PDA

View Full Version : HNGD; Hagstrom Viking



blademan
10 februari 2014, 19:48
sinds 2 maanden in huis, wat een fijne gitaar. De Hagstrom Viking, speelt heerlijk, klinkt heerlijk. Top afwerking. Ik ben er erg blij mee! Mooie volle klank met een lekker rinkeltje! Een heerlijke aanvulling op mn Custom 77 LPs.

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/2013-12-23172026HDR_zps940a5335.jpg

frekie
10 februari 2014, 20:31
Ik durf deze gitaar niet uit te proberen in de lokale shop omdat ik hem toch niet ga kopen omdat ik al mijn hele huis vol gitaren heb. Maar desondanks vind ik ze er altijd wel uitermate smaakvol uitzien. Congrats!

jutter
10 februari 2014, 20:38
Hagstroms zijn mooi en klinken erg lekker! Ik zou graag een Hagstrom willen bezitten, alleen al om de geschiedenis! Gefeliciteerd bladerman!

Duhsjaak
11 februari 2014, 10:34
Van harte!
De geschiedenis van Hags wordt stelselmatig onderschat. Net als het hele merk trouwens.

Ik heb al enige jaren een Kinney opname (Camera voor de beeldbuis van een TV) van de NL TV op mijn compu staan waarop een Hag wordt gespeeld.

Eens kijken, ja hoor, ik dacht 1962 maar wie zal er klagen, hij staat inmiddels op JijTube:


http://www.youtube.com/watch?v=nq2jeWr0y9U

Vorm gaat zeker voor inhoud, want alle 'trendy' huppels maken zelfs het spelen van heel elementaire lead partijen onmogelijk.

Maar waar het om gaat natuurlijk is dat de ritme gitarist een Hag speelt en dat dat model nog steeds te koop is.
Very fucking geniaal als je het mij vraagt.

Jou wens ik veel plezier met je mooie gitaar.

Vriendelijke groet, Gus

humbucker
11 februari 2014, 11:16
Mooi hoor! Medegitarist van de band heeft er ook zo een, klinkt erg goed!

vulvasonic
11 februari 2014, 12:07
Ja, absoluut niet vies. Ergens blijf ik het jammer vinden dat ze niet die oude strat-achtige kop zijn blijven gebruiken, hoewel de kop van nu veel meer 'eigen' is en ontegenzeggelijk Hagstrom.
Blijft mooi!
Voor iets meer pegels had ik zelf mijn voorkeur uitgesproken voor de chique, witte Deluxe uitvoering, maar ja........ Trouwens, in stemmig zwart is ie ook niet vies. :)

Gefeliciteerd iig!!!

FruscianteFan
11 februari 2014, 12:41
Heerlijke gitaar!

nusti
11 februari 2014, 14:15
Erg mooie gitaar en de kop is echt uniek, meteen herkenbaar. Hagstrom is inderdaad erg onderschat, veel gitaar voor niet zoveel geld. Hoe is het halsprofiel van deze?

blademan
11 februari 2014, 15:25
halsprofiel is lekker smal vind ik, geen idee hoe dat heet in terms of C/D of zo, maar gewoon een lekker halsje. De elementen vallen me ook erg mee, klinken gewoon goed, die hoef ik niet te vervangen. Wel worden de potmeters op termijn een keer ge-upgrade, maar da’s normaal in een gitaar van deze prijs.