PDA

View Full Version : gitaar bouwen...



sickpunk
3 juli 2003, 15:58
ik wil een gitaar gaan bouwen, heel leuk natuurlijk... maaruhm, zijn er ook zaken in noord-holland die losse body en losse halsen hebben.. heb op de site van huub boel gelezen dat hij ze had, en heb familie vlakbij zutphen wonen(deventer) maarja, moet ik wel eerst naar m'n familie toe ;) vandaar de vraag, zijn er ook in noord-holland zaken die ze op voorraad hebben? en zoja... WEBSITE?!

alvast bedankt..

Raffel
3 juli 2003, 16:00
uuh ik weet niet waar Vox Humana zit, maar daar kan je anders wel online bestellen.

http://www.voxhumana.nl/

sickpunk
3 juli 2003, 16:06
vlaardingen..?(mijn topografie is slecht) maar ligd geloof ik niet echt in de buurt, en heb het niet zo op online bestellen, wil wel weten dat ik het goede krijg en niet iets anders..

Raffel
3 juli 2003, 16:10
of je maakt er zelf 1 als je een beetje handig bent, op i-net is een hoop informatie te verkrijgen. Voornamelijk van jems :S

sickpunk
3 juli 2003, 16:11
denk niet dat ik zo goed ben met een frees machine.. en een hals zelf maken lijkt me helemaal te moeilijk, dus wil kantenklaar alleen nog alles monteren en spuiten en niet echt meer fresen ofzo

King_Nothing
3 juli 2003, 16:42
is t voor jou niet wat om een bouwpakket te kopen met alles erop en eraan (of bij in dit geval) of wil je je eigen pu's, stemmechanieken etc.?

Over die zaken in NH moet je fred dons misschien ff raadplegen. die weet dat waarschijnlijk wel.

mocht je echt een bouwpakket willen moet je ff in een ander topic kijken. daar staan links naar fabriekanten daarvan.

sickpunk
3 juli 2003, 16:49
bouwpakket is natuurlijk ook een optie, ik kan wel een hoop, maar freesen ofzo kank echt niet, solderen enz gaat me echt perfect af(oefening baart kunst:D) ik zal ff kijken THANX!! ow fred dons.. als je wat weet.. dan hoor ik het vast wel he??

thanx

iam
3 juli 2003, 16:50
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12471.htm?zoek=body

hier kan je mss wat mee doen?

enkel nog te spuiten en niet echt duur

sickpunk
3 juli 2003, 16:53
dies ook goed jah, maar heb je weer het probleem, kut eind weg... en de trein is niet echt goedkoop te noemen... en me pa vind het prachtig om te helpen(die EKO heeft hij ook mee geholpen) maar wat minder om weer een pokke eind te rijden... maar zoiets zoek ik dus wel jah...

iam
3 juli 2003, 16:54
mss is verzending dan geen goed idee?
zoveel kan dat toch niet zijn?
en zoveel risico isser toch niet... tis binnen nederland dus

marc_o
3 juli 2003, 19:10
Tja, Sickpunk, wat wil je nou eigenlijk, alles is te ver en moeilijk, wil je soms dat de aanbieders van bodyparts bij jou op de stoep komen staan ofzo?
Je moet er wat voor over hebben, en denk nou niet dat het makkelijk is zo'n ding in elkaar schroeven, je zult onderweg nog wel een vloekje laten vallen hier en daar, dus hup, pak die OV kaart en reis dat land door, het is nog leuk ook.

King_Nothing
3 juli 2003, 19:35
Tja, Sickpunk, wat wil je nou eigenlijk, alles is te ver en moeilijk, wil je soms dat de aanbieders van bodyparts bij jou op de stoep komen staan ofzo?
Je moet er wat voor over hebben, en denk nou niet dat het makkelijk is zo'n ding in elkaar schroeven, je zult onderweg nog wel een vloekje laten vallen hier en daar, dus hup, pak die OV kaart en reis dat land door, het is nog leuk ook.

t is wel veel simpeler dan helemaal zelf de gitaar maken. en misschien heeft ie niet eens een ov.

Maar misschien moet je je vader es lief aankijken en zeggen dat je de benzine lapt. bij mij werkt dat altijd wel.

Jay Cal
3 juli 2003, 19:40
www.rockinger.com

Superservice, superonderdelen en lekker vanuit de luie stoel kopen.

Greetz!

iam
4 juli 2003, 11:30
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12509.htm

ziehier nog een body!!!
uit korina voor slechts 75

Swan
4 juli 2003, 11:36
www.rockinger.com

Superservice, superonderdelen en lekker vanuit de luie stoel kopen.

Greetz!



wel erg weinig keus......10 nekken maar bijv

Polytheme Pam
4 juli 2003, 12:06
ik wil een gitaar gaan bouwen

sickpunk,

ik heb een aantal jaren geleden een body en hals laten bouwen bij Vox Humana...door tijdgebrek heb ik er verder niets meer mee gedaan en ligt `tie nu op zolder...

Het is een Sunburst Strat met een 22 frets hals..

pickup-config: HB -- SC -- HB

als jij (of iemand anders) belangstelling hebt dan stuur ik wel een e-mailtje met foto`s of ik post ze in deze thread...


JAAHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!...IK WEET `T......DIT HOORT EIGENLIJK OP GITAARMARKT!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

maar is wel ff makkelijker zo....stuur maar een boetekleed :D

Soulflyhigh
4 juli 2003, 12:15
Sickpunk bij jou in de buurt zit idd Huub Boel een gitaarbouwer maar hij verkoopt ook losse delen geloof ik. Check het maar ff hij staat gewoon op gitaarnet.nl

sickpunk
4 juli 2003, 21:37
Polytheme Pam: foto mag je wel f sturen ja :D

Soulflyhigh: huub boel zit juist niet bij mij in de buurt, zit +- 150-200 KM verder op ;)

sickpunk
4 juli 2003, 21:39
Tja, Sickpunk, wat wil je nou eigenlijk, alles is te ver en moeilijk, wil je soms dat de aanbieders van bodyparts bij jou op de stoep komen staan ofzo?
Je moet er wat voor over hebben, en denk nou niet dat het makkelijk is zo'n ding in elkaar schroeven, je zult onderweg nog wel een vloekje laten vallen hier en daar, dus hup, pak die OV kaart en reis dat land door, het is nog leuk ook. als ik een OV had, was ik allang gegaan, maar heb dus geen OV dus word een beetje duur om dan het land rond te reizen, vandaar ook de vraag, of er dichter bij ook wat was;)

Polytheme Pam
7 juli 2003, 12:20
Hey sickpunk,

hij staat op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/12597.htm