PDA

View Full Version : PRS acoustic



synapse
11 februari 2014, 13:52
Vorige week was ik heel even in Keulen.
Ik ben toen even bij Musicstore binnengelopen en heb toen even heel kort enkele akoestische gitaren kunnen bespelen.
Daar was ook een PRS SE Angelus Custom bij. Ik kende het merk niet (althans, niet van deakoestische gitaren) maar deze gitaar klonk best wel goed en speelde ook fijn.
Hij was ook netjes afgewerkt.
Ik zag op internet wel een gigantisch prijsverschil met de Amerikaans gebouwde exemplaren (dus zonder SE).
Zijn er hier mensen die al ervaring hebben met deze gitaren, en die ook IETS kunnen zeggen over de kwaliteit van het pickup systeem?

Orpheo
12 februari 2014, 05:16
Ik heb ze getest op NAMM, de Private Stock, de gewone USA en de SE's. ik vind ze het geld echt niet waard, sorry. Er is zoveel dat beter is. Ik vind Eastman voor het geld veel beter (veel levendiger!), ik vind in vergelijking tot de gewone USA gitaren de nieuwe Breedlove akoesten hemels. Holy shit wat was dat superb! Ik vind Larrivee echter beter dan de private stock, ,maar als je 10 ruggen neer wilt tellen, alsjeblieft.... koop dan een Greenfields of zo.

synapse
12 februari 2014, 10:09
OK, bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf ook meer dan goede ervaringen met Eastman, waarvan ik er op gegeven moment drie bezat.
Zo'n snel uitproberen heeft natuurlijk het nadeel dat je niet goed kunt vergelijken, ik had gewoon te weinig tijd.
Komt nog bij dat het een exemplarisch goed klinkende gitaar kan zijn geweest.
Probleem met akoestische gitaren is natuurlijk sowieso dat dat ze nieuw altijd minder klinken "ingespeeld".