PDA

View Full Version : FLYING IN A BLUE DREAM - JOE SATRIANI



Gert-Jan
3 juli 2003, 15:54
Ik heb getracht om dit top nummer van Joe na te spelen. Viel niet mee, al die wisselingen (pentatonisch, mixolydisch etc). Timing is niet overal even best maar ach, het houd me van de straat. :lol:

http://www.gjvanwijk.nl/flying.mp3

delphiro
3 juli 2003, 16:38
:o :o :o :o

Dit had een uitvoering van Satch zelf kunnen zijn.. serieus!

Ik hoor geen directe fouten, je houdt niet exact hetzelfde aan als Satch maar dat doet Satch waarschijnlijk ook niet als ie het nummer weer eens speelt.

Het blijft natuurlijk een kopie maar het is een dikke 6+... meer meer meer :dance:

ps. ik heb hier nog dat dikke boek van Flying in a blue dream liggen.. heb je dat ook gebruikt of heb je het op gehoor uitgezocht?

Ibanez
3 juli 2003, 17:02
Klinkt erg heeel erg goed! Bijna perfect nagespeeld! Ook een lekkere sound heb je man! Waar speel je op? Ik wil meer horen :)

Mithrandir
3 juli 2003, 17:21
:o :o Very impressed, klinkt echt lekker sound en spel. Wel wat foutjes en slordigheidjes hier en daar idd, maar over het algemeen echt heel goed.

BTW, ben jij Gert-Jan van Wijk die altijd in de Amersfoortse Krant klote stukjes over Leusden schrijft?

Gert-Jan
3 juli 2003, 17:25
Nee ik ben niet zo'n schrijver..........

Mithrandir
3 juli 2003, 17:27
:D, had mogelijk geweest natuurlijk. Maar waar speel je op Gert-Jan?

Gert-Jan
3 juli 2003, 17:46
Ik speel op japanse strat met een hot-rail. Ik heb 'm wel laten afvlakken en herfretten bij Patrick Koopman in Weurt (de beste).

Verder gebruik ik een POD line6 dus eigenlijk heel basic allemaal.

slayurrr
3 juli 2003, 17:53
flying in a bleu dream is altyd al 1 van me favo nummers geweest van satriani en die versie van jou klinkt echt heel goed. lekker om naar te luisteren en je sound is lekker om aan te horen. je zit trouwens nog niet zolang op het forum, vertel is wat over jezelf :razz:

RadiuS
3 juli 2003, 18:43
wow, errug vet maar de sologitaar staat ietsies te zacht misschien.

Gert-Jan
3 juli 2003, 22:35
Ja klopt, ik heb nog een andere mix waarin dat beter is maar daar had ik nog geen mp3 van. Maar goed het gewoon voor de fun. Leuke site trouwens. Zal in de toekomst eens wat eigen brouwsels posten.

CU all :-D

Predator
4 juli 2003, 14:15
:o WAAAAAAAAAT!?!?!?!? Klinkt erg goed Gert-Jan! Dit zou mij ook van de straat houden denk ik zo.. Dit nummer is namelijk volop moeilijk en je speelt het gewoon goed. Zelf hoor ik ook niet veel fouten, je speelt wel sommige dingen ietsje anders maar het gevoel van dit nummer is gewoon een tijdopname. Satch speelt het ook ALTIJD anders.

Klinkt goed, de mix is ook wel okay, behalve als je laag gaat, dan flubbert het een beetje. Ga zo door!

Gert-Jan
4 juli 2003, 14:33
Thanks........ :oops:

Barret Wallace
4 juli 2003, 14:40
Nice :o gaaf gespeeld dude !

bijf meer posten zou ik zeggen ! 8-)

Bosch
4 juli 2003, 17:35
Hey Gert-Jan!

Well done!!! 8)

Weinig toe te voegen aan de complimenten van de anderen. :lol:

(Ps. als Shawn weer in het land is, stuur dan snel weer een mailtje.....vorig keer kwam niet goed uit :razz: )

Phoenix Rising
4 juli 2003, 19:51
Bedoel je Shawn Lane? Die was toch laatst in NL?

Bosch
4 juli 2003, 19:55
Ja idd. GJ wees mij op de mogelijkheid om een lesje te volgen, maar ik moest toen motorracen en kon dus niet :evil:

Phoenix Rising
4 juli 2003, 20:03
ah man jammer, preoriteiten he :)

Wel treurig allemaal wat er met die man aan de hand is hoor, maarja thats another story

Negative K3 fan
4 juli 2003, 20:44
Klinkt goed, niet helemaal vrij van fouten en slordigheden en de mix/toon had beter gekund maar niet veel en ook veel beter dan ik het kan en doe!

Gert-Jan
8 juli 2003, 12:27
Klopt wat je zegt, ik ga een nieuwe mix maken.

Bedankt voor je reactie.

Maiden Michiel
21 juli 2003, 19:58
Zeer goed gespeeld, en zoals ik al had gehoord bij de mega jam, gaaf geluid!!

MonkeyFace
22 juli 2003, 12:28
omg :o :o :o I'm VERY impressed!! dit klinkt echt koel man :) Ik ga denk ik maar eens kijken wat ik uit mn V-Amp kan krijgen :P :razz:

Gert-Jan
29 augustus 2003, 14:24
Sorry maar ik had de laatste reacties niet gezien. Beetje aso om niet te reageren, maar eehhhh beter laat dan nooit. Bedankt voor de feedback. :oops: :oops: :oops:

Arbz
30 augustus 2003, 15:56
Heel dik! Hulde :D

Lucky
1 september 2003, 15:54
ik ben niet zo'n fan van de stijl....maar ken het natuurlijk wel.
super strak gespeeld hoor!
ik doe het je niet na!

Nesker
3 september 2003, 20:54
Super Mooi 8-)

even een vraagje, welke settings gebruik je op de pod voor die lead?? echt super geluidje

Gert-Jan
3 september 2003, 23:53
Hey Thanks, ik gebruik gewoon een preset die ik van de line6 site heb geplukt. Ik kan 'm je wel mailen.

Trocar
4 september 2003, 00:33
Hey, dit had ik nog niet gehoord...

Kudo's for you! Echt gaaf, en lekker om naar te luisteren. Wat wordt de volgende? (Y)

Gert-Jan
4 september 2003, 08:01
Hey bedankt, ik heb al wat andere dingetjes gepost. De meest zooi staat ook op m'n website

http://www.gjvanwijk.nl

bassopotmus
18 september 2003, 17:34
leip dude, hoe lang oefen je hier nu op?

Gert-Jan
18 september 2003, 18:01
Tja, in het algemeen moet je gewoon blijven oefenen. Een dergelijk nummer uitzoeken is vooral veel ernaar luisteren en proberen uit te schrijven. Satriani gebruikt veel leuke technieken die ook in diverse oefeningen zijn te leren zoals legato's, hammeren, pulls e.d. Ook speelt hij veel combinaties van 7 noten. Maar he, er zijn boeken zat op dat gebied.

belfrink
1 oktober 2003, 12:08
Mag ik vragen hoe je dat eigenlijk allemaal opgenomen hebt. :D

spanky_franky
1 oktober 2003, 13:21
:o OMFG ! zeer goed!

al vind ik je 'Santana Jam' wel mooier, maar dat is omdat ik niet zo weg ben van Santriani`s muziek..

Gert-Jan
1 oktober 2003, 22:02
Bedankt voor de replies :roll:

belfrink: Ik neem alles op hetzij in Cakewalk of op mijn roland 1680 (harddisk recorder)

Fender, POD line6 en een backingtrack en ragge maar :razz: :razz:

belfrink
2 oktober 2003, 10:32
Misschien ee domme vraag maar: Wat is een backingtrack?

Gert-Jan
2 oktober 2003, 11:20
backing-track, backtrack, karaoke, geluidsband............ :-D

Een track (meestal een wav of mp3 bestand) met alleen de begeleidingsmuziek.