PDA

View Full Version : Stroomkabeltjes van voeding naar pedaal



Sjors1994
10 februari 2014, 13:22
Hallo!

Na jaren gespeeld te hebben met een super rommelig pedalboard, leek het me tijd om eens met een schone lei te beginnen en een pedaltrain aan te schaffen. Deze wil ik nou ook helemaal netjes en strak maken.

Plannen voor een patchbay zijn al gemaakt en zal binnenkort aan begonnen worden.

Nou wil ik dus ook me stroomkabeltjes vanuit me voeding naar me effecten netjes weg werken. Het probleem is, deze zijn erg kort, dus je zult ze altijd onder de pedaltrain zien lopen.

Nou is dus mijn vraag:
Weten jullie waar ik (voor niet al te veel geld) langere kabeltjes kan kopen? Laten we zeggen 50-70 cm?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt, Sjors

peter_heijnen
10 februari 2014, 13:35
Voor niet al te veel geld koop je wat twee aderige kabel, die zet je dan precies op maat en uiteraard met de correcte polariteit tussen de twee uiteindes van de doorgeknipte te korte kabeltjes die je nu hebt. Even solderen voor de zekerheid en wat isolatie eromheen en klaar. Je gaat de kabeltjes toch wegwerken, dus het hoeft niet mooi.

MArcok
10 februari 2014, 14:40
http://www.bax-shop.nl/patchkabel/procab-cab790-stereo-jack-patchkabel-0.60-meter-set-van-6/product-details.html

Michael AE
10 februari 2014, 14:59
Dat zijn jack-kabels, geen stroomkabels.

MArcok
10 februari 2014, 15:41
sorry, beetje te snel gelezen :-)

danee
13 februari 2014, 13:01
Ik heb ze zelf gesoldeerd. Ben je niet handig met de soldeerbout dan ff een electronica winkeltje zoeken die ook reparaties doen. Die solderen het zo voor je. Ik heb geinvesteerd in een goed soldeerstation. (Rond de 70 euro) Soldeer nu alle kabels zelf, en mijn kabels ook wanneer nodig. Uiteindelijk verdient zo'n soldeerstation zichzelf terug. Ik weet niet of het was is maar bij de lidl staat nu een soldeer station voor 11 euro. Zag er best goed uit. Regelbare temperatuur enz. Voor kabels solderen zijn deze prima volgens mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk