PDA

View Full Version : two rock sp 100 vs hook captain



mennen08
3 februari 2014, 00:24
Hee

heb goed rond gekeken voor een nieuwe amp en mn keuze gaat uit naar een hook captain of two rock studio pro 100
Heb best veel grote optredens dus zoek iets met veel headroom vandaar de keuze van de 100W amps

heb de captain meerdere malen uitgeprobeerd en hij spreekt me echt aan... maar heb over de two rock veel goede recensies gelezen dus die sprak me ook aan (vooral het enkel kanaal + headroom aangezien ik alleen clean gebruik en mn OD uit pedalen haal) alleen ik heb hem niet uitgeprobeerd (wellicht dat k binnenkort naar vd haar ga of max guitars) maar op het moment heb ik het vrij druk met mn stage etc.

Dus de vraag.. wie kan de verschillen enzo noemen tussen deze 2 amps

groet

the sure thing
3 februari 2014, 09:01
Wat voor gitaar/gitaren heb je en welk type band/muziek speel je?

mennen08
3 februari 2014, 18:39
Heb alleen maar strats (van vd haar tot fender cs)..
We maken soul/swing muziek zoals de blues brothers, big bad voodoo daddy, michaul buble,

the sure thing
3 februari 2014, 20:12
Tsja... Clean van de Two Rock is errrug clean. Ik vond het eerst mooi, later errug saai. De Two Rock is clean wel omtzettend veelzijdig instelbaar. De Hook Captain klinkt clean ietwat anders, maar ook erg mooi. Het is alleen "zonde als je kanaal 2 en 3 van de amp totaal niet zou gaan gebruiken...

Ik zou in jouw geval denk ik toch voor de Two Rock Studio gaan.

DarknessAwaits
3 februari 2014, 23:00
Als je niet goed weet wat de verschillen zijn tussen deze twee amps hoe ben je dan op deze keuze uitgekomen? Ik heb het idee dat je er wellicht een paar hebt overgeslagen. Ben je helemaal vrij in hoor, viel me alleen op.

mennen08
4 februari 2014, 06:51
Nee, de hook meerdere malen uitgeprobeerd en sprak me heel erg aan..

Maar ik las over de two rock veel positieve reviews dus vandaar de vraag.. Ook het enkel kanaal was eem + punt omdat k alleen clean gebruik. ik heb niet de mogelijkheid om even naar t noorden te reizen om de t.r uit te proberen.


Zou zomaar kunnen dat k er een paar heb overgeslagen.. maar k vraag alleen welke jullie zouden pakken en waarom. nogmaals de hook heb k meerdere malen bespeeld en de two rock heb k veel positieve dingen over gehoord en gelezen

arjanb01
4 februari 2014, 07:05
Waarom geen fender deluxe reverb of een mooie oude fender twin reverb?
Voor jou muziekstijl ideaal en meer waar voor je geld dan die twee die jij noemt. Zeker clean, vooral die twin icm je pedalen is hemels. En qua gewicht vergelijkbaar met die hook als je alles optelt, kast en top.

mennen08
4 februari 2014, 07:22
Tsja... Clean van de Two Rock is errrug clean. Ik vond het eerst mooi, later errug saai. De Two Rock is clean wel omtzettend veelzijdig instelbaar. De Hook Captain klinkt clean ietwat anders, maar ook erg mooi. Het is alleen "zonde als je kanaal 2 en 3 van de amp totaal niet zou gaan gebruiken...

Ik zou in jouw geval denk ik toch voor de Two Rock Studio gaan.

wat bedoel je met erg saai?

Ja heb idd ook naar een twin gekeken...

de oude sf twin sprak me niet echt aan.. wellicht dat k eens naar een reissue ga kijken maar dat niet k nog een bekijken

Michael AE
4 februari 2014, 08:08
Ja, ik zou ook zeggen Twin of Super Reverb, of misschien zelfs wel Matchless of Badcat. Voor dat budget is er ZO veel te krijgen dat ik me niet blind zou staren op alleen de two rock of de Hook. Beiden prima amps hoor, maar als je toch gaat uitgeven, kun je beter eerst eens een hele hoop gaan beluisteren bij bijvoorbeeld een VD Haar en dan pas een keuze maken.

the sure thing
4 februari 2014, 09:34
Met saai bedoel ik dat het cleane geluid niet echt "leeft". Een mede forumlid vergeleek de Two Rock als de ideale pedal-steel versterker. Dat zou zo maar eens kunnen. Saai als zijnde geen enkele "kleuring" aan het geluid. Het is niet steriel, maar wel "kleurloos". Geen "smoel".