Marktplaats (of Gitaarmarkt)
Check ook Ebay.de, want daar staan ze meestal aardig betaalbaar op.

Koch schijnt ook erg goed te zijn, lekker scheuren met een heel mooi clean...heb er zelf geen ervaring mee. Weet ook niet of die wel voor 800 te vinden zijn (check weer marktplaats enzo...).

Peavey staat erom bekend dat het scheurt als een idioot en dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is. Alleen het clean is niet bijzonder goed volgens sommigen. Anderen vinden weer dat dat er best mee door kan.

Conclusie: wellicht handig om van bovenstaande merken wat uit te gaan testen bij je/een gitaarboer en dan bepalen wat je goed vindt klinken.
Ga daarna de gebruikelijke 2de hands sites af en kies wat uit.

Succes,

Marc

Janneman
4 juli 2003, 13:18
Een peavey 5150 bijv. zou ik idd niet voor het clean kopen, ook omdat deze een gedeelde toonregeling heeft met het overdrive kanaal. Kan je dus nooit helemaal naar wens instellen en is standaard ook niet super. Vind zelf het clean kanaal van een JCM 900 wel erg lekker, maar dat zal misschien smaak zijn.

kokeleko
4 juli 2003, 13:39
Staat nog een mooie H&K Duotone op gitaarmarkt, mooie amp.