PDA

View Full Version : clip-on tuner



nak
6 februari 2014, 12:54
Ik ben op zoek naar een goede clip-on tuner maar weet niet welke geschikt is.
Het moet in ieder geval goed werken tijdens een live gig.
En ik houd ook niet van die 'zenuwachtige' wijzers/ledjes gedoe, gewoon een rustig wijzertje of led aanduiding.

Ernest01
6 februari 2014, 13:27
Mij bevalt de Boston BTU-200 goed. Eentje met 'rustige' streepjes als aanduiding en verlicht.

Plant
6 februari 2014, 13:50
De clip on tuners die ik wel eens gezien heb (merk / type weet ik niet) zijn erg klein en je kunt het schermpje naar je toe richten. Doordat ze zo klein zijn kun je er niet veel zinnigs op laten zien wat je ook nog op een meter afstand kunt zien. Die dingen beperken zich meestal tot de dichtstbijzijnde toonaanduiding en pijltjes of je daarvoor naar boven of beneden moet. Zodra je in tune bent, kleurt het hele display groen.

De vraag is waarom je een clip-on tuner wilt. Speel je (zoals ik) akoestsich en krijg je in een rumoerige omgeving met een gewone tuner met microfoon de boel niet gestemd? Dan zijn er ook losse klemmetjes met een kontaktmicrofoontje te koop die je op een bestaande tuner kunt aansluiten. Persoonlijk geef ik daar sterk de voorkeur aan.

denis.hermans
6 februari 2014, 14:53
Ik heb er een van Boss en die bevalt me erg goed ( robuuste uitvoering, groot lcd scherm, "rustige wijzer").

iWishmaster
6 februari 2014, 18:12
Ik heb een Snark, erg klein, erg snel en praktisch, bevalt goed.

Eric van Esch
6 februari 2014, 21:16
Ik heb zowel een Snark als een Korg AW2, de Snark is meer favoriet omdat deze rustiger aangeeft en ook snel en accuraat is. Maar de Korg is zeker ook een goede.

muziekschuur
6 februari 2014, 21:19
http://a2.images4.thomann.de/pics/prod/263767.jpg

Ace 1.15.19
6 februari 2014, 23:54
De goedkoopste van het huismerk van Thomann bevallen mij uitstekend. Kosten circa 5 euro en gebruik ik thuis altijd. Alhoewel, ik ben hem een tijdje geleden kwijt geraakt...