PDA

View Full Version : Oerneurodrone en Onderwaterbeton



Cageman
7 februari 2014, 16:35
Hallo allen,

Ik heb weer eens wat in elkaar gezet en ben benieuwd wat men er zoal van vindt.

De eerste is begonnen als een testopname van gedidgeridoo, wat ik sinds een paar weken doo.
De tweede is meer een rommeltje (sketch wil ik het niet noemen :p ;)) dat nog op het opname-apparaat stond van een maand geleden.

Luisteren met koptelefoon is aan te raden. Het is wat eentonig qua spel, maar het gaat juist om het geluid.

Oerneurodrone:

SC: https://soundcloud.com/cageman-2/oerneurodrone
YT:

http://www.youtube.com/watch?v=-FzZn87u4xs

Onderwaterbeton:

SC: https://soundcloud.com/cageman-2/onderwaterbeton
YT:

http://www.youtube.com/watch?v=Qc8Kwh3VvQ4


Tips, kritiek, vragen of andersoortige opmerkingen zijn welkom. :)

Loeters,

Merijn

Ernest01
7 februari 2014, 17:07
Eerste nummer is vrij eentonig, maar wel leuk die didgeridoo. In ieder geval heel apart.
Wat meer variatie zou hel interessanter maken.

Tweede stuk is in het rechterkanaal de toongenerator die overheerst.
Voor mij in ieder geval dusdanig 'vervelend' dat ik niet het hele nummer hebt beluisterd.
Dus misschien dat het verder in het stuk beter gaat...

Heb leukere/mooiere nummers van jou gehoord. Maar dit waren testjes, als ik het goed begrijp.

Cageman
8 februari 2014, 00:27
Hee Ernest,

Bedankt voor het luisteren en reageren. :)
Het zijn maar tot op zekere hoogte testjes. (eigenlijk is alles geen test, ofwel alles wel een test; daar zal ik mij niet achter verschuilen.)

Waar ik bij deze twee nummers zelf vooral erg tevreden mee ben, is de mix. Daar haal ik bij deze twee achteraf ook mijn plezier uit als ik ze nog eens luister. Verder zijn ze inderdaad vrij eentonig (alhoewel er wel subtiele veranderingen plaatsvinden). De didge is bovendien letterlijk vrij eentonig en ik vond het zonde om de drone tussendoor af te breken; dat zou "nepdidgen" zijn imo xD. Verder sta ik wat "Oerneurodrone" betreft volledig in m'n recht en wel door deze video: http://m.youtube.com/watch?v=XHSRv4Hsxn0 . Eentonig is maar relatief bedoel ik te zeggen. :-)

Ik blaat maar wat eigenlijk. Volgende keer bevalt het je weer beter hopelijk. In ieder geval beloof ik hierbij "structuur" en "variatie" in m'n volgende effort. Gheghe.

Loeters,

Merijn

zoldergitarist
8 februari 2014, 06:38
Beide perfect als filmmuziek !

Cageman
9 februari 2014, 10:16
Thanks! Is precies hoe ze bedoeld zijn. Nu nog een film xD.

Duhsjaak
11 februari 2014, 19:19
Thanks! Is precies hoe ze bedoeld zijn. Nu nog een film xD.

Ehmmm...... ja.
Diggeridooo too yoo too.

Ik hou niet zo van dat geluid. Zou vreselijk meditatief werken. En dat doet het ook. Het brengt me in contact met mijn innerlijke jeuk of zo. Iets dat ik normaal alleen met honden en katten heb. Maar misschien is zo'n digeridoo in zijn vorige leven wel canine geweest.

Dat onderwater gedoe vond ik stukken lekkerder. En terwijl ik er (nog eens) naar zat te luisteren, viel het me weer op hoe wij ongeveer tegenpolen zijn. Jij met je uitgekiende sfeerstukken en ik met mijn hap snap liedjes met kop en staart.
En dat wij het dan toch opbrengen om naar elkaars muziek te gaan zitten luisteren.

Superleuk. Ik kan niet wachten tot je volgende outrageous idee!
Bovenwater beton? Ik opper maar iets! LaMaarKome!!!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
11 februari 2014, 21:37
Als jullie samen zouden werken zou het resultaat iets in de richting van Bike of Scarecrow moeten worden. Dit heeft een hoog Pink Floyd gehalte, en dan de hele oude Floyd. Leuk, gewoon geklooi met geluiden... Het bewijs is weer geleverd, paddestoelen zelf plukken? Zorg dat je weet wat je doet ;)

Maar wat ik me nog steeds afvraag....
gedidgeridoo, wat ik sinds een paar weken doo.

is die spelfout nu opzet, of een gelukkig ongeluk?

Cageman
12 februari 2014, 00:21
@Gus: mocht m'n didge een enigszins oorspronkelijk karakter hebben, dan was hij in z'n vorige leven een boom. Hij is echter van kunststof; wat een vorige leven als hond of kat toch vrij onwaarschijnlijk maakt. ;)

Leuk te lezen dat je juist die tweede goed vond. Die was veel sneller geflanst dan die eerste. Bestaat ook maar uit 2 ingespeelde partijen.

Tegenpolen valt denk ik best mee. Jouw liederen zijn op momenten ook aardig spacend. Verder houdt het luisteren naar totaal andere soorten liedjes dan je zelf maakt, je muzikale geest een beetje open. Althans, bij mij.

Toffe reactie weer. Doet me goed. Bedankt. :)


@Harald: hèhè, nog iemand die 'm opvalt. :D Was misschien beetje te flauw. :-)

Geklooi met geluid is precies wat het is. Daadwerkelijk ingenieus gitaarspel laat ik lekker aan de experts over. -wijst- Gheghe. ;)

Samenwerken met Gus.. weet niet of dat wat zou worden. Alhoewel ik er altijd voor open sta. M'n volgende liedje, wat overigens weer wat swingender is en daarmee wat minder in paddo-stijl, bevat tamboerijn.. en klokt binnen de 2 minuten.. Ik hoop niet dat dat kwaad bloed zet. XD

Bedankt voor het luisteren en de complimenten.

:soul:

Loeters

Merijn