PDA

View Full Version : Beïnvloedt plexiglas een wireless signaal?



Dribbel_
3 februari 2014, 10:37
Vandaag ga ik mijn pedalboard weer even omgooien, er komt niet zoveel in:

Pod HD500
Tuner (is voor akoestische gitaar)
Wireless receiver
Stekkerblok voor voedingen
Bakje om wat losse spullen in te doen zoals tangetje enz.


Nou spelen we nog wel eens op feestjes waar er dronken mensen half over het podium hangen en het zal niet de eerste keer zijn dat zo iemand een duw krijgt en er een slok bier in mijn koffer verdwijnt. Is natuurlijk kut maar soms ook weinig aan te doen helaas.

Ik zit nu dus met het idee te spelen om over het gedeelte waar mijn wireless zit een soort van afdekking te maken van plexiglas. Mijn vraag is nu: zal dit het signaal beinvloeden en kan ik het daarom beter niet doen?

lauke_101
3 februari 2014, 10:54
Geen praktijkervaring mee, maar natuurkundig gezien heeft plexiglas geen enkele invloed. Het kan immers geen kooi van Faraday vormen. Lijkt mij een veilige optie :)

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Arvoitus
3 februari 2014, 17:40
Zal geen invloed hebben, en als het dat wel heeft ... als wireless signaal zonder moeite door beton en bakstenen muren heen kan, dan kan het ook wel door 1 centimeter plexiglas.

showband
3 februari 2014, 17:51
plexiglas is niet zo erg.

maar bij buitenoptredens en biersmijtfeesten.....NAT plexiglas is iets anders.

pimmetje
3 februari 2014, 17:56
In het Westland was er een paar jaar geleden in/rond kassen wel vaak een probleem met wifi.
Dat kwam volgens de aanwezige experts vooral door glas, en daarbovenop door aanwezige apparatuur in de kassen en (wat mij het meest verbaasde) het feit dat er soms een waterbassin ergens rustig in de buurt stond.

Zelfs enkel glas zou volgens die lui ruim meer signaalproblemen geven dan een normaal muurtje. Ik heb jammer genoeg niet naar plexi gevraagd :D.
Het zou overigens zo maar kunnen dat die lui me pure lulkoek hebben zitten verkopen, maar ik nam het met plezier aan :D.

Dribbel_
3 februari 2014, 18:39
Nou het is geen plexiglas geworden omdat ze bij de bouwmarkt alleen maar grote platen verkochten. Maar de koffer is weer netjes ingericht en kan er weer tegenaan.

Pedaal erin, wireless staat automatisch eraan gekoppeld en aan de achterkant een oplader voor de batterijen van m'n wireless. Tuner voor m'n akoestische gitaar.

http://i61.tinypic.com/2luf1qs.jpg

harrie-beton
3 februari 2014, 20:24
waarom een tuner, de HD heeft een prima tuner.

Dribbel_
3 februari 2014, 20:36
waarom een tuner, de HD heeft een prima tuner.

Dat weet ik. De tuner is voor mn akoestische gitaar ;)

kokeleko
20 februari 2014, 04:52
Ik doe er altijd een stuk plastic van een bijvoorbeeld papierpallet over heen, helpt altijd wat.