PDA

View Full Version : Mooer micro power supply



mattihafler
7 februari 2014, 18:38
Ik ben voor mn compacte pedalboard op zoek naar een compacte powersupply.
Heb nu de Powerplant Jr. Maar die is met mn 'nieuwe' set-up iets te beperkt.

Wat er nu op staat:

Korg Pitchblack (45Ma)
Vox Delaylab (200Ma)
Mooer Eleclady (10Ma)
Mooer modfactory (128 Ma)
Mooer Green Mile (7Ma)
Mooer Blade (20Ma) (sluit ik alleen aan bij repetities)

Aangezien de Harley Benton Powerplant Jr. 'maar' 120Ma per output heeft...en de Vox delaylab(200Ma) én de Mooer modfactory (128Ma) boven die 120 komen, zou ik die beide met een Y-kabeltje moeten voeden.
Dan heb ik dus nog 1 output over. In de huidige set-up zou ik het dan (met n daisy-chain) zeker nog redden..maar het laat weinig ruimte voor uitbreiding.

Nu is er dan de Mooer Micro Power.
8 "beveiligde"(??) outputs van 300Ma elk.
Mooer kennende zal het wel een kleine unit zijn...maar de AC zal ook maar n dun stekkertje/draadje zijn, met daaraan weer n adapter schat ik zo...

Iemand ervaring met deze dingen? Vond vooral prijs wel interessant van deze.
De Cioks Schizophrenic Link komt ook aardig in de buurt qua opties..maar ook weer halve meier duurder...

Oh ja! de evt. nieuwe unit mag niet breder zijn dan 16cm... :D

HaroldA
7 februari 2014, 21:06
Iemand ervaring met deze dingen? Vond vooral prijs wel interessant van deze.
De Cioks Schizophrenic Link komt ook aardig in de buurt qua opties..maar ook weer halve meier duurder...

Die Cioks is niet voor niets duurder ... zeker voor je voeding zou ik voor kwaliteit gaan; ik heb een Cioks DC-8.

groovieguitarguus
7 februari 2014, 21:40
Burkey maakt ook heeeeeele mooie producten!!!!

http://webshop.burkey.nl/page1/5.html


http://guitarking-webshop.nl/images/prod/30502/zoom/burkeySIX.jpg

HaroldA
7 februari 2014, 21:43
Burkey maakt ook heeeeeele mooie producten!!!!

Nee: 100mA each.

groovieguitarguus
7 februari 2014, 21:49
Ik heb een paar y-kabels gemaakt... voed mijn hele plank ermee... incl. 300ma Timeline...

HaroldA
7 februari 2014, 21:53
Ik heb een paar y-kabels gemaakt... voed mijn hele plank ermee... incl. 300ma Timeline...

Des te meer Y-kabels, des te nuttelozer de geïsoleerde outputs.

mattihafler
7 februari 2014, 21:55
Met maar 6 outputs kom ik dan weer snel in de problemen.. nee, prima dingen van burkey...maar de six is te beperkt..de flatliner te uitgebreid en groot

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

mattihafler
7 februari 2014, 23:18
Mooer geen reële optie. Cioks lijkt n goeie...of anders een tweede pp jr. Erbovenop klussen... what to do,what to do..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

mattihafler
8 februari 2014, 08:33
Carl Martin pro power is ook een serieuze kandidaat met z'n 150Ma voor uitgang 1 t/m 5. En 6 en 7 a 350Ma.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

hefke
8 februari 2014, 11:05
Zou dit een optie voor je kunnen zijn?
http://www.thegigrig.com/europe/acatalog/PowerPathDiagram.html

Voordeel vind ik dat het compact en modulair is. Nadeel vind ik echter weer de prijs voor aparte adapters.
Op dit moment voed ik alles met aparte voedingen, wat toch de nodige plaats in neemt. Omdat ik pertinent geen daisy-chain principe wil, loop ik bij de bekende voedingen al gauw tegen beperkingen aan bij evt. uitbreidingen.
Iemand ervaring met dit systeem van gigrig?

mattihafler
8 februari 2014, 11:15
Op zich leuk concept..maar als je geïsoleerde voedingen wilt moet je telkens meer extra's kopen.. leuk idee...maar teveel gedoe denk ik..en dan die prijs...mwoa.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Lomeos
8 februari 2014, 12:12
Zou dit een optie voor je kunnen zijn?
http://www.thegigrig.com/europe/acatalog/PowerPathDiagram.html

Voordeel vind ik dat het compact en modulair is. Nadeel vind ik echter weer de prijs voor aparte adapters.
Op dit moment voed ik alles met aparte voedingen, wat toch de nodige plaats in neemt. Omdat ik pertinent geen daisy-chain principe wil, loop ik bij de bekende voedingen al gauw tegen beperkingen aan bij evt. uitbreidingen.
Iemand ervaring met dit systeem van gigrig?

Ik gebruik een gigrig generator en diverse adapters om alles te voeden. Niet goedkoop, maar het werkt fantastisch en feilloos. Ik gebruik nu twee geïsoleerde 9V adapters voor de Timeline en de whammy, verschillende virtual batteries voor oude pedalen en twee 9-12V adapters voor oude Boss ACA pedalen. De rest is niet geïsoleerd. Het levert 5A en ik kan zonder moeite aanpassen en uitbreiden. Eén stekker in het stopcontact en klaar.

hefke
8 februari 2014, 12:13
Met de basepack 3 ( 259 euro) heb je 8 geïsoleerde uitgangen van elk 150mA. Hier kom je al een heel eind mee (althans in mijn situatie). Evt zou je nog een daisy-chain kunnen gebruiken.

Wat ik zelf een nadeel vind zijn de prijzen voor de accessoires voor pedalen die meer vragen dan 9V of 150 mA. Het enige alternatief voor mij zou de Cioks Ciokolate zijn, maar die kost ook 389 eurootjes en als ik uitbreid of iets vervang loop ik mss weer tegen de beperking van het aantal uitgingen aan. En die is ook weer groot en neemt teveel plaats in. Voorlopig blijf ik dus met losse voedingen werken, maar het systeem van gigrig vind ik qua mogelijkheden zeker een alternatief.

hefke
8 februari 2014, 12:23
Ik gebruik een gigrig generator en diverse adapters om alles te voeden. Niet goedkoop, maar het werkt fantastisch en feilloos. Ik gebruik nu twee geïsoleerde 9V adapters voor de Timeline en de whammy, verschillende virtual batteries voor oude pedalen en twee 9-12V adapters voor oude Boss ACA pedalen. De rest is niet geïsoleerd. Het levert 5A en ik kan zonder moeite aanpassen en uitbreiden. Eén stekker in het stopcontact en klaar.

Heb een oude Ibanez Tubescreamer OD808 uit begin jaren 80. Zou je die moeten (of beter kunnen) voeden met zo'n virtual battery of zou je hiervoor ook zo'n adapterkabeltje (http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-1-Spot-C35-Converter) kunnen gebruiken?

Is dit systeem nog ergens anders te koop dan via hun website?

Lomeos
8 februari 2014, 12:52
Heb een oude Ibanez Tubescreamer OD808 uit begin jaren 80. Zou je die moeten (of beter kunnen) voeden met zo'n virtual battery of zou je hiervoor ook zo'n adapterkabeltje (http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-1-Spot-C35-Converter) kunnen gebruiken?

Is dit systeem nog ergens anders te koop dan via hun website?

Ze hebben een handige lijst op hun website, met ontzettend veel effecten. Een virtual battery werkt goed en kun je ook voor andere pedalen gebruiken. Ook polariteit is dan geen issue. Dat andere kabeltje werkt ongetwijfeld ook goed, al zou ik wel een geïsoleerde voeding gebruiken voor oude pedalen.

http://www.thegigrig.com/acatalog/TheGigRig-Modular-Power-Supply-EFFECTSLIST.html#SID=24

Voor zover ik weet gaat het alleen via hun website, al heeft crushthebutton.com soms ook wel iets op voorraad.

mattihafler
8 februari 2014, 16:08
Ik heb toch maar de Carl Martin pro power aangeschaft..voldeed het beste aan mijn wensen icm budget.
Vanavond eens aansluiten..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

hefke
8 februari 2014, 18:21
Ze hebben een handige lijst op hun website, met ontzettend veel effecten. Een virtual battery werkt goed en kun je ook voor andere pedalen gebruiken. Ook polariteit is dan geen issue. Dat andere kabeltje werkt ongetwijfeld ook goed, al zou ik wel een geïsoleerde voeding gebruiken voor oude pedalen.

http://www.thegigrig.com/acatalog/TheGigRig-Modular-Power-Supply-EFFECTSLIST.html#SID=24

Voor zover ik weet gaat het alleen via hun website, al heeft crushthebutton.com soms ook wel iets op voorraad.

Bedankt voor de info.
Welke stekker zit aan zo'n virtual battery? voor de Ibanez TS808 moet ik zo'n 3.5 mm met positieve tip hebben (of zo'n batteryclip)

Lomeos
8 februari 2014, 21:33
Bedankt voor de info.
Welke stekker zit aan zo'n virtual battery? voor de Ibanez TS808 moet ik zo'n 3.5 mm met positieve tip hebben (of zo'n batteryclip)

Volgens mij hebben ze alleen een standaard center-negative of een clip.

WillemdaGuide
4 januari 2017, 12:19
Even een gruwelijke bump voor dit draadje, maar ik zit met het volgende.

Voor mijn nieuwe board gebruik ik een Voodoo Lab 4x4 om eea van stroom te voorzien, maar ik loop er tegenaan dat ik onvoldoende outputs heb. Aangezien deze Mooer Micro power wordt gevoed met een 12 volts adapter dacht ik dat dit misschien een mooie aanvulling zou zijn. Ik gebruik dan 1 high current 12v output van mijn 4x4 om de Mooer te voeden.

Echter de Mooer vraag 12v, 2A en mijn high current output geeft iets van 400 of 500 MA. Zou dit werken? Ik heb de Mooer alleen maar nodig voor wat extra 9volt outputs, komt niks zwaars aan te hangen. Iemand enig idee?

HaroldA
4 januari 2017, 14:54
Echter de Mooer vraag 12v, 2A

De Mooer zelf vraagt niets, maar kan tot 2A nodig hebben als je daar weer een hele hoop pedalen aan hangt.

WillemdaGuide
4 januari 2017, 15:19
Eens, maar op de input voor de voeding staat, 12V, 2A. Ik ga er voorzichtigheids halve van uit dat dat ding graag 2A wil op de opgegeven aantal ma's per output te kunnen leveren. Maar zou het dan gewoon een kwestie van less in, less out zijn?

HaroldA
4 januari 2017, 15:20
Eens, maar op de input voor de voeding staat, 12V, 2A. Ik ga er voorzichtigheids halve van uit dat dat ding graag 2A wil op de opgegeven aantal ma's per output te kunnen leveren. Maar zou het dan gewoon een kwestie van less in, less out zijn?

Stroom gaat pas lopen als er vraag naar is.

AoDf
4 januari 2017, 19:04
Wat Harold zegt idd, die 2A betekent dat de Mooer 2 ampère kan leveren, indien gevraagd. Als jij de Mooer zelf voedt met een andere voeding die maar 500mA kan leveren geeft de Mooer in dat geval ook maar max. 500mA aan de pedalen die je daarop aansluit.

WillemdaGuide
6 januari 2017, 10:48
Thx mannen, dat dacht en hoopte ik al, maar ik beschouw dit nu als bevestigd :)