PDA

View Full Version : Digitech RP500



josan
10 februari 2014, 23:46
Niet meer zo'n jong apparaat, maar sinds kort een Digitech RP500 in gebruik. Ik heb allerlei modellers gebruikt, maar dit is toch een van mijn favorieten. Waarom? Goede, warme modellen van pedalen en versterkers. Goede (stereo) modulatie-effecten, reverbs en delays. Eenvoudige bediening. Groot assortiment modellen. Compact pedaal. Standaard in pedal-mode, zodat het net is alsof je een rij stompboxes voor je hebt. Eenvoudige looper. Robuuste constructie. Veel aansluitmogelijkheden voor versterker, PA (XLR), hoofdtelefoon, aux-in. Expressiepedaal waar je veel parameters mee kunt aanpassen, etc.

Ik gebruik hem thuis in een stereo setup en heb eerder de RP355 ook live gebruikt. Dat moet met de RP500 dus ook lukken.
Precies wat ik zocht. Heel tevreden met dit ding.

zoldergitarist
4 juni 2014, 13:13
Niet meer zo'n jong apparaat, maar sinds kort een Digitech RP500 in gebruik. Ik heb allerlei modellers gebruikt, maar dit is toch een van mijn favorieten. Waarom? Goede, warme modellen van pedalen en versterkers. Goede (stereo) modulatie-effecten, reverbs en delays. Eenvoudige bediening. Groot assortiment modellen. Compact pedaal. Standaard in pedal-mode, zodat het net is alsof je een rij stompboxes voor je hebt. Eenvoudige looper. Robuuste constructie. Veel aansluitmogelijkheden voor versterker, PA (XLR), hoofdtelefoon, aux-in. Expressiepedaal waar je veel parameters mee kunt aanpassen, etc.

Ik gebruik hem thuis in een stereo setup en heb eerder de RP355 ook live gebruikt. Dat moet met de RP500 dus ook lukken.
Precies wat ik zocht. Heel tevreden met dit ding.

Mooi man, ik heb nog steeds de RP355 en denk ook aan een RP500 maar zie er niet zoveel te koop (2e hands) staan wat meestal betekend dat het een goed produkt is. Voor mij hebben de Digitech effectbakken de beste en meest realistische amp models aan boord.

purplejohn
4 juni 2014, 17:05
Same here! (Alhoewel ik het nog steeds met de 350 doe...) :rockon:

miyaru
4 juni 2014, 19:34
Is hier nog nieuw te krijgen......http://www.keymusic.com/nl/item/digitech-rp500/?gclid=CPLex-7R4L4CFfQQtAodVEkAkA

zoldergitarist
5 juni 2014, 10:14
Zal er veel verschil tussen de RP355 en de RP500 zijn? Qua presets waarschijnlijk wel maar de rest? extra versterker modellen, effecten?

muziekschuur
5 juni 2014, 11:00
Daar kun je alleen maar naar gissen.... Ik heb nog nooit updates met lijsten voorbij zien komen waarin uitgelegd werd of modellen verbeterd waren o.i.d. .

denis.hermans
10 augustus 2014, 00:29
Digitech heeft een aantal nieuwe modellen uitgebracht : de 360 reeks .
Die heeft nog dezelfde chip als de 355 en 500. Wel kan de volgorde van de effecten gewijzigd worden...

denis.hermans
10 augustus 2014, 00:32
http://www.youtube.com/watch?v=zsmRWuzxEXA

Hierbij nog link naar demo. Ik overweeg om een 360 aan te schaffen voor de gitaarles (zeer compact om mee te nemen en niet duur...)

Jeroenvanhulsteijn
17 augustus 2014, 22:50
Ik heb een RP50 voor een tientje van marktplaats gehaald. Ongelooflijk wat je voor een tientje in huis haalt. Had hem eigenlijk alleen voor een beetje delay of reverb af en toe. Maar de distortions zijn ook zeer acceptabel. Als je de drive met beleid instelt dan blijft het nog redelijk gedefinieerd. Het maakt me wel nieuwsgierig naar de andere RP's. (Vroeger wel een RP20 en RP21 gehad).

Ze zeggen dat alles zo duur is geworden, zeker met de invoer van de euro. Maar als ik kijk wat je nu kunt krijgen voor je euro's en wat je vroeger kreeg voor je guldens, dan denk ik dat je tegenwoordig veel beter af bent in (bas)gitarenland.

josan
17 augustus 2014, 23:47
Het mooie van de 500 is dat ie standaard in stompbox-modus opstart. In de patch die je geladen hebt kun je met de knoppen de compressor, de overdrive, de modulatie, de delay en de reverb apart aan en uit zetten. Met de laatste firmwareversie heb je er ook nog een loopertje bij. Het is een heel degelijk apparaat. Digitech heeft naar mijn smaak goed klinkende distortions en ook de effecten klinken heel goed en ruimtelijk. Ik speel meestal in een stereo setup en dan valt dat echt op. De Tonelabs (ST en EX) bijvoorbeeld hebben wel stereo uitgangen, maar klinken in stereo heel vlak. Dubbele mono eigenlijk. De 500 heeft ook een tap-tempo voetschakelaar voor de delay, iets dat de 350 niet heeft en de 360 mogelijk ook niet.

zoldergitarist
2 september 2014, 23:55
Ik heb hem na lang snorren op Marktplaats op de kop weten te tikken voor 80 euro. Pfff geweldig geluid en klinkt toch wel weer een stuk beter (warmer/voller) dan mijn RP355. Hier kan ik de komende jaren weer mee vooruit. Omdat ik niet direct een RP500 kon vinden heb ik eerst nog een Pod HD van Line 6 geprobeerd. Hoe zo'n ezel kun je zijn om nog eens een Pod te kopen na eerdere slechte ervaringen met de 2.0 en de XT, X3 trouwens de 2.0 vond ik wel redelijk. Door alle positieve en lovende woorden moest ik weten hoe de HD klonk en kon het niet laten hem aan te schaffen 2e hands uiteraard. AUww helaas, na 2 dagen testen gelijk weer in de doos en op Marktplaats. Wat een scheiße geluid komt daar uit zeg + erg slechte software. Vind de Line6 producten sowieso altijd zwaar overrated.

purplejohn
3 september 2014, 11:52
ZIt er sterk aan te denken mijn RP 350 ook in te ruilen voor een 500. Zijn de instellingen zo over te zetten of moet ik dan helemala opnieuw beginnen?

zoldergitarist
3 september 2014, 18:29
ZIt er sterk aan te denken mijn RP 350 ook in te ruilen voor een 500. Zijn de instellingen zo over te zetten of moet ik dan helemala opnieuw beginnen?

Helemaal opnieuw, we kunnen wel wat uitwisselen als je er ook één hebt.

FNaRK
4 september 2014, 20:49
was die RP500 niet de vloer-uitvoering van de GSP1101 ?

purplejohn
4 september 2014, 22:10
Helemaal opnieuw, we kunnen wel wat uitwisselen als je er ook één hebt.

Top! Eerst maar 's onderhandelen...