PDA

View Full Version : buizenversterker werkt enkel gekanteld



maarten71
8 februari 2014, 14:32
Hallo,
Sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een gibson ga 5 goldtone buizenversterker,maar sinds enkele weken laat die het afweten.
probleem is namelijk:als ie rechtop staat dan kraakt ie even en dan geluid weg.Als ik hem dan kantel of op zijn buik leg dan speelt ie normaal.
Het lijkt me sterk dat de lampen al versleten zijn,ik denk niet dat ze meer dan 25 speeluren op hun teller hebben staan en het contactlampje blijft ook altijd branden dus de stroom wordt niet onderbroken als ie rechtstaat.
Iemand die me hierbij kan helpen/wijzer maken?
Maarten

nico verduin
8 februari 2014, 15:11
Klinkt als een los contact. Zou wel oppassen. Kan ook het verkeerde losse contact zijn en dan kan het alsnog je eindbuizen kosten. ff na laten kijken.

jacky
8 februari 2014, 20:30
heb je de oude lampen nog steek die er even in,zal niet de eerste keer zijn dat een nieuwe buis het af laat weten.

maarten71
9 februari 2014, 11:17
Heb alles nog eens opengemaakt en zie niet meteen iets los zitten.de oude lampen heb ik spijtig genoeg niet meer.heb wel nog een andere versterker met dezelfde lampen;kan ik deze proberen in de gibson of moet ik nog met iets rekening houden?

Gearjunkie
9 februari 2014, 12:08
Als het dezelfde zijn kan het.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

cluseau
9 februari 2014, 12:31
Ik geloof niet zo in een buis maar denk eerder aan een buisvoet. Ook een las aan de buisvoet is een optie. Allemaal speculatie want er zijn natuurlijk meer componenten welke los kunnen zitten en aangezien alles een gewicht heeft levert de zwaartekracht zijn bijdrage. Niet langer mee klungelen maar goed laten onderzoeken voor je het erger maakt

maarten71
12 februari 2014, 13:43
ga hem voor de zekerheid toch maar binnendoen;bedankt voor de reacties