PDA

View Full Version : Blote voeten op stompboxen



Kostwinner
10 februari 2014, 20:16
Mijn twee grootste ergernissen: ontstemde gitaren in Youtube filmpjes, en opnames van blote voeten op pedalen. Zie http://baretoesonstompboxes.tumblr.com/. Mocht je ook zo'n onsmakelijk filmpje tegenkomen (en er zijn er veel meer), laat het dan gerust weten, dan voeg ik die toe.

Tabula Rasa
10 februari 2014, 20:17
Het is een ergernis, maar je verzamelt die die filmpjes wel?

Volgens mij vind je het gewoon geil, Smeerpijp!

Kostwinner
10 februari 2014, 20:23
Heb geen last van voeten-GAS! Zou een ander verhaal zijn als het mooie damesvoeten waren, maar helaas, die zie je nooit. En verzamelen, ach, je komt wel eens wat tegen.

jutter
10 februari 2014, 20:39
Het is een ergernis, maar je verzameld die die filmpjes wel?

Volgens mij vind je het gewoon geil, Smeerpijp!

Ghehehe :seriousf:

Tabula Rasa
10 februari 2014, 20:42
Ghehehe :seriousf:

Niet lachen om die spelfout.

jutter
10 februari 2014, 20:42
En dan al die YT filmpjes die zijn opgenomen van mensen in ouwe onderbroeken! Verzamel je die ook? En ook zonder onderbroek?

jutter
10 februari 2014, 20:43
Niet lachen om die spelfout.

Sorry. :makeup:

Michael AE
11 februari 2014, 01:30
Hahaha!

Die ontstemde gitaren viel mij ook al op. Het ergste is nog wel de Rob Chapman. Alles voor elkaar, maar niet even stemmen of iets interessants instuderen. Een videootje van iemand die vijf minuutjes loopt te pielen is niet erg, maar een half uur gepiel? :stop:

the sure thing
11 februari 2014, 09:24
Ik vind testers op blote voeten juist iets heel relaxed hebben!

Dirk_Hendrik
11 februari 2014, 09:32
Het demo-en met sokken aan was op gegeven moment echt een modeding aan het worden.
Meanwhile vind ik een demo filmpje waar minutenlang alléén maar geouwehoert wordt zonodig nog irritanter.

Rutger
11 februari 2014, 09:47
Ontstemde gitaren is wel m'n #1 ergernis. Echt 90% van de demo's is vals, dan zap ik alweer verder.

apekop
11 februari 2014, 10:09
Meanwhile vind ik een demo filmpje waar minutenlang alléén maar geouwehoert wordt zonodig nog irritanter.

Inderdaad van die mensen die heel hun gitaar uitpakken en een half uur over houtsoorten en andere minder belangrijke zaken lullen en geen noot spelen.....aaahhhh

Rick trodat
11 februari 2014, 10:10
Hahaha!

Die ontstemde gitaren viel mij ook al op. Het ergste is nog wel de Rob Chapman. Alles voor elkaar, maar niet even stemmen of iets interessants instuderen. Een videootje van iemand die vijf minuutjes loopt te pielen is niet erg, maar een half uur gepiel? :stop:

Mwahh die Rob kan wel spelen en ondanks de kritiek hier op GN, kan die gozer wel spelen. Daarnaast is het ook nog een verstandige kerel. Wat mij opvalt zijn die filmpjes waarbij de videomaker ongelooflijk opschept over die ''germanium transistors die nog door de vader van Jeltsin door een mijnenveld zijn vervoerd'' maar een geen fatsoenlijke bend hebben met een verschrikkelijke vibrato, met een compleet ontstemde gitaar met snaren van drie maanden oud. Daar kan ik me aan ergeren.

harrie-beton
11 februari 2014, 10:22
Ik erger me bij veel youtube video's aan de slechte kwaliteit. Je ziet de hals niet goed in beeld en vaak niet goed in het licht. Zeer slecht geluid en vaak ontbreekt de bas. Of live video's die overstuurd zijn. En natuurlijk rechtop gefilmd in plaats van breed.

Waar ik me aan erger bij de Chapman video's is het ontbreken van echte kritiek. Alles is "amazing". Geef mij maar Dave World of Fun stuff zijn video's. Hij zegt gewoon als een gitaar crap is plus argumenten.

Een opgenomen solo waarbij je de gewone CD ook nog hoort en geen backingtrack is ook jammer.

Tot slot, een gitaarles op youtube van iemand die geen les kan geven :-)

dacrow
11 februari 2014, 10:55
Blote voeten, sokken, lelijke schoenen het stoort me ook op een bizarre manier.

Onze 'vriend' Gearmandude dacht de oplossing te hebben gevonden met zijn trademark snakeboots, raar dat hij daar nog geen marketing product van heeft gemaakt :)

Ik moet wel zeggen dat de sound van de (Analogman) pedalen zeer reëel weerggegeven wordt in zijn clips, dus geen slecht woord daarover.

Die Chapman kerel waarover het hier gaat , een tweederangs Britse imitatie van Greg Koch?

Michael AE
11 februari 2014, 15:37
Mwahh die Rob kan wel spelen en ondanks de kritiek hier op GN, kan die gozer wel spelen. Daarnaast is het ook nog een verstandige kerel.

Het lijkt me een hele geschikte vent en ik ben niet iemand die snel zegt dat ie een ander waardeloos vind spelen, maar ik erger me soms gewoon aan sommige aspecten van zijn gitaarspel. Die nutteloos getimede pinch harmonics, het niet kunnen stemmen van een gitaar, die legatolicks....bleugh
Geef mij de captain dan maar; ook al blijft die een beetje in dat A7 bluesje hangen.

Pepe
11 februari 2014, 18:21
En zo is er altijd wat. Mike hermans is pretty good. Eindelijk iemand die ook luistert wat iets doet met de drive naar links.

Rafke Pafke
11 februari 2014, 23:21
En zo is er altijd wat. Mike hermans is pretty good. Eindelijk iemand die ook luistert wat iets doet met de drive naar links.

Bij die kerel klinkt ieder pedaaltje geweldig, gewoon omdat hij zo goed speelt. Echt, als ik zo kon spelen zou ik heel gelukkig zijn:)

coolchick
12 februari 2014, 00:16
ik ben het met topicstarter verre van oneens, blote mannenvoeten zouden eigenlijk een verplicht onderdeel moeten zijn :airguitar:

coolchick
12 februari 2014, 00:19
vooral blote mannenvoeten van sappige jonge mannen die in het meest viriele stadium van hun leven zijn

:blast:
sorry, ik liet me even gaan

Rick trodat
12 februari 2014, 10:26
vooral blote mannenvoeten van sappige jonge mannen die in het meest viriele stadium van hun leven zijn

:blast:
sorry, ik liet me even gaan

Sappige jonge mannen spelen meestal geen gitaar. Oude vieze zwetende en kalende mannen meestal wel. Pfff tis niet anders voor je meid.

miyaru
12 februari 2014, 15:35
Ik vind de filmpjes van de Gearmandude wel OK. Laatstse tijd een paar keer naar zijn Soulfood VS Klon Centaur gekeken, en daarvoor ook nog wat van hem. Heeft aparte humor en vertelwijze mmmmmmmmmmm............

Fuhgawz
13 februari 2014, 08:42
En zo is er altijd wat. Mike hermans is pretty good. Eindelijk iemand die ook luistert wat iets doet met de drive naar links.

Maar die dude zijn riffs zijn zooo inspiratieloos! Als iemand een saaie gitarist is dan is het Mike Hermans wel. Slaapverwekkend...

Verder erger ik mij niet zozeer aan blote voeten, als wel aan vieze sokken. Serieus, als je de moeite doet om een filmpje de wereld in te gooien, neem dan even een minuutje extra om schoenen aan te doen! Mijn grootste ergernis is echter mensen die meer tijd kwijt zijn aan het praten over hun gear of het aansluiten daarvan dan met daadwerkelijk spelen.

Michael AE
13 februari 2014, 08:55
Hahaha! Youtube. Prachtig. Ik herinner me de dagen dat ik uren in een gitaarwinkel zat te kloten met van alles en nog wat. Gitaartjes, pedaaltjes, 19", amps...Uren het geduld der verkopers tot mentale kookpunten zien afnemen...

Toch heb ik daar wel veel van geleerd. Ik ben niet zo van de spulletjes bestellen en hopen dat het goed komt. Proberen is altijd het beste; alhoewel je pas in de praktijk leert of iets werkt of niet. Hmmm...Misschien niet eens verkeerd. Blind bestellen, in de praktijk testen en terugsturen als het niet werkt....

Pfff. Nee.

peter_heijnen
13 februari 2014, 10:07
Wie is Mike Hermans?

Pepe
13 februari 2014, 10:49
Wie is Mike Hermans?


http://www.youtube.com/watch?v=jhqEJG71P6A

Brum
13 februari 2014, 10:57
Inspiratieloos of niet, wel eindelijk 's iemand die niet tot in de vergetelheid gaat lopen lullen in een slakkentempo, waarbij je grijs en oud bent wanneer er eindelijk 's iets ten gehore gebracht wordt. En vooral; eindelijk 's niet een zoveelste rete irritante bluesriedel!!! Bovendien meerdere gitaren gebruikt, zodat je ook daarin goed kunt vergelijken. Eerst met muziek, daarna zonder, helemaal goed.

peter_heijnen
13 februari 2014, 11:04
http://www.youtube.com/watch?v=jhqEJG71P6A
O him. :)

Ja idd goede speler met ook een ander geluid dan higain.

Pepe
13 februari 2014, 11:20
Fuhgawz mag hem dan inspiratieloos vinden, ik heb van hem gelijk zo'n fijne chromatische lick gejat en die neiging kan ik doorgaans prima onderdrukken bij demonstrateurs. En Koch oogt natuurlijk wel wat slap na 300 video's voor de inboedel van Wildwood maar eenmaal opgeladen is 't toch wel in de kop van het linkerrijtje.


http://www.youtube.com/watch?v=ewBa2XaRlzA

Rutger
13 februari 2014, 11:55
Hahaha! Youtube. Prachtig. Ik herinner me de dagen dat ik uren in een gitaarwinkel zat te kloten met van alles en nog wat. Gitaartjes, pedaaltjes, 19", amps...Uren het geduld der verkopers tot mentale kookpunten zien afnemen...

Toch heb ik daar wel veel van geleerd. Ik ben niet zo van de spulletjes bestellen en hopen dat het goed komt. Proberen is altijd het beste; alhoewel je pas in de praktijk leert of iets werkt of niet. Hmmm...Misschien niet eens verkeerd. Blind bestellen, in de praktijk testen en terugsturen als het niet werkt....

Pfff. Nee.
Jep, je kunt uren googlen, youtuben en beredeneren over welke gear je nodig zou moeten hebben, maar als je de spullen gaat testen komen er nog weleens verrassende conclusies uit die je van te voren nooit had kunnen trekken.

Google en youtube zijn handig om een soort van voorselectie te maken, welke gear je zou willen testen, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Rafke Pafke
13 februari 2014, 15:22
Inspiratieloos of niet

Ik vind die Hermans eigenlijk zowat het tegendeel van inspiratieloos, zeker als ik hem vergelijk met de grote meuk aan geartesters op youtube. Lijkt me iemand die een heel breed spectrum van stijlen aankan en ook nog eens perfect weet te kiezen welke stijl best te gebruiken om de pedaal in kwestie (voor de kijker) goed te testen.

Nadeel is dan weer dat in zijn handen alles gewoonweg goed klinkt :)

Rafke Pafke
13 februari 2014, 15:25
Google en youtube zijn handig om een soort van voorselectie te maken, welke gear je zou willen testen, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Dat is ongetwijfeld waar. Maar al je, zoals ikzelf, een toonbeeld van amateurisme bent is het niet altijd even leuk om in een winkel uitgebreid te gaan testen. Zeker als, zoals in mijn geval, de plaatselijke verkoper die op je vingers staat te kijken één van je eigen gitaarhelden is :)

Brum
13 februari 2014, 15:29
Ik vind die Hermans eigenlijk zowat het tegendeel van inspiratieloos, zeker als ik hem vergelijk met de grote meuk aan geartesters op youtube. Lijkt me iemand die een heel breed spectrum van stijlen aankan en ook nog eens perfect weet te kiezen welke stijl best te gebruiken om de pedaal in kwestie (voor de kijker) goed te testen.

Nadeel is dan weer dat in zijn handen alles gewoonweg goed klinkt :)

Eh... Ik heb ook niet gezegd dat ik hem inspiratieloos vind hoor. Dat hield ik in het midden.;)

Rafke Pafke
13 februari 2014, 15:31
Eh... Ik heb ook niet gezegd dat ik hem inspiratieloos vind hoor. Dat hield ik in het midden.;)

Ah ja, dat was iemand anders in dit topic. Snorry :)

Pepe
13 februari 2014, 16:40
Je beoordeelt ook relatief. Het zal de reden zijn dat ie vrij consequent is met gitaren en amp.
Niettemin, ik kwam laatst deze tegen en na de eertste tonen wist ik al dat het voor mij is. Nauwelijks kleuring, geen compressie en alles met je volumeknop. Ik ken de Korg Vox, dat scheelt natuurlijk en je luistert wel door het spelen heen. Vrijdag is ie klaar dus volgende week kunnen we het zelf testen. Het was beter geweest als de winkel op hoek hem had maar in 9 van de 10 gevallen is het een ding wat niet in Nederland verkocht wordt.


http://www.youtube.com/watch?v=YNp8tnslfXY

Dimitri92
13 februari 2014, 20:20
Chapman kan best spelen, maar hij laat alles kut klinken imo. Wat een schelle sound heeft die gozer...

Kostwinner
14 februari 2014, 08:52
Ik vind testers op blote voeten juist iets heel relaxed hebben!
Ik ook. Thuis, heerlijk met je blote kakken stompen, niks mis mee. Maar dan niet op Youtube in closeup. :gitarist:

Kostwinner
14 februari 2014, 08:57
Sappige jonge mannen spelen meestal geen gitaar. Oude vieze zwetende en kalende mannen meestal wel. Pfff tis niet anders voor je meid.

Wie het wel snapt is Fuzzboxgirl op Youtube. Kijk maar, prachtig schoeisel! En elke clip een nieuw paar. Zonder sleehak ook nog! :cool:
http://youtu.be/1e33QTko2aY?t=47s

Fuhgawz
16 februari 2014, 00:24
Eh... Ik heb ook niet gezegd dat ik hem inspiratieloos vind hoor. Dat hield ik in het midden.;)

Ik was degene die Mike Hermans inspiratieloos noemde en ik blijf erbij. Wat speelt die gast een saaie riffs zeg, pffff...

soup
16 februari 2014, 22:26
http://www.youtube.com/watch?v=dBc6bJsycCk

Kostwinner
17 februari 2014, 11:07
Oeeee, die is goed, dank je Soup! Die gaat er meteen op. Keep 'em coming!