PDA

View Full Version : oude amp met 2x el84



HarmS
3 februari 2014, 22:30
Zo de aanwist(en) van vorige week,

klein ampje met 2x el84 in een mooi doosje met leuke knopjes. erg schattig formaat. toen ik hem binnen had moest ik toch even wat speakers testen en begon met een autosubwoofer in kist, even uit de auto gesleurd, om te kijken of dat wat klonk met een basgitaartje erop. er kwam geluid uit, maar volume was erg laag, 350 watt rms was even te veel van het goede, kreeg het versterkertje maar amper beweging in. doorgegaan met het testen van de basgitaar op een oude bose luidspreker, ook niet zo'n succes.. daarna maar gewoon de gitaar gepakt en op een 1x12 kastje met een v30 gespeeld, kijk aan volume, aardig hard ook nog! dag later kon ik een speakerkast ophalen bij een vriend van me, die heeft hij ooit van me gekocht en heb ik nu weer terug gekocht omdat ik toch eigenlijk grote fan ben van de speakers die erin zitten (2 celestion G12M70 speakers, welke ook in mijn kast 2 x 12 kast onder de kittyhawk heb staan, zelfde kast eigenlijk maar met ander speakerdoek, beide kasten zijn hier thuis gemaakt ;) ) algoed, het versterkertje daarop getest en ik stond versteld! versterker gaat net even iets eerder over de kop ( is toch een 140 wat speakerkast) maar nog wel met aardig wat volume! lekker geluidje dat ik niet verwacht had!


iemand nog leuke tips om met het versterkertje te proberen? ik heb verder ook geen idee wat voor merk het is of het ooit een bouwpakket is geweest of hoe oud die precies is.


fotootjes! :

ampje:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/1619557_1461774370710301_1050029632_n.jpg

ampje, speakerkast en de italia die ik vorige week ook verkregen heb door ruil met m'n eko rock VI:

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1609896_1462188780668860_1201966962_n.jpg

Plant
4 februari 2014, 11:52
Modelletje doet een beetje denken aan een Philips microfoonversterker uit die tijd. Andere knoppen, maar er zullen wel varianten in zijn en ook andere fabrikanten die zo'n ding hadden.

edit: ik vermoed dat het een Amroh (bouwpakket) is. Kun je intern niks terugvinden?

cluseau
4 februari 2014, 21:24
.......edit: ik vermoed dat het een Amroh (bouwpakket) is. .....

Dat dacht ik me ook te herinneren.

muziekschuur
4 februari 2014, 22:25
Ff een tubescreamer pedaal voor zetten... Weet je niet wat je hoort.... Ik gebruik zelf een Digitech Screamin Blues... (30 euro)..

MR. LEE
6 februari 2014, 00:23
Die behuizing duidt op een zelf-bouw-pakket uit de jaren 60.
De versterker-schakeling was veelal een beproefd ontwerp van Philips met een balans-eindtrap met 2 X EL84.

In mijn jeugd had ik ook zo'n versterker op mijn kamertje , waarop m'n pick-up stond aangesloten , alsook een zelf vervaardigde luidsprekerbox met een dubbel-conus luidspreker van Philips ( een AD???? )

Plant
6 februari 2014, 13:56
AD2800M of 3800M (M = dubbelconus) zeker? :D Die zwerft hier ook nog wel rond.

muziekschuur
6 februari 2014, 21:17
Ik had twee broodroosters naast elkaar.... COOL!!

Totdat ik een 100 watt ELK versterker had gekocht.... Met twee zangzuilen maatje koelkast met tig breedbanders...

Ace 1.15.19
6 februari 2014, 23:55
Broertje van de Studiocage?

muziekschuur
7 februari 2014, 16:52
Preamp en twee eindtrappen... Lekker in 3 delen...

HarmS
8 februari 2014, 12:40
Ik heb er een vox drive booster voor aan, (vox v830 geloof ik) nou ik schrok me dood! haha heb een ltd in b (setje snaren van 013 tot 065) gestemd met actieve emg's nou je weet niet wat je hoord, wat een geluid! nou klinkt ie uit zichzelf al erg lekker op alleen die 2x12 maar dit boost toch nog even wat meer! geniale versterker voor 50 euro haha wat een geluid!
en was volgens mij inderdaad ook de el84 in balans ja.