PDA

View Full Version : Peavey Valveking II



muziekschuur
6 februari 2014, 10:43
De Valveking II 20 watt head en combo zijn zeer lichte maar full feature buizen versterkers met een verrassende set aan features. Hij heeft USB en een load ingebouwd voor stille opnames. buizen auto bias en beschermings circuit twee kanalen (met boost (dus effectief 3 kanalen) en een SM57 gesimuleerde D.I.

Ideaal voor thuis en in het oefenhok dus...


http://www.youtube.com/watch?v=2i2Mr1rz9Kk

Het is niet de goedkoopste amp in zijn klasse. Maar met alle mogelijkheden die er in zitten verrassend bereikbaar...

Tankman
6 februari 2014, 22:42
Ze zijn te gek! Wel heel kieskeurig met speakers en speakerkasten. Tot nu klinken een 6505 cabinet en een Hughes & Kettner 112 met V30 het lekkerst. Een andere V30 klinkt weer totaal niet.

muziekschuur
7 februari 2014, 14:30
Thanks.... Lijken me heel mooie ampjes.... Zeer mooie clean tone ook...

Ben nieuwsgierig naar de auto bias.. Wellicht kun je er zo twee EL34's in kwijt...

muziekschuur
27 februari 2014, 16:55
bump...... ervaringen in het wild?

pasqual
27 februari 2014, 18:33
bump...... ervaringen in het wild?

Ben ik ook wel benieuwd naar...Als jij er nu eens een aanschaft en dat met ons deelt?:soinnocent:

muziekschuur
29 maart 2014, 20:54
Bump. (De laatste tijd ben ik bassist....)

Sander.
23 april 2014, 09:47
Bump!
Volgende week naar Bax shop, en hier deze amp uit testen. Mijn keuze gaat tussen deze Peavey en de Blackstar HT 20 top. Ben benieuwd!

caliban
23 april 2014, 23:33
Hebben ze nog altijd die ongewone fase draaier?

cluseau
24 april 2014, 09:28
Hebben ze nog altijd die ongewone fase draaier?


Is een gewone fasedraaier hoor, het enige verschil is dat je één fase regelbaar kan killen. Dit kun je in iedere amp doen.

caliban
24 april 2014, 09:58
Gebruiken ze geen cathodyne in plaats van een gewone PI (long tail). Nu ja, ongewoon is misschien het foute woord.

cluseau
24 april 2014, 10:07
Gebruiken ze geen cathodyne in plaats van een gewone PI (long tail). Nu ja, ongewoon is misschien het foute woord.

Ja dat klopt maar dat is ook een fasedraaier toch? Wat is gewoon he? In de meeste buizenamps komen we de long tail tegen maar de cathodyne komt ook regelmatig voor. Het resultaat van beide is een in fase gedraaid signaal. Bij de peavey kan je één fase helemaal wegdraaien wat een beetje asymetrisch uitgangssignaal en minder uitgangsvermogen veroorzaakt. Tis maar net wat je mooi vindt.

muziekschuur
24 april 2014, 16:18
En dan heb je bijna een Vox geluid..... Zo van.... Het is het net niet helemaal..... Maar we verkopen het voor het volle pond...


Maar aan de andere kant..... Deze ampjes lijken ontzettend lekker te klinken.... Ik ben benieuwd wanneer ik er eentje kan proberen... Of kopen... Buizenversterker met USB uitgang. Moet niet gekker worden toch?