PDA

View Full Version : NGD! Yamaha SA2200



Stratkerel
9 februari 2014, 13:21
Eerder al een topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?164384-Yamaha-SA2200-uitproberen-in-en-rond-het-Gentse)gestart over zulk een gitaar kunnen uitproberen, maar al relatief snel een tweedehands model tegengekomen aan een gunstige prijs.

Ik heb ze dus niet kunnen laten liggen.

Dit is mijn eerste semi-hollow gitaar; het blijft een klein beetje fout voelen dat het meteen zulk een klepper geworden is. Ik blijf er ergens van overtuigd dat een chinese ibanez van 350 euro ook al meer dan goed genoeg zou geweest zijn voor mij. Mijn eksterogen daarentegen plus het feit dat je moeilijk iets tegen een topgitaar kan hebben haalden me toch over de streep.

Mijn persoonlijke foto is nu met mijn cheap smartphone camera niet echt een meerwaarde ten opzichte van de foto's die de vorige eigenaar had gemaakt.

Als "bewijs" daarentegen. :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/48551246/sa2200/2014-02-09%2008.56.13.jpg

Rinze
9 februari 2014, 13:25
Holy crap, wat een mooi ding!:crazyhappy:

jutter
9 februari 2014, 14:19
Het is stil op het forum........ doodstil......

MOOI

arnoldtims
9 februari 2014, 14:58
We zaten naar Irene te kijken maar je hebt gelijk een mooi ding.
Vind dat er een mooie burst op zit die ook mooi afsteek bij de binding, kortom een mooi ding

Dweezman
9 februari 2014, 16:44
Mijn God!

Wat een beauty. En wat ben ik jaloers, niet normaal. Maar ook blij voor je, natuurlijk.
Schitterend!

Mooiste gitaar voor komend jaar is voor mij duidelijk.

almarvk
9 februari 2014, 20:04
Gloeiende gloeiende wat een lekkere gitaar!

vulvasonic
9 februari 2014, 20:26
Deze gitaar is niet vies!

Tupelo
9 februari 2014, 21:59
Cool, en congrats.

Hoe klinkt dat nou ter vergelijking van een ES335 ?
Ik ben vooral benieuwd wat er standaard aan pups in zit; is dat hot, of juist low output; en response..?

humbucker
9 februari 2014, 23:21
Top! Gefeliciteerd. Prachtgitaar!!

frekie
10 februari 2014, 20:27
Heel verstandig Stratkerel. Gewoon een paar maanden hamburgers eten overleef je ook wel weer. En nu heb je een gitaar voor het leven waar je nix meer aan hoeft te doen. En die zijn waarde toujours houdt. Wel regelmatig bespelen he!

Stratkerel
11 februari 2014, 10:02
Waaw de complimenten zijn wel bijzonder intens! Hartelijk dank allemaal!


Heel verstandig Stratkerel. Gewoon een paar maanden hamburgers eten overleef je ook wel weer. En nu heb je een gitaar voor het leven waar je nix meer aan hoeft te doen. En die zijn waarde toujours houdt. Wel regelmatig bespelen he!

Dat spelen is al dik in orde, heb er al wat uren meer gespendeerd en er zullen nog bijzonder veel uren volgen. En inderdaad: af en toe een wortel knagen hier en daar: het is de gitaar wel waard



Wat een beauty. En wat ben ik jaloers, niet normaal. Maar ook blij voor je, natuurlijk.
Schitterend!

Mooiste gitaar voor komend jaar is voor mij duidelijk.


Dank Dweezman: ik kan je wel zeggen; een SA2200 is niet onbereikbaar! zeker niet als zelfs ik mij dr een blijk te kunnen permitteren...

Niet lang nadat ik mijn zinnen op deze had gezet, dook deze op voor 2/3 van de nieuwprijs. Zelfs die nieuwprijs is vergeleken met andere gitaren van dit kaliber de moeite.

Dat van die wedstrijd is nog niet in me opgekomen; maar nu je het zegt... :)


Hoe klinkt dat nou ter vergelijking van een ES335 ?
Ik ben vooral benieuwd wat er standaard aan pups in zit; is dat hot, of juist low output; en response..?

Ik moet zeggen ik heb nog nooit in mijn leven een originele ES335 aangeraakt. De humbuckers zijn effectief wat minder hot dan die in mijn Burny. In die Burny daar zitten dan ook weer echte dimarzio brulboeien in. Tegelijkertijd is van de SA2200 de humbucker aan de brug bijzonder 'sappig en romig' als ik de recto-setting van mijn pre-amp gebruik. Als ik heel eerlijk moet zijn, klinkt mijn neck-humbucker van de Yamaha niet geschikter voor jazz dan de neckhumbucker van mijn burny. Ook niet minder geschikt, gewoon anders. Kan er mijn vinger niet op leggen. Mijn oren moeten best nog wennen aan de Yamaha.

Qua spelen heeft het moeten wennen aan een es335-achtige ook een paar dagen geduurd, maar het ultracomfortabele speelgevoel dat ik er van had verwacht begint nu echt te komen.