PDA

View Full Version : sessionette 75



servicar
8 februari 2014, 23:05
goedenavond, ik speel met 2 sessionettes75 gekoppeld aan een zoom9050 de ene versterker wordt aan de achterkant loeiheet de andere heeft hier geen last van, heb de speakers al even omgewisseld maar dit helpt niks.............

aan de binnenkant van het versterkergedeelte is niets aparts te zien voor zover ik het kan bekijken en er stinkt ook niks noch is er iets zwarts te zien

wat is hier de oorzaak van ?? en kan dit kwaad??

miyaru
9 februari 2014, 00:19
Kan denk ik zeker kwaad. Laat hem even nakijken. Die beestjes werken met een type mosfet die lastig of niet te krijgen is, dus wees er zuinig mee. Robin

Dirk_Hendrik
9 februari 2014, 10:10
Is niet goed. Sessionettes horen niet heet te worden en genoeg koeling te hebben aan de behuizing. Ik heb er 4 en geen ervan wordt heet.

cluseau
10 februari 2014, 13:07
Misschien lekkage in de drivers, elko lek of ruststroom verkeerd afgeregeld.

Heb je een transistor eindtrap of een powermodule?

servicar
10 februari 2014, 20:26
hoe kan ik zien welke eindtrap ik heb? ik heb niet zoveel verstand van elektronica

Dirk_Hendrik
10 februari 2014, 22:16
Schiet een foto en post die effe. Ik geloof dat ik alle varianten Sessionette eindtrap wel ken, inclusief die die ik zelf bedacht toen bleek dat de replacements van Award-sessionette uitverkocht waren.

cluseau
10 februari 2014, 23:15
Voel maar waar hij het eerste warm wordt. Zit daar een blok van ca 10cm met een paar draden dan heb je een module. Zit er op die plaats een printje met zichtbare componenten en twee op opstaande koelplaatjes dan ben je de gelukkige eigenaar van een herstelbare eindtrap. Een module kun je alleen vervangen door een nieuwe module of een van de creatie's van dirk-hendrik.

Dirk_Hendrik
11 februari 2014, 09:25
. Zit er op die plaats een printje met zichtbare componenten en twee op opstaande koelplaatjes dan ben je de gelukkige eigenaar van een herstelbare eindtrap.
Mits het niet de power mosfet's zijn. Krengen zijn niet te vinden...

Pilsje1
21 mei 2014, 13:42
Ik heb een Sessionette 75 die ik niet meer aan de praat krijg. Iemand hier enig idee? Ik heb allerlei foto's van de binnenkant gemaakt, maar ben verder niet technisch.

cluseau
21 mei 2014, 19:50
Waar zijn die foto's dan en wat wil je weten ?