PDA

View Full Version : All the wars, eigen werk..



Herman
4 februari 2014, 23:52
Dag leutjes!

Vanavond ben ik er eindelijk weer eens aan toegekomen een liedje soort van af te ronden voor m'n band. Ik heb er een akoestische demo van gemaakt en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van het liedje vinden!

Probeer niet te veel te letten op mijn opname "skills" of op mijn kwaliteiten als zanger oid, ik weet dat het allemaal nog lang niet perfect is, maar voor een demo vond ik het wel even goed zo. :)

Ben benieuwd naar jullie reacties!

https://soundcloud.com/herman-klompmakers/all-the-wars-demo

B~Rock
6 februari 2014, 09:55
Prima liedje, is de band ook accoustisch georienteerd of is het de bedoeling dat de band een meer aangeklede versie gaat spelen?

Herman
6 februari 2014, 21:36
Thanks! :) Nee hoor, gaat met band gespeeld worden (voc/git, git/voc, bas/voc, drums), stijltje (alternatieve)poprock. Onze EP is te beluisteren op www.viewforaday.com mocht je een beter beeld willen krijgen.

Zullen dus nog wat extra partijen aan toegevoegd worden, hoewel dit wel redelijk de basis al is.

paulusdeBKB
7 februari 2014, 10:19
Goed liedje hoor, dat zo te horen ook nog eens prima past in jullie repertoire. En met kop en staart, dat vind ik ook fijn. In het kader van schrijven is schrappen: overweeg om het liedje op 3.22 te stoppen.

Goed gitaarwerk op jullie EP trouwens!

Herman
10 februari 2014, 13:47
Cool, bedankt voor het compliment! De EP zijn we ook behoorlijk trots op. :)

Wat betreft schrijven is schrappen: Daar al stopen zou ik niet zo snel doen denk ik, met dat laatste refrein heb je nog wel meer de mogelijkheid om naar een climax te werken. Echter twijfel ik zelf nog een klein beetje over het eerste gedeelte van de bridge, die modulatie zeg maar. Op zich een toffe overgang, maar misschien wordt het liedje nog net iets bondiger als je die er uit laat. Thanks voor je reactie iig!

Fusion
12 februari 2014, 14:27
Niet heel mooi opgenomen, maar ik denk dat de basis een heel mooi liedje is :) Het wat ruigere gitaarwerk kan imho heel mooi vertaald worden naar overstuurde gitaren, maar das aan jullie natuurlijk haha. Kan verder nog wel wat kleine puntjes van kritiek geven, maar geen zin in. Ben benieuwd naar hoe jullie t gaan arrangeren.

Duhsjaak
12 februari 2014, 15:34
Mooi uitgangspunt voor View, als het daar tenminste voor is bedoeld.
Kreeg ik mijn liedjes maar zo aangeleverd in mijn band dagen.
Zei fusion ook al niet dat ie benieuwd is wat de band er van gaat maken? Mooi, dan hoef ik dat niet meer te doen.
En nu je The winning streak te pakken hebt, ga je gelijk door voor het volgende lied hė? Zal ze leren die luie donders.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
13 februari 2014, 06:11
Wou nog ff expliciet toevoegen dat ik de songwriting echt heel volwassen vind :) Petje af!

benwave
13 februari 2014, 10:01
Ik vind het wel mooi dat je op een gegeven moment uit je dak gaat met de zang.
Mooi dat helemaal geven, één van de moeilijkste dingen in muziek maken is, je helemaal geven, en je doet dat mooi

Herman
17 februari 2014, 15:25
Hah, toffe reacties! Thanks! :)

Fusion, die "ruige gitaren" gaan wel komen.. Daar hoef je niet bang voor te zijn haha! En thanks voor het compliment, heel tof om te horen! :)

Gus, Thanks! We moeten alleen de bridge nog even afwerken, maar het nummer staat inmiddels al heel aardig. En ook de volgende concepten liggen al klaar om aangepakt te worden, aan ideeën geen tekort bij onze band! ;)

Benwave, thanks! Dat is ook precies wat ik daar graag wilde doen. Mooi om te horen dat je dat geslaagd vind.

Luc-O
17 februari 2014, 15:38
LikelikelikeLIKE!!!!