PDA

View Full Version : welke humbucker waarin?



jan jansen
10 februari 2014, 20:47
Ik heb 2 humbuckers. Op geen van beiden staat op welke voor de neck en welke voor de bridge is.
De een meet 7,53 Kohm en de ander 8,43 Kohm.
Welke kan dan het beste in de hals en welke in de brug komen van de telecaster?

:???::???::???:

Orpheo
10 februari 2014, 20:51
maakt niet zo heel veel uit hoor. de magneet is belangrijker. ik zou degene met de meeste weerstand in de brug proberen. maar wat weerhoud je ervan om later te wisselen? kwartiertje werk...

Rock Bottom
10 februari 2014, 21:06
Edit: het gaat om humbuckers dus mijn bericht klopte niet.

jan jansen
11 februari 2014, 05:20
maakt niet zo heel veel uit hoor. de magneet is belangrijker. ik zou degene met de meeste weerstand in de brug proberen. maar wat weerhoud je ervan om later te wisselen? kwartiertje werk...

ja dat is waar. Het zijn beide merkloze humbuckers dus ik moet toch afwachten wat voor geluid eruit komt. Voor het zelfde zijn ze zo vlak als wat.

Tabula Rasa
11 februari 2014, 08:44
Ik zie "telecaster". Zijn. Het humbuckers in singlecoil formaat? Die hebben verschillende afmetingen en. Verschillende montagepunten! Neem aan dat je dat wel geZien zou hebben, maar toch....

Plant
11 februari 2014, 12:59
... kan ook een custom zijn.

jan jansen
11 februari 2014, 18:32
... kan ook een custom zijn.

http://i290.photobucket.com/albums/ll258/aldeboarn/003_zpsd0de4578.jpg

Inmiddels de body gekleurd. Eerdaags eens aflakken met cellulose. Hierna maar eens een afwijkende kleur maken.
Body gemaakt van lichtgewicht Amerikaans Essen. De hals is een Chinese ,gezien de kostprijs kon ik hem daar niet zelf van maken!

Orpheo
12 februari 2014, 03:16
Ik zie "telecaster". Zijn. Het humbuckers in singlecoil formaat? Die hebben verschillende afmetingen en. Verschillende montagepunten! Neem aan dat je dat wel geZien zou hebben, maar toch....

aan de dc weerstand kon ik al wel achterhalen dat het 'gewone' humbuckers zijn. een singlecoil sized humbucker tikt al snel de 12k aan, omdat die draad dunner is, om zo de spoel vol te krijgen. uitzonderingen heb je altijd, maar toch.