PDA

View Full Version : lampenversterker speelt enkel liggend op buik



maarten71
7 februari 2014, 13:03
hallo,

even voorstellen eerst:
ik ben maarten uit het exotische Belgie en doe al enkele jaren een poging 'the blues' te spelen.
Sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een gibson ga 5 goldtone buizenversterker,maar sinds enkele weken laat die het afweten.
probleem is namelijk:als ie rechtop staat dan kraakt ie even en dan geluid weg.Als ik hem dan kantel of op zijn buik leg dan speelt ie normaal.
Het lijkt me sterk dat de lampen al versleten zijn,ik denk niet dat ze meer dan 25 speeluren op hun teller hebben staan en het contactlampje blijft ook altijd branden dus de stroom wordt niet onderbroken als ie rechtstaat.
Iemand die me hierbij kan helpen/wijzer maken?

Tabula Rasa
7 februari 2014, 13:16
Kan vanalles zijn. Maar ik zou hem nu uit laten. Als het iets met de OT of de speakeraansluiting is, dan kan het je OT kosten. Lekker na laten kijken of eerst zelf heel voorzichtig van binnen kijken of je iets los ziet. Let op: hele hoge dodelijke spanningen binnenin, ook als ie al een tijdje uitstaat. Dus kijken met je ogen, niet met je vingers.

maarten71
7 februari 2014, 14:29
Heb hem idd al eens opengemaakt,zat niets los en zag op het eerste gezicht niets anders abnormaal.

muziekschuur
7 februari 2014, 14:34
Zit de buizenvoet vast op een printplaat?


http://www.youtube.com/watch?v=d19b4ghiFYU#t=72

Tabula Rasa
7 februari 2014, 14:41
Ik zie nu dat dit onjderwerp bij: "stel je voor" staat. Hier zal bbijna niemand kijken. Plaats dit onderwerp nog eens on de rubriek "werkbank"

maarten71
8 februari 2014, 14:26
De buizenvoet zit vast op de printplaat.Tabula rasa,bedankt voor de tip,ga ik doen en misschien nog wat foto's maken van de binnenkant .
thanks for the help