PDA

View Full Version : Gitaar ophangen



ChrisWMan
2 februari 2014, 11:57
Ik ben op zoek naar een manier om m'n gitaar op te hangen en nu kom ik 2 verschillende type beugels tegen. Beugels waar de gitaar aan zijn nek hangt en beugels waar de hele gitaar wordt ondersteund. Is alleen aan de nek ophangen slecht voor de gitaar of is dat geen probleem?

DarknessAwaits
2 februari 2014, 12:03
Aan de nek ophangen is geen enkel probleem. Al komen er straks vast wat andere meningen voorbij. Let wel op als je gitaar met nitrocellulose is afgelakt - vrijwel alle moderne gitaren gebruiken dit niet meer, als je er eentje met nitro hebt weet je het waarschijnlijk wel - het rubber van standaards vreet hierop in.

Tabula Rasa
2 februari 2014, 12:03
Is alleen aan de nek ophangen slecht voor de gitaar of is dat geen probleem?

ja, dat kan alleen in winkels, want daar hangen ze maar een paar weken.

Een gitaarneck wordt gemiddeld per jaar 2 mm langer. na 3 jaar is ie niet meer te intoneren en na 50 jaar lukt het je niet meer een open E akkoord te fretten (tenzij je ongeveer 2.20 meter lang bent).

PGR
2 februari 2014, 12:26
Ja, kan wel, mits je natuurlijk regelmatig wisselt. Dus 1 dag hangen aan een beugel, 1 dag op een staande standaard, etc.

ChrisWMan
2 februari 2014, 12:39
Ok, dus zoiets als dit http://a2.images4.thomann.de/pics/prod/116841.jpg is beter en nog beter is gewoon een standaard.

DarknessAwaits
4 februari 2014, 08:24
Nee joh. Kijk nou wat je hebt gedaan Tabula! Gewoon hangen dat ding. Gebeurt niks mee. Tenzij de haak uit de muur komt, maar dat is het enige gevaar.

Tabula Rasa
4 februari 2014, 10:44
Mijn antwoord was zo dom en doorzichtig, daar was toch geen smiley als aanvulling bij nodig. Toch?

Rizz
4 februari 2014, 10:47
Zo'n zijhanger ook niet doen!! Heb er een gitaar met een getordeerde hals aan overgehouden!

Heb er wel toevallig 1 te koop voor akoestisch gitaar, kan je ook zeker 2 elektriekers in kwijt, dat gaat de tordering wel tegen.. :D 15 pleuries issie van jou.. n hij is een stuk steviger als bovenstaand voorbeeld.. :soinnocent: