PDA

View Full Version : Xotic SP compressor geschikt voor funk



stratestic
8 februari 2014, 12:11
Ik ben op zoek naar een compressor voor funk(slagjes).

Ik zoek daarom een compressor die niet ultra clean blijft en mijn geluid een beetje kleurt, zeg maar een beetje hoog toevoegt de 'snappy quak sound'.

De Xotic SP compressor lijkt mij wel wat, eenvoudige bediening met de blend knop en compact formaat.


Ik kan in de buurt het pedaal alleen nergens testen dus wilde, voordat ik het via een webshop bestel, vragen of er hier iemand ervaring met het pedaal heeft en of het geschikt zou zijn voor funk.

Speel overigens een stratocaster.

dacrow
8 februari 2014, 12:30
Ik ben op zoek naar een compressor voor funk(slagjes).

Ik zoek daarom een compressor die niet ultra clean blijft en mijn geluid een beetje kleurt, zeg maar een beetje hoog toevoegt de 'snappy quak sound'.

De Xotic SP compressor lijkt mij wel wat, eenvoudige bediening met de blend knop en compact formaat.


Ik kan in de buurt het pedaal alleen nergens testen dus wilde, voordat ik het via een webshop bestel, vragen of er hier iemand ervaring met het pedaal heeft en of het geschikt zou zijn voor funk.

Speel overigens een stratocaster.

Strat op de stand mid/neck PU geeft toch al een mooi funky geluid?

Tenzij je amp al overstuurt?

ellisvertellis
8 februari 2014, 16:40
Ik heb ook een strat! :-)

… en een SP compressor. Geweldig ding, een pak veelzijdiger als de Dynacomp die ik daarvoor had. Een van de grote verschillen kwa geluid is de aanslag "plop", die klinkt zachter en minder scherp/snappy als bij de Dynacomp, in mijn ogen wat muzikaler.

Het is zeker een helder klinkende compressor, dus deze zou voor jou wel eens een goeie kunnen zijn. Het is niet dat hij echt kleur toevoegt aan je klank, alles komt er gewoon wat frisser uit.

Ik had hem ook blind gekocht en vanaf de eerste test erg blij met mijn aankoop. Ik speelde een tijd in een pop/funk band en een compressor is daar zeer bruikbaar. Wat mij betreft een echte aanrader!!